چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳

گپ سینماپرس با بازیگر پیشکسوت؛

بنفشه خواه: مدیران باید پاسخگوی معضل بیکاری شدید پیشکسوتان باشند/ دریغ از برداشتن قدمی برای امنیت شغلی هنرمندان!

رضا بنفشه خواه در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: رضا بنفشه خواه بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با انتقاد شدید از وضعیت به وجود آمده برای هنرمندان که در بیکاری و خانه نشینی به سر می برند گفت: مدیران باید پاسخگوی معضل بیکاری شدید هنرمندان پیشکسوت باشند چرا که ما به وجود آورنده این معضلات و مشکلات نیستیم که بخواهیم فکری برای حل آن داشته باشیم و کسانی که این معضل را به وجود آورده اند باید آن را حل کنند.

بازیگر فیلم سینمایی «مدرسه پیرمردها» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده حدود یک سال و نیم است که در بیکاری مطلق به سر می برم و هیچ گونه پیشنهادی برای حضور در فیلم ها و سریال ها ندارم و این بیکاری ام به هیچ عنوان خود خواسته نیست و بسیار دوست دارم که مانند سال های شباب و جوانی در سینما و تلویزیون حضور پررنگی داشته باشم اما شرایط بد تولید و کمبود بودجه باعث شده تا از سینما و تلویزیون دور بمانم.

وی ادامه داد: نه تنها من که بسیاری از هنرمندان پیشکسوت سینما و تلویزیون شرایطی مشابه من و یا حتی بدتر از من دارند و با مشکلات بسیار زیادی در حال دست و پنجه نرم کردن هستند که مدیران سینمایی باید پاسخگوی آن ها باشند و جواب شان را بدهند.

بنفشه خواه  خاطرنشان کرد: سال های درازی است که شعار تأمین امنیت شغلی هنرمندان داده می شود اما دریغا از آنکه حتی یک قدم برای امنیت شغلی هنرمندان برداشته شود. ما امروزه در سینما و تلویزیون به شعار نیاز نداریم و بهتر است مدیران به جای شعار دادن کمی برای رفع معضلات هنرمندان دست به عمل بزنند.

بازیگر سریال تلویزیونی «پشت کنکوری ها» در خاتمه این گفتگو خاطرنشان کرد: بسیاری از هنرمندان مانند فعالان سایر رشته های تخصصی دیگر زمانی که متوجه می شوند در کشور خودشان جایی برای کار و فعالیت ندارند مجبور به مهاجرت به کشورهای بیگانه می شوند و مسئولان هم آن ها را مقصر می دانند در صورتی که باید امکانات مادی و معنوی را برای آن ها فراهم کنند تا هیچ شخصی راضی نشود که از وطن خود به سوی یک کشور بیگانه برود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.