جمعه ۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۴

در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح گردید؛

درخواست «آیت‌الله مکارم شیرازی» برای نظارت بیشتر بر تولید فیلم‌ها/ در «معمای شاه» نباید به خاطر نشان دادن فساد جنسی همه‌چیز را نشان داد!

مکارم شیرازی

سینماپرس: آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: در فیلم‌هایی مانند «معمای شاه» نباید به خاطر نشان دادن فساد جنسی همه‌چیز را نشان داد و یا جلوه‌های زنان تا این حد باشد و یا از موسیقی‌های آن‌چنانی استفاده کرد؛ می‌توان با نظارتی بهتر مشکلات را برطرف کرد، مانند اینکه چهره معصومین(ع) با هاله‌ای از نور نشان داده می‌شود.

به گزارش سینماپرس، آیت‌الله مکارم شیرازی پیش از ظهر پنج شنبه (۳۰ دی‌ماه) در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اظهار کرد: نظام ما جمهوری اسلامی است و اسلامیت حرف اول را می‌زند و نباید مسائل غیر دینی حاکم باشد.

وی افزود: غربی‌ها نظام دینی ندارند و فرهنگ آنها، فرهنگی غیر دینی و لیبرالی است؛ اما کشور ما نیازمند مباحث دینی و اسلامی است و وظیفه وزارت ارشاد نسبت به دیگر وزارتخانه‌ها سنگین‌تر است.

این مرجع تقلید بیان کرد: مسائل مربوط به کتب، فضای مجازی و برنامه‌های مرتبط با فعالیت‌های مساجد جزو مسئولیت‌های سنگین وزارت ارشاد است که باید به خوبی ازعهده آنها برآمد.

وی ادامه داد: وزارت ارشاد مانند سوپرمارکتی نیست که همه خوراکی‌ها در آن باشد، باید با ادبیاتی دوستانه، ورود به حریم را حفظ کنیم، باید از صیانت از ارزش‌ها و حدود الهی قاطع باشیم.

او با بیان اینکه فیلم‌ها، نقش موثری در زندگی مردم دارند بیان کرد: این فیلم‌ها ممکن است محرک طلاق، رفاه‌زدگی و یا حتی زندگی خوب باشند، زیرا هر فیلم اثر خود را دارد.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت نظارت بر فیلم‌ها گفت: در فیلم‌هایی مانند «معمای شاه» نباید به خاطر نشان دادن فساد جنسی همه‌چیز را نشان داد و یا جلوه‌های زنان تا این حد باشد و یا از موسیقی‌های آن‌چنانی استفاده کرد؛ می‌توان با نظارتی بهتر مشکلات را برطرف کرد، مانند اینکه چهره معصومین(ع) با هاله‌ای از نور نشان داده می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: نظارت روی کتب نیز حساس است؛ زیرا کتابی ممکن است باعث گمراهی و یا هدایت شود. در زمان طاغوت کتبی بود که در آن بیان شده بود که منشاء مذهب جهل و یا ترس بشر است؛ چون آنها با رویکردی دانشگاهی غربی به آن نگاه کرده بودند.

او فضای مجازی را مشکلی بزرگ برای جوانان دانست و گفت: برخی افراد می‌گویند فساد فضای مجازی حدود ۱۰ درصد است، اما مشکل فراتر از این حرف‌هاست، فضاهایی از اینستاگرام و تلگرام فاسد است و نباید مردم از این طریق گمراه شوند.

آیت‌الله مکارم شیرازی بر لزوم پالایش شبکه مجازی و راه‌اندازی شبکه ملی تاکید کرد و افزود: متاسفانه هنوز عزم جدی در این زمینه دیده نشده است، باید جلوی مفاسد سیاسی، اقتصادی و دینی و اخلاقی به این فضا از بین رود. باید با ایجاد کارگروهی راهکارهای این عرصه بررسی شود.

این مرجع تقلید با اشاره به سنگین بودن کار وزارت ارشاد بر لزوم سرمایه‌گذاری دولت در این وزارتخانه تاکید کرد و یادآور شد: وزارت ارشاد باید اعتبار بیشتری به حوزه‌های علمیه و پژوهشگاه‌های آن داشته باشد و باید از ظرفیت حوزه‌ها استفاده کرده و با قاطعیت برنامه‌های خود را پیش ببرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.