شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶

به همت موسسه اوج

تولید مستند «جنگ خاموش» در خانه مستند/ اطلاعات جدید از بیوتروریسم در قاب تلویزیون

مستند جنگ خاموش

سینماپرس: مستند «جنگ خاموش» که به موضوع ترور بیولوژیک و پنهان توسط برخی کشورهای غربی می پردازد، در خانه مستند انقلاب اسلامی مراحل میانی تولید خود را سپری می کند.

به گزارش سینماپرس، مستند «جنگ خاموش» که به موضوع ترور بیولوژیک و پنهان توسط برخی کشورهای غربی می پردازد، در خانه مستند انقلاب اسلامی مراحل میانی تولید خود را سپری می کند.

سلیمانی کارگردان این مستند به انگیزه خود در خصوص انتخاب موضوع بیوتروریسم اشاره کرد و گفت: بحث روی موضوع بیوتروریسم نیاز امروز جامعه است به دلیل اینکه بیوتروریسم گستره عظیمی دارد و در اشکال گوناگون علیه دشمنان غرب مورد استفاده قرار می گیرد.
وی ادامه داد: اولویت این حملات بر روی نخبگان فرهنگی، سیاسی و علمی است و تا کنون افراد زیادی از جمله شهید کاظمی آشتیانی هدف بیوتروریسم قرار گرفته اند، امروز نیز افرادی مانند نادر طالب زاده با این مسأله دست و پنجه نرم می کنند.
این کارگردان مستند در ادامه به پیچیده بودن فرآیند اثبات هدف حمله قرار گرفتن افراد در این نوع ترور اشاره کرد و افزود: از نظر اینکه بیوتروریسم به عنوان یک سلاح و یک شیوه حذف افراد در غرب مورد استفاده قرار می گیرد کسی تردیدی ندارد زیرا بارها مسئولین غربی به این مسأله اشاره کرده اند ولی به دلیل پیچیده بودن فرآیند اعمال این گونه ترور، اثبات آن تا حدودی مشکل است و با رصد کردن برخی از نشانه ها می توان به آن پی برد.
وی ادامه داد: یکی از افرادی که امروز به خوبی بحث بیوتروریسم را تبیین می کند، پروفسور کرمی است که با استفاده از تحقیقات گسترده خود توانسته است تا حدود زیادی افکار عمومی را نسبت به این شیوه ترور آگاه کند.
سلیمانی در پایان با اظهار خشنودی از حساس شدن مجلس شورای اسلامی نسبت به این مسأله گفت: الحمدلله با تلاش هایی که برای آگاه سازی افکار عمومی شده است، مجلس شورای اسلامی در حین تصویب برنامه ششم توسعه به مسأله بیوتروریسم و تراریخته ها توجه کرده است و واردات محصولات تراریخته را ممنوع کرده است زیرا جنگ آینده به دلیل کم هزینه بودن و ایجاد کردن رعب و وحشت در میان نخبگان کشور های مخالف غرب، جنگ بیوتروریسم است و کشور حمله کننده می تواند به راحتی جای پای خود را از جنایت پاک نماید.
گفتنی است مستند 45 دقیقه ای بیوتروریسم به کارگردانی مشترک محسن و محمد سلیمانی و تهیه کنندگی مهدی مطهر، محصول خانه مستند انقلاب اسلامی است و تا پایان سال 95 برای پخش از رسانه ملی آماده می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.