چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲

انتظارات اهالی سینما از جشنواره فیلم فجر/ ۵

فاضلی: جشنواره باید احترام پیشکسوتان سینما را حفظ کند/ مدیران سینمایی به آینده سینما نگاه جدی وکلان ندارند و همیشه در حال آزمون وخطا هستند

محسن فاضلی

سینماپرس: محسن فاضلی منتقد سینما در آستانه برگزاری سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر باید احترام پیشکسوتان سینما را حفظ کند اما متأسفانه امسال ما شاهد آن هستیم که برای منتقدان و اصحاب رسانه به خصوص پیشکسوتان سخت گیری های زیادی می شود که دلیل آن مشخص نیست و گویا افراد مهمتری باید در کاخ جشنواره حضور داشته باشند!

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یکی از بزرگترین و مهمترین معضلات اساسی منتقدان و نویسندگان سینمایی و خبرنگاران رسانه های تخصصی سینمایی آن است که در حالی به برج میلاد که عنوان سینمای رسانه ها را دارد می روند که در آنجا از صاحبان فیلم ها گرفته تا دوستان و آشنایان و اقوام مدیران جشنواره و مدیران سینمایی و همچنین خانواده های مدیران نهادهای دولتی حضور دارند.

فاضلی تأکید کرد: جالب آنجا است که همیشه به اصطلاح «کاسه کوزه ها» ی تمامی بلاها ومشکلات برسر اهالی بخت برگشته رسانه شکسته می شود. وهمیشه آنها محکوم می شوند. این درحالی است که بنا به یک آمار نسبی نویسندگان ومنتقدان وخبرگان حرفه ای رسانه های نوشتار وخبرگزاری ها وسایت های سینمایی تعداشان به ۱۰۰۰ نفر نمی رسد.

این منتقد وروزنامه نگار سینمایی سپس با بیان اینکه همه ساله و از جشنواره بیست وهشتم که برج میلاد محل سینمای رسانه ها اعلام شده است ما شاهد صحنه های دیدنی و زننده هستیم اظهار داشت: مثلاً کیف های که روی صندلی ها ردیف می شود وگاهاً کودکانی که با مادران و پدران شان به سالن می آیند وگرفتن عکس های بقول امروزی «سلفی» با بازیگران و البته خبرنگار نماهایی که در کاخ جولان می دهند و همچنین افرادی که با آخرین مد های کلاه ولباس رژه می روند وگویی بعضی ها هم به پیک نیک آمده اند از جمله این صحنه ها است وما جماعت نویسنده ومنتقد خیر سرمان برای دیدن ویا نوشتن باید طبقات بالا را گز کنیم ودم بر نیاوریم  و باز هم دیواری کوتاه تر از ما نیست!

وی خاطر نشان کرد: حامیان مالی جشنواره به تعداد اعضای خاندانشان در همین عمارت دارای کارت ویژه میهمان هستند و مهربانه جلوس می کنند وفیلم تماشا می کنند. عیبی هم ندارد! حقشان است! و اگر هم ازسوی این جماعت حرکاتی ویا نجواهایی سر بزند از جانب اهالی رسانه وبه عبارتی به حساب آن نوشته وگزارش می شود!

فاضلی در ادامه گفت: مدیران سینمایی به آینده سینما نگاه جدی وکلان ندارند وهمیشه در حال آزمون وخطا هستند و به همین دلیل است که ما سالها است شاهد هستیم که در ایام برگزاری این رویداد مهم ملی وسینمایی کشور تصمیمات لحظه ای ونا بخردانه ای گرفته می شود واساس جشنواره را به زیر سوال می برد. این در حالی است که اگر مدیران با استفاده ارتجربیات نیروهای کاربلد وخردمند استخوان خرد کرده سینمایی بهره ببرند ویک برنامه جامع ومدونی برای اجرای این جشنواره در نظر بگیرند وهمه ساله براساس آن جشنواره را به پیش  ببرند دیگر شاهد این مشکلات نیستیم!

وی تصریح کرد: گویا مدیران سینمایی مردم واهالی اندیشمند رسانه وسینما را کوته فکر تصور نموده اند که همه ساه آنها را به بازی می گیرند و آن ها را سرگرم حواشی هایی هم چون مکان برگزاری جشنواره ویا  مسائلی از قبیل اعتراضات فیلمسازان و دیگر  موارد کم ارزش کرده و از مشکلات محتوایی جشنواره  می سازند که البته سخت در اشتباه هستند.

فاضلی در خاته این گفتگو افزود: افسوس بنده به خصوص برای خبرنگارنماهایی است که همیشه ودر همه جا حضور دارند وبه نوعی جیره خوار مدیران محسوب می شوند؛ به این دوستان جویای نام توصیه می کنیم به جای شانتاژ بازی وتعریف وتمجید از مدیران رفتاری عاقلانه وانسانی داشته باشند. امیدواریم ازاین پس با به کارگیری نیروهای زبده وتوانمند در پست های مدیریتی از افراد آگاه واندیشمند وپیشکسوت که تجربیات فراوان دارند درتمامی زمینه مشاورت وبهره بجویند  و امیدواریم که همان گونه جناب دبیر جشنواره و مدیر روابط عمومی سفت وسخت پای حرفهای شان ایستاده اند در گزینش فیلم ها شاهد فیلم های با ارزشی باشیم ودر کاخ جشنواره نظم وترتیب اتخاذ کنند که ما قلم هایمان را به گونه دیگر بچرخانیم. خدایا چنان کن سرانجام کار. تو خشنود باشی وما رستگار!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.