دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰

به بهانه انتقاد رجبی دوانی به ساخت سریال حضرت موسی (ع)

آقای رجبی دوانی آدرس اشتباه به افکار عمومی ندهید!/ به خاطر کم کاری در یک حوزه، کارهای مهم دیگر را زیر سوال نبریم

محمدعلی رجبی دوانی

سینماپرس/ سلمان امیری: اینکه سینما باید در خدمت فرهنگ علوی و تشییع باشد امری بدیهی است اما برای فهماندن این موضوع به مسئولین فرهنگی ، مسائل مهم اساسی را نباید تخریب کنیم.

محمد حسین رجبی دوانی پژوهشگر تاریخ اسلام که در این حوزه صاحب نظر بوده جمعه گذشته مهمان برنامه هفت بود تا با سیدناصر هاشم زاده فیلمنامه نویس در خصوص ظرفیت های داستانی عاشورا در سینما صحبت کنند.

اینکه باید معارف اهل بیت به نسل جوان به وسیله هنر هفتم (به سبب جذابیت) انتقال پیدا کند امری است مبارک که پرداختن به آن در این برهه توسط برنامه هفت بسیار ارزشمند است.

اما اینکه به سبب مهم  جلوه دادن یک موضوع و یک مسئله ای، مسائل مهم دیگر را زیر سوال ببریم کاری پسندیده نیست. دکتر رجبی دوانی در برنامه هفت با طرح این سوال که چرا باید بعد از سی و چند سال از انقلاب، هنوز آثار درخور در زمینه اعتقادات و باورهای دینی خود نداشته باشیم، گفت: چرا باید این میزان هزینه کنیم تا راجع به حضرت موسی فیلمی بسازیم؟ ما الگوها، ائمه و اصحاب بزرگ خود را داریم. درباره این ها کار کرده ایم که حالا سراغ پیامبران دیگر می رویم؟

مطمئناً این استاد تاریخ بهتر از هرکسی می دانند که دشمن اسلام از اول قوم یهود بوده و در قرآن نیز به این مسئله اشاره شده است به طوریکه خداوند متعال در سوره مبارک مائده آیه ۸۲ می فرماید: لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلَّذینَ آمَنُوا الْیهُودَ وَ الَّذینَ أَشْرَکُو به طور مسلّم (ای پیامبر) دشمن ترین مردم نسبت به مؤمنان را، یهود و مشرکان خواهی یافت. و در شرایط فعلی نیز رژیم غاصب صهیونیستی عامل نا امنی منطقه با ترور و پشتیببانی از گرو هک های معاند مختلف است.


وقتی سریال قرآنی یوسف پیامبر توانست تأثیری مثبت در جهان داشته باشد به طور قطع ساخت سریال موسی کلیم الله می تواند به گفته مرحوم سلحشور چهره واقعی یهود را به جهانیان به شناساند و پاسخی به جنایات رژیم خبیث صهیونیستی باشد.

در همین رابطه مرحوم سلحشور در نشست نقش هنر در مبارزه با صهیونیست علت ساخت سریال موسی کلیم الله گفت: مهم‌ترین هدف از ساخت این سریال تعلیم آموزش‌های دینی به مردم دنیا است؛ همچنین در جامعه کنونی خودمان نیز به آن نیاز فراوان داریم. دومین هدف را این‌چنین می‌توان عنوان کرد که دنیای امروزی با صهیونیست در مبارزه است، آن‌ها هر موقع خواسته‌اند، در مورد دین و پیامبر خودشان صحبت کنند از دیدگاه خودشان این موضوع را مطرح کرده‌اند لذا ما وظیفه داریم تا حقیقت داستان این پیامبر را بیان کنیم.


ساخت این سریال  آنقدر اهمیت داشته است که مقام معظم رهبری بعد از سریال یوسف پیامبر به مرحوم سلحشور تکلیف می کنند که سریال موسی را بسازد.


اگر استاد رجبی در فیلم ها و سریال های هالیودی پیرامون شخصیت های قرآنی که ساخته شده تأملی بفرمایند متوجه می شوند که در هالیود پیامبران الهی (حضرت نوح،  حضرت موسی و ... ) را آن طوری که خودشان دوست دارند به افکار عمومی معرفی می کند نه آن طوری که واقعیت است.

لذا نباید آدرس اشتباه به افکار عمومی داد که ساخت موسی در اولویت کاری نباید باشد بلکه سریال موسی باید ساخته شود تا مردم از سرنوشت قوم یهود و سرشت آن ها مطلع شوند. و از انحراف تاریخی که غرب به سرکردگی هالیود پدید آورده جلوگیری شود. یهود  آغازگر انحراف است و بازگو کردن تاریخ آن برای آشنایی نسل جوان در این برهه از اهم واجبات است.


اینکه سینما باید در خدمت فرهنگ علوی و تشییع باشد بسیار امری بدیهی است اما برای فهماندن این موضوع به مسئولین فرهنگی، مسائل مهم اساسی را نباید تخریب کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.