چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵

گزارش عملکرد سال ۱۳۹۴ بنیاد سینمایی فارابی منتشر شد

عملکرد یک ساله بنیاد سینمایی فارابی ؛ مانند روزگار سینمای ایران پر از خوشی و ناخوشی!

گزارش عملکرد فارابی در سال 94

سینماپرس: بنیاد سینمایی فارابی با هدف شفاف‌سازی بیشتر، گزارش تفصیلی عملکرد یکساله خود در سال ۱۳۹۴ را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، این گزارش به اهم اقدامات فارابی در حوزه‌های حمایت از سینمای ایران، توسعه حضور در سینمای جهان و نیز پشتیبانی از تولید و ساخت فیلم پرداخته است.


بر اساس این گزارش، بنیاد فارابی در سال 1394 از ساخت بیش از 40 فیلم سینمایی به شیوه مشارکت یا اعطای وام حمایت کرده است. مضامین اجتماعی، بیشترین حمایت‌ها را به خود اختصاص داده است و «انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» به لحاظ سهم منابع تخصیص یافته در جایگاه دومین موضوع مورد حمایت فارابی در سال 1394 بوده است.

تغییر ساختار حمایت‌ها، در بنیاد سینمایی فارابی، در جهت تولید و اکران تعداد بیشتری از فیلم‌ها به جای سیاست حمایت از فیلم‌های محدود و پر هزینه و نیز تأکید بر شناسایی، حمایت از کارگردانان فیلم اولی و تلاش برای احیای تولید فیلم‌های کودک و نوجوان رویکردهای جدید این بنیاد به شمار می‌رود که بخش مهمی از آن در سال 1394 اجرا شد.

برگزاری نخستین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران، تشکیل شورای پژوهشی بنیاد، مرمت ساختمان تاریخی بنیاد پس از چهل سال، رونق فعالیت‌های انتشارات بنیاد، راه اندازی وب سایت انگلیسی فارابی با هدف بازاریابی فیلم‌های ایرانی، چابک سازی و تحول در ساختارهای بنیاد، شاخص‌ترین فعالیت‌های بنیاد سینمایی فارابی در دوره جدید بوده است.

فارابی در یک سال گذشته درگیر مشکلات عدیده‌ای از جمله: بدهی معوق به بانک‌ها، تجهیزات قدیمی، اختلاف قدیمی با برخی سازمان‌ها بر سر ساختمان قوام و... بوده است که تمام آنها در سال گذشته یا به سرانجام رسیده و تعیین تکلیف یا چابک‌سازی و بازسازی شده‌اند.

روایت عملکرد یک ساله بنیاد سینمایی فارابی در سی نما، به سان روزگار سینمای ایران پر از خوشی و ناخوشی است.

این گزارش بصورت فایل pdf در پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد سینمایی فارابی قابل دسترسی است.

لینک دانلود گزارش:

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.