دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵

درپی رضایت ۷۴ درصدی مردم از «رسوایی ۲» در شبکه نمایش خانگی

چه کسانی آدرنالین خون‌شان با فروش فیلم «ده نمکی» بالا می‌رود!؟/ آنچه از دل برآید، لاجرم بر دل نشیند!

مسعود ده نمکی

سینماپرس: اعلام یک آمار جدید از کارگردانی که همواره با حاشیه‌ها دست و پنجه نرم کرده می‌تواند برخی را عصبانی کنند گرچه مسعود ده‌نمکی طی این سال‌ها با حاشیه‌ها دست و پنجه نرم کرده و شاید در اثر نبودشان جای خالی‌شان را احساس کند.

به گزارش سینماپرس، فارس نوشت: فیلم سینمایی «رسوایی۲» آخرین ساخته مسعود ده‌نمکی با توجه تمام حاشیه‌هایش به اکران در آمد. ده‌نمکی این‌بار نیز با حاشیه‌هایی که دیگر به آنها عادت کرده است فیلمش را برای این بار در ایامی غیر از نوروز به اکران عمومی در آورد. شاید اگر روزی حاشیه‌ها نباشند ده‌نمکی حتما جای‌ خالی‌شان را احساس می‌کند.

کم نیستند آنهایی که می‌گویند وی با حاشیه‌هایی که برایش به وجود می‌آورند فیلم‌هایش را می‌فروشد شاید بد نباشد همین دوستان درباره این سوال نیز پاسخی بیابند و بگویند چطور می‌شود که مستند «فقر و فحشا» که جزو آثار تند وی بود نه تنها درمیان سینماگران بلکه در میان مردم عادی آن هم در آن سالها با استقبال روبرو شد؟! آن زمان که این کارگردان هنوز وارد دنیای سینما نشده بود و مردم نیز او را نمی‌شناختند.

شاید عده‌ای دیگر این کارگردان را محکوم به رانت و سوبسیت و حمایت‌های دولتی کنند که بعید است. او شاید بیش از هرکسی با انتقادهای تند بر بدنه هر دولت و یا هر مدیری در داخل نظام تاخته است. تفاوت در اینجاست که او برای دلسوزی و حرکتی رو به جلو، این نقدهای گزنده را انجام می‌دهد و برخی برای گرفتن جایزه‌های به ظاهر طلایی دلسوزی را بازی می‌کنند. حالا اگر ساختار سینمایی‌اش ضعیف است بحث دیگری است. شاید این عده ناراحت این موضوع هستند که اگر به زعم خودشان فیلم‌های ده‌نمکی ساختار سینمایی به لحاظ فرم ندارند چرا پس در میان مردم با اقبال مواجه می‌شود؟! جواب این دوستان در این یک خط باشد. «آنچه از دل برآید، لاجرم بر دل نشیند».

شاید برخی آدرنالین خونشان بالا برود اما باور کنید بعد از انقلاب ده‌نمکی مخاطب را با سینما آشتی داد. حالا از هر فیلمی که به لحاظ فروش در دهه‌های شصت و هفتاد مثال بزنیم که آنها هم اگر نسبت زده شود فروش بالایی مانند «خراجی‌ها» داشته‌اند، قطعاً همه اذعان دارند با توجه به زیاد شدن جمعیت کشور و هجم خبرها این فیلمساز در اولین ساخته خود جریانی تازه را در بدنه مخاطب سینما و حتی آنهایی که به سینما نرفتند به وجود آورد. اما آنهایی که «آدرنالین» خون‌شان بالا می‌رود به راستی چه کسانی‌هستند؟ ایا تنها ناراحت این موضوع‌اند که ده‌نمکی چرا به زعم خودشان با ساختار بد توانسته فروش بالایی داشته باشد و چرا باید مردم از آن استقبال کنند؟! آثار ده‌نمکی که در نقد نظام حکومتی بوده و مدیران نظام را به چالش‌های جدی کشانده است. شاید همان حرف‌هایی که جناح‌های مخالف انقلاب دوست‌دارند زده شود را ده‌نمکی می‌زند اما در جهت سازندگی و آگاهی رسانی داخلی نه در راستای تخریب نظام و تبلیغ آن ضعف‌ها برای غریبه‌های خارج نشین.

در جریان نظرسنجی از مخاطبان «رسوایی ۲»، ۷۴ درصد از مردم نسبت به این فیلم ابراز رضایت کردند. نسخه ویدئویی فیلم سینمایی «رسوایی ۲» که با تیراژ ۵۰۰ هزار نسخه توزیع شده، از مخاطبان فیلم نظرسنجی شده که بر اساس آن از میان شرکت‌ هزاران نفر در نظرسنجی، ۷۴ درصد از مخاطبان نسبت به این فیلم ابراز رضایت کردند. ۲۱ درصد از مخاطبان نیز گزینه متوسط را به سامانه نظرسنجی ارسال کردند و ۵ درصد نیز گزینه ضعیف را انتخاب کردند.
این در حالی است که نسخه شبکه نمایش خانگی فیلم با استقبال مردم روبرو شده و به‌زودی «رسوایی ۲» به تیراژ دوم خود می‌رسد.

شاید بهتر است ده‌نمکی به دلیل این نظر سنجی در انتظار شانتاژهای رسانه‌ای و برخی دیگر باشد. همان‌هایی که این چند روز فشارخون‌شان بالا رفته است.

نظرات

  • وحید ۱۳۹۵/۰۸/۱۰ - ۱۲:۲۳
    0 0
    رسوایی 2 در فرم و محتوا اثری آشفته است

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.