جمعه ۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

غنی: موضوع مهم خشکسالی و کمبود آب دغدغه اصلی تولید «بازگشته» است/ «به دنبال عشق» در ژانر دفاع مقدس به زودی کلید می خورد

حامد غنی

سینماپرس: حامد غنی که به تازگی ساخت فیلم سینمایی «بازگشته» با عنوان قبلی «حقابه» را به پایان رسانده است در رابطه با چگونگی تولید این اثر گفت: موضوع مهم خشکسالی و کمبود آب دغدغه اصلی تولید «بازگشته» است و به پیشنهاد شوراهای روستاهای استان یزد که در کویر واقع شده است این فیلم ساخته شد.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: کشور ما سال های درازی است که با مشکلات کمبود آب دست و پنجه نرم می کند و تاکنون در هیچ یک از آثار سینمایی و تلویزیونی پرداخت جدی نسبت به این موضوع مهم که باید برای برطرف شدن آن اهتمام ملی وجود داشته باشد صورت نگرفته و همین مرا وادار کرد تا یک اثر مستند-داستانی در این رابطه بسازم.

غنی ادامه داد: این فیلم تماماً در استان یزد فیلمبرداری شده و داستان یک گروه دانشجو است که برای تحقیق در رابطه با مسأله کمبود آب و بحران های به وجود آمده راجع به این مسأله مهم به شهر یزد و کویر سفر می کنند و میان یکی از این زوج ها روابط عاشقانه ای شکل گرفته که منجر به ازدواج می شود.

وی ادامه داد: مسأله مهم حفر چاه هایی که به شدت باعث آسیب به طبیعت می شود در این فیلم مطرح شده و من امیدوارم که اکران این فیلم در سینماها بتواند کمک کند تا آحاد مردم نسبت به مسأله مهم کمبود آب و خشکسالی توجه جدی کنند و سرسرانه از کنار آن نگذرند.

این فیلمساز تأکید کرد: سازمان سینمایی برای این اثر سینمایی پروانه نمایش در سینماهای استان های کویری را صادر کرده که ما به تازگی به این مسأله اعتراض کرده ایم و منتظر هستیم تا با درخواست ما موافقت شود و «بازگشته» بتواند در سراسر کشور نمایش داشته باشد چرا که موضوع مهم کم آبی موضوعی ملی است و نه تنها در استان های کویری که در کل کشور باید به آن توجه شود.

غنی سپس به معرفی عوامل فیلمش پرداخت و گفت: پونه عبیسی، علی ولیانی، غزل عبدی، یاسمین شکروی و... از جمله بازیگران این اثر سینمایی هستند و سایر عوامل پروژه عبارتند از: تصویربردار: مهدی مرعشی، صدابرداران: سیدمرتضی میرخلیلی و علی واعظی نسب، تدوین: سعید سلمان روغنی، تهیه کنندگان: حامد غنی و حمید بناهنزایی.

وی در بخش دیگری از این گفتگو در رابطه با سایر فعالیت هایش اظهار داشت: «به دنبال عشق» در ژانر دفاع مقدس به زودی کلید می خورد؛ فیلمنامه این فیلم که در رابطه با شهدای گمنام، شهدای مدافع حرم و شهدای اقلیت است این روزها در دست نگارش نهایی است.

غنی در خاتمه افزود: «به دنبال عشق» نیز اثری مستند- داستانی است و بعد از حضور دوستان دانشجو د شلمچه و بازدید از مناظق جنگی ۲ تن از آن ها عاشق یکدیگر می شوند و شرط دختر برای ازدواج با پسر این است که باید به خیل مدافعان حرم اهل بیت (ع) در سوریه بپیوندد و این سرآغازی است برای ادامه ماجراهای دیگر؛ من امیدوارم شرایط ساخت این فیلم با کمک نهادهای دولتی و خصوصی هرچه سریعتر فراهم شود تا به نوبه خود ادای دینی به تمامی شهدا کرده باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.