جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

نادری: متأسفانه در حوزه تئاتر به نتیجه و نقطه مطلوبی نرسیده ایم/ با تقسیم بندی فیلم ها به عادی و هنر و تجربه مخالفم

اتابک نادری

سینماپرس: اتابک نادری کارگردان و بازیگر تئاتر و سینما در رابطه با مشکلات حوزه تئاتر گفت: متأسفانه در حوزه تئاتر به نتیجه و نقطه مطلوبی نرسیده ایم و معلوم نیست با این شرایط آیا شرایط مطلوب به وجود خواهد آمد یا خیر؟

کارگردان نمایش «دپوتات» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هرچند که بحث تئاتر خصوصی جدی شده و کمپانی های مختلف تئاتر در حال شکل گرفتن است اما ما در حوزه تئاتر دولتی همچنان با مشکلات زیادی در حال دست و پنجه نرم کردن هستیم؛ البته خیلی از هنرمندان ما می دانند که متولی تئاتر فقط دولت نیست و به نوعی بازار و اقتصاد تئاتر رو به پیشرفت است و به نظر من اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است.

وی ادامه داد: خوشبختانه بسیاری از شهرستان های کشورمان دارای تماشاخانه های دائمی شده اند و هر شب برنامه دارند در حالی که ما ۱۵ سال پیش چنین شرایطی را در تئاترمان نداشتیم که جای امیدواری دارد اما هنوز اعتقاد دارم که هنوز به نتیجه و نقطه مطلوب رسیده ایم ولی حرکتمان به سمت مطلوب بودن است.

این هنرمند ضمن انتقاد شدید از برخی مخاطبان تئاتر و همچنین مسئولان گفت: یک سری از افراد اعم از مخاطبان و یا مدیران تئاتری فقط چهره پرست هستند و محبوبیت افراد را دوست دارند و حتی اگر بازیگری در رستورانی باشد به آن رستوران مراجعه می کنند و اصل هنر برای شان معنایی ندارد.

بازیگر سریال تلویزیونی «هوش سیاه» در پاسخ به این سوأل که آیا حضور بازیگران سینما به تئاتر به این هنر لطمه می زند یا نه اظهار داشت: در اینکه بازیگران سینما وارد تئاتر شوند هیچ ایرادی نمی بینم و اگر بازیگران معیارهای بازی در تئاتر را بدانند هیچ عیبی به کار آنها وارد نیست اما شاید بازیگرانی باشند که در صحنه موفق نیستند و نمی توانند روی صحنه خودی نشان دهند در نگاه تماشاگر تخصصی ضعیف ظاهر می شوند و نقدهایی نسبت به آنها صورت می گیرد. به نظر من باید بین بازیگران خوب تئاتر که شاید از سینما وارد این عرصه شده اند با بازیگران ضعیف تفکیکی قائل شد اما به طور کل اصلاً به مرزبندی قائل نیستم و اعتقاد ندارم که سینمایی ها نباید وارد تئاتر شوند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو به فیلم سینمایی «جاودانگی» به کارگردانی مهدی فردقادری که این روزها روی پرده است اشاره کرد و گفت:  خیلی از صاحب نظرها پس از اکران خصوصی آن فیلم را اثری خوب و خاص دانستند و در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی استقبال های خوبی را شاهد بودیم. شاید این فیلم در اقبال عمومی درخشش چندانی نداشته باشد اما در تاریخ سینمای ایران به عنوان اثری خاص ماندگار خواهد شد.

نادری تأکید کرد: برداشت مردم از فیلم های هنر و تجربه این است که این فیلم ها ساخته افرادی تازه کار است در حالیکه این گونه نیست و من به شخصه با این تقسیم بندی موافق نیستم چرا که مرزبندی و جغرافیای محدودی را برای فیلم هایی مشابه فیلم «جاودانگی» ایجاد می کند. مردم نباید به این عنوان ها توجه کنند و باید سیاستی به کار گرفته شود که مردم بدون پیش زمینه ذهنی به دیدن فیلم بروند.

بازیگر فیلم سینمایی «کلانتری غیرانتفاعی» در خاتمه این گفتگو گفت: کار جدیدی که در آن ایفای نقش کرده ام از پنجشنبه در تماشاخانه سنگلج با عنوان «ابوبکر محمدی، فاطمه محمدی» به روی صحنه رفته است و نویسنده و کارگردان این اثر جلال تجنگی است که مهران نائل، علیرضا نجفی، امین میری و سرور عرب پور همبازی های من در این نمایش هستند. «ابوبکر محمدی، فاطمه محمدی» هر شب ساعت ۶ روی صحنه می رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.