چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸

عقب‌نشینی نماینده تندرو اصلاحات/ محمود صادقی: فساد صندوق ذخیره فرهنگیان به دولت یازدهم مربوط است+عکس

مشرق: نماینده اصلاح‌طلب مجلس در چند ماه اخیر بسیار تلاش کرد با مصاحبه‌های خود، فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان را به گردن دولت قبل بیاندازد و دولت یازدهم را کاملا از این فساد، تبرئه کند.

با ورود دستگاه قضایی به پرونده فساد عظیم صندوق ذخیره فرهنگیان و دستگیری مدیرانی که دولت یازدهم در این صندوق منصوب کرده بود، اصلاح‌طلبان تندرو که طی ماه‌های اخیر تلاش داشتند این فساد را به گردن دولت قبل بیندازند، آچمز شده‌اند.

محمود صادقی نماینده تندروی اصلاح‌طلب مجلس، از جمله چهره‌های حامی دولت یازدهم است که در چند ماه اخیر بسیار تلاش کرد با مصاحبه‌های خود، فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان را به گردن دولت قبل بیاندازد و دولت یازدهم را کاملا از این فساد، تبرئه کند.
صادقی 13 شهریورماه در گفتگو با سایت ایلنا مدعی شد فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان به طور کامل مربوط به دولت احمدی‌نژاد بوده است.
 
عقب‌نشینی نماینده تندروی اصلاح‌طلب: فساد صندوق ذخیره فرهنگیان به دولت یازدهم مربوط است///لطفی

صادقی حتی مدعی شد که شهاب‌الدین غندالی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در دولت یازدهم (که چند روز پیش دستگیر شد) پیگیر مفاسد رخ‌داده در دولت قبل بوده اما کمیسیون آموزش مجلس نهم به پیگیری‌های غندالی در این زمینه بی‌توجهی کرده است.
روزنامه شرق نیز 14 شهریور در مطلبی به نقل از صادقی مدعی شد فساد 8 هزار میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان مربوط به دولت قبل است.
عقب‌نشینی نماینده تندروی اصلاح‌طلب: فساد صندوق ذخیره فرهنگیان به دولت یازدهم مربوط است///لطفی

جوسازی‌های صادقی و رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب در حالی ادامه داشت که با دستگیر شهاب‌الدین غندالی و چند تن دیگر از مدیران منصوب دولت یازدهم در صندوق ذخیره فرهنگیان از سوی دستگاه قضایی، مشخص شد فساد 8 هزار میلیارد تومانی این صندوق به دولت یازدهم مربوط بوده است.
همین مسئله، اعتبار ادعاهای افرادی چون صادقی را به شدت زیر سوال برد. با این حال، او روز دوشنبه در گفتگو با یک سایت گمنام اصلاح‌طلب تلاش کرد از این آبروریزی بکاهد.
صادقی در این گفتگو با عقب‌نشینی از ادعاهای پیشین خود که با قاطعیت دولت قبل را متهم فساد 8 هزار میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان خوانده بود، گفته که آن سخنانش فقط نقل قولی از شهاب‌الدین غندالی رئیس صندوق و قبل از دستگیری وی بوده است.
صادقی همچنین با توجه دستگیری‌های اخیر، پذیرفته که دولت یازدهم در فساد مالی صندوق ذخیره فرهنگیان دست داشته است.
این نماینده اصلاح‌طلب در ادامه گفتگوی جدیدش، سایت ایلنا را به تحریف سخنانش متهم کرده است: « تیتری که نوشته شد به نقل از بنده عنوان کرده بودند که اختلاس ۸۰۰۰ میلیاردی مربوط به دوره قبل بوده است. بنده حتی به نقل از آقای غندالی گفته بودم که همانطور که اقای غندالی و همکارانشان این تخلفات را به مدیران قبلی نسبت میدادند در عین حال خودشان اعتراف میکردند که تخلفاتی هم در این دوره وجود داشته و انکار نمی کنیم.»
عقب‌نشینی نماینده تندروی اصلاح‌طلب: فساد صندوق ذخیره فرهنگیان به دولت یازدهم مربوط است///لطفی

وی گفته است:‌ در ابتدا احساس کردیم که این موضوع جنبه سیاسی دارد ولی بعد که محتوای موضوع و بازه زمانی را دیدیم که ریشه در گذشته دارد و متاسفانه در این دولت هم ادامه پیدا کرده است و طی اطلاعاتی که داده شد متقاعد شدیم که این موضوع احتیاج به تحقیق و تفحص دارد و بعد از چند جلسه که برگزار شد ما به اتفاق رای دادیم.
بنده با آقای عارف و اعضای فراکسیون که عضو کمیسیون بودند صحبت کرده بودم و هم نظر بودیم و هفته گذشته که در صحن مجلس مطرح شد نمایندگان را تشویق به رای دادن کردیم و فکر میکنم بالای ۲۰۰ نفر رای دادند.

نظر بنده این است که فعلا چیزی محرز نشده و در مقام بررسی است و میزان تخلف در حد شنیده ها است. آن چیزی که مسلم است این است که این تخلفات از گذشته واقع شده و در این دولت ادامه پیدا کرده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.