دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

نجفی: در «یک بار دیگر» رابطه فرهنگ با اقتصاد مورد بررسی قرار می گیرد/ بخش داستانی «معمای شاه» را نمی پسندم اما بخش تاریخی آن عین حقیقت است

احمد نجفی

سینماپرس: احمد نجفی بازیگر سینما و تلویزیون که این روزها در حال ساخت یک برنامه گفتگو محور شبیه «صندلی داغ» است گفت: برای اولین بار در این برنامه قرار است با حضور چهره های برجسته عرصه فرهنگ و هنر رابطه فرهنگ با اقتصاد مورد بررسی قرار بگیرد و از این رو معتقدم این برنامه می تواند مورد توجه بخش های مختلف جامعه قرار بگیرد.

بازیگر فیلم سینمایی «من یک ایرانیم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ضبط این برنامه مدتی است شروع شده و قرار است هفته ای یک بار روی آنتن شبکه تهران برود؛ ما فعلاً برای تولید ۲۶ قسمت از این مجموعه با سازمان صدا و سیما توافق کرده ایم اما در صدد هستیم بتوانیم تعداد قسمت های بیشتری را به تصویب برسانیم.

وی در پاسخ به این سوأل که آیا رویکرد شما در این برنامه مانند «صندلی داغ» است اظهار داشت: من همیشه یک جور برنامه سازی می کنم؛ البته معتقدم که هر برنامه ای باید نوآوری و خلاقیت داشته باشد و بر اساس نیازهای روز مخاطبان ساخته شود اما خوب قطعاً یک برنامه ساز نمی تواند دیدگاه هایش به طور کلی دچار تغییر شود و از این رو احتمالاً «یک بار دیگر» بسیار به «صندلی داغ» نزدیک خواهد بود.

نجفی خاطرنشان کرد: در این برنامه بیشتر از چهره های مطرح عرصه فرهنگ و هنر شامل هنر تئاتر، هنرهای تجسمی، موسیقی، سینما و... دعوت به عمل می آید اما ما برخی مهمانان در حوزه ورزشی و... را نیز خواهیم داشت. من بنا ندارم در این برنامه تنها به نقد حوزه های مختلف بپردازم و بیشتر در صدد هستم با نظر چهره های مطرح مردم مشکلات اقتصادی کشور را شناسایی کنیم و در رابطه با آن ها چاره جویی نماییم.  

بازیگر فیلم سینمایی «توفان شن» در بخش دیگری از این گفتگو در رابطه با بازی اش در سریال «معمای شاه» به کارگردانی محمدرضا ورزی گفت: خوشبختانه «معمای شاه» سریالی است که به خوبی دیده شده و نقدهای مثبت و منفی که به این سریال وارد می شود نشانگر آن است که مردم به این سریال تلویزیونی علاقه مند هستند و آن را دنبال می کنند و من هم خوشحالم که توانستم در این اثر تاریخی و سیاسی حضور داشته باشم.

این بازیگر سپس با بیان اینکه بخش داستانی «معمای شاه» را نمی پسندم اما بخش تاریخی آن عین حقیقت است اظهار داشت: قطعاً بخش عمده ای از این سریال بر اساس واقعیت ساخته شده است همه شخصیت هایی که در «معمای شاه» حضور دارند ما به ازای تاریخی دارند و در تاریخ معاصر کشورمان نقش های کلیدی و مهمی داشته اند اما در بخش داستانی فیلم ایرادات زیادی دیده می شود و من شخصاً این بخش را نمی پسندم و معتقدم که این بخش یا به طور کلی باید از سریال حذف می شد و یا اینکه می توانست خیلی بهتر از این باشد.

وی تأکید کرد: متأسفانه در بخش داستانی این سریال که داستان زندگی خانواده ای را روایت می کند ما شاهد تکرار مکررات و شعارزدگی های بیهوده ای هستیم؛ من این نکات را پیش از این به آقای ورزی گوشزد کرده بودم و معتقدم که همیشه باید خوب و بد را در کنار هم گفت.

نجفی افزود: تاریخ معاصر کشور ما را همه می شناسند و اگر در فیلم و سریالی تنها خوبی ها یا بدی ها گفته شود درست نیست و نگاه یک جانبه می تواند باعث پریشانی فکر مخاطبان شود؛ رژیم منحوس پهلوی قطعاً منفی و منفور بود که مردم آن را تغییر دادند و انقلاب اسلامی را برپا کردند اما ما باید در تولید آثار تاریخی به ویژه تاریخ معاصر تحلیل های درست از تمامی مناظر داشته باشیم.

بازیگر فیلم سینمایی «پایان نامه» در خاتمه این گفتگو گفت: برخی از شخصیت های مهم تاریخی مانند شاپور بختیار و یا ثریا در این سریال بسیار کمرنگ به تصویر کشیده شده اند و این در حالی است که این افراد در رژیم پهلوی شخصیت های مهمی بودند و باید بیشتر از آنچه هست به آن ها پرداخته می شد و تحلیل درست تری روی آن ها صورت می گرفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.