یکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

فردقادری: فیلم های اکران شده در گروه سینمایی «هنر و تجربه» همیشه مهجور واقع می شوند

امیر فردقادری در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: مهدی فردقادری کارگردان جوان سینما که این روزها فیلم سینمایی «جاودانگی» را در گروه سینمایی هنر و تجربه روی پرده دارد گفت: فیلم های اکران شده در گروه سینمایی «هنر و تجربه» همیشه مهجور واقع می شوند و سعی ما بر این است که فیلم مان را از مهجوری نجات دهیم اما متأسفانه شرایط برایمان فراهم نیست.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود:فیلم «جاودانگی» قصه زندگی ۶ خانواده در قطار  و در شبی بارانی را روایت می کند که جا به جایی زمانی در روایت آن ها وجود دارد و همین باعث شده تا فضای این فیلم خاص به نظر برسد و آن را در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران کنند در صورتی که من معتقدم این فیلم قابلیت اکران در گروه سینمایی عادی را دارا است.

فردقادری خاطرنشان کرد: اولین اکران جهانی «جاودانگی» در فستیوال رم بود. زمانی که این فیلم در جشنواره فیلم فجر پذیرفته نشد گروه سازنده اثر کمی دچار ناراحتی شدند و با اکران «جاودانگی» در فستیوال رم روحیه ای دوچندان به گروه بازگشت و پس از رم فیلم در جشنواره زاگرب کرواسی اکران شد و سپس در جشنواره هایی نظیر اندونزی حضور پیدا کردیم و به تازگی از جشنواره مونیخ آلمان دعوتنامه ای به دست ما رسیده است.

این فیلمساز تأکید کرد: تمامی این موارد نشان می دهد که این اثر سینمایی قابلیت آن را داشته تا نظرات و سلایق مختلف را مورد توجه قرار دهد اما متأسفانه در کشور خودمان این فیلم را نادیده گرفته و آن را به صورتی کاملاً مهجور در هنر و تجربه اکران کنند.

وی ادامه داد: در حالت عادی ترجیح من بر این است فیلمم سانس داشته باشد اما در حالت فعلی که سینما به دو قسمت هنر و تجربه و عادی تقسیم شده این شرایط وجود ندارد.

فردقادری سپس با بیان اینکه من با هر شکل تقسیم بندی و انحصار طلبی مخالف هستم اظهار داشت: ما در شرایط فعلی سینما کار می کنیم و در حالت عادی اگر همه فیلم ها امکان پخش مساوی داشتند شرایط بسیار بهتر بود چرا که مخاطب خودش باید تصمیم بگیرد که کدام فیلم را ببیند و به دیدن کدام فیلم نرود و اینکه فیلم ها را دسته بندی و گروه بندی کنیم کار درستی نیست.

وی افزود: در «جاودانگی» برخی از بهترین های سینمای ایران با ما همکاری کردند و این فیلم حرفه ای ساخته شده است و از این نظر با بسیاری از آثار اکران شده در گروه سینمایی هنر و تجربه تفاوت دارد. آنانعمتی، فقیهه سلطانی، مارال فرجاد، سودابه بیضایی، اتابک نادری و... از جمله بازیگران توانمندی هستند که در این فیلم بازی کرده اند و در پشت صحنه فیلم هم برخی از بهترین های سینمای کشور حضور داشته اند.

این کارگردان جوان سینما در بخش دیگری از این گفتگو با تأکید بر اینکه در فیلم جدیدم تعریف جدیدی از سکانس-پلان در سینما ارائه خواهد کرد گفت: این روزها در حال فراهم کردن شرایط برای ساخت فیلم سینمایی «خفگی» هستم که در ادامه «جاودانگی» خواهد بود و امیدوارم که بتوانم با مهیا شدن شرایط کار را شروع کنم.

وی افزود: من در فیلم کوتاه نیز یک سه گانه دارم که هر سه فیلم پلان سکانس هستند و قصد دارم سه گانه دیگری در سینمای بلند داشته باشم که در فرم با هم مشترک هستند و همه آنها را پلان سکانس خواهم ساخت اما هر کدام دارای قصه ای مجزا هستند. فیلمنامه های این سه گانه همزمان نوشته شده است.

فردقادری در خاتمه این گفتگو گفت: «خفگی» یک  تراژدی زنانه است و ۴ بازیگر زن اصلی دارد که قصد دارم از تاپ ترین بازیگران زن سینمای ایران در آن استفاده کنم و امیدوارم اشخاصی که مایل هستم با آن ها همکاری داشته باشم در زمان تولید این فیلم سر پروژه دیگری حضور نداشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.