چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

قنبری: «نسترن های وحشی» در گردنه حیران جلوی دوربین می رود/ مخاطب فیلم عاقلان متعادل هستند و نه کسانی که به دنبال مدرنیته‌اند!

رهبر قنبری در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: رهبر قنبری کارگردان سینما که مدتی است پروانه ساخت جدیدترین اثر سینمایی اش با عنوان «نسترن های وحشی» را از سازمان سینمایی دریافت کرده از آماده ساخت بودن این اثر سینمایی خبر داد و گفت: «نسترن های وحشی» به زودی در گردنه حیران جلوی دوربین می رود و رایزنی با عوامل این فیلم به پایان رسیده و به محض رسیدن بودجه آن را کلید خواهیم زد.

برنده پروانه زرین بخش بین‌الملل جشنواره فیلم کودک  برای فیلم «و کسی در راه است» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بازبینی لوکیشن های این فیلم برای چندمین بار در گردنه های اسالم به خلخال و گردنه حیران بازبینی شده و اکنون بهترین زمان برای کلید خوردن این اثر سینمایی است چرا که تمامی زمان فیلم در برف و سرما می گذرد و اکنون برف و سرما در این منطقه بسیار زیاد شده است.

وی ادامه داد: «نسترن های وحشی» در امتداد سایر آثار قبلی من ساخته می شود؛ قطعاً پس از سال ها کار در سینما روش من به یکباره دچار تغییر نمی شود و من بر اساس همان روش پیشین خود فیلمسازی ام را ادامه می دهم؛ «نسترن های وحشی» برای حضور در هیچ جشنواره ای ساخته نمی شود و من هرگز در سینما فیلمی را با نیت اینکه در جشنواره ای حضور داشته باشد نساخته ام اما همواره آثارم مورد توجه جشنواره های داخلی و خارجی قرار گرفته است.

کارگردان فیلم سینمایی «فصل بلوغ» در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه خاطب فیلم من عاقلان متعادل جامعه هستند و نه کسانی که به دنبال مدرنیته اند اظهار داشت: من برای جوانان پولداری که دنبال «قرتی» بازی هستند و دغدغه جامعه و اجتماع و هم نوعان شان را ندارند فیلم نمی سازم؛ مخاطبان فیلم من افرادی دغدغه مند از تمامی سنین هستند و «نسترن های وحشی» این گونه نیست که تنها مخاطب نوجوان را جامعه هدف خود قرار بدهد و بنده معتقدم این فیلم بعد از ساخته شدن می تواند مخاطبانی از سنین جوانی تا میانسالی را با خود درگیر کند.

قنبری درباره داستان این فیلم گفت: «نسترن های وحشی» یک ملودرام اجتماعی و درباره معلمی است که تلاش می‌کند یک مدرسه کوهستانی که او مشغول به تدریس در آن است، تعطیل نشود اما در اثر فعالیت‌های بسیار، این معلم در پایان فیلم می‌میرد و درواقع محوریت اصلی این فیلم درباره معلمان است.

کارگردان فیلم سینمایی «پرنده باز کوچک» ادامه داد: من با بنیاد سینمایی فارابی و نهادهای دیگر برای ساخت این اثر سینمایی وارد مذاکره شده ام اما فکر نمی کنم بتوانم با بنیاد سینمایی فارابی به توافق برسم و از این رو ترجیح می دهم فیلمم را تماماً با هزینه شخصی و در بخش خصوصی و بدون دخالت دولت جلوی دوربین ببرم.

این فیلمساز در خاتمه این گفتگو اعلام کرد: طی هفته آینده اسامی سینماگران برجسته ای که برای حضور در این فیلم به من قول همراهی و همکاری داده اند منتشر خواهد شد و دلیل اینکه اسامی این افراد به صورت رسمی اعلام نمی شود این است که به دلیل نرسیدن بودجه هنوز قراردادی میان ما منعقد نشده و از این رو من نمی توانم نامی از آن ها ذکر کنم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.