چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷

ایران سینمای سوریه را تقویت می‌کند

جشن تولد

کیهان: در دیدار رئیس سازمان سینمایی سوریه با رایزن فرهنگی کشورمان، بحث تقویت جریان سینمایی سوریه با استفاده از تجربیات شاخص ایران، مورد تأکید قرار گرفت.

مراد شاهین، رئیس سازمان سینمایی سوریه با حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، با مصطفی رنجبرشیرازی، رایزن فرهنگی کشورمان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

رنجبرشیرازی در این دیدار با یادآوری روابط بسیار صمیمی دو کشور سوریه و جمهوری اسلامی ایران، گفت: دوستان سوریه برای حمایت همه‌جانبه از کشور دوست و برادر سوریه تا سر حد جان از این مرز و بوم حمایت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ماه گذشته شاهد اکران فیلم «بادیگارد» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا با دوبلاژ عربی بودیم، گفت: معتقدیم که گسترش ارتباطات فرهنگی و سینمایی، یکی از شیوه‌های خروج از بحران در کشور سوریه است. جایگاه هنر و سینما در میان ملت‌ها اگر اثربخشی خودش را ایفا کند، پروژه‌های ناهمسازگاری میان مردم رنگی نخواهد داشت.

رایزن فرهنگی کشورمان در سوریه افزود: هم‌اکنون سازمان سینمایی ایران و نیز حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، آماده‌اند تا بهترین تفاهم‌نامه‌های سینمایی را با طرف سوری امضا کنند.

رنجبرشیرازی در پایان درباره ضرورت گسترش ارتباطات سینمایی بین سوریه و ایران، اظهار کرد: رایزن فرهنگی ایران تلاش کرده تا با اعزام مسئولان بلندپایه سینمایی کشور سوریه به ایران، موجب حرکت‌آفرینی در عرصه فیلم و سینما در روابط دو کشور باشد.

در ادامه این دیدار نیز مراد شاهین، با قدردانی از حُسن ارتباط نمایندگی فرهنگی ایران با سازمان سینمایی کشور سوریه، اعلام آمادگی کرد تا پیش‌نویس اولیه پیشنهادی آن مؤسسه برای انعقاد تفاهمنامه‌های همکاری با سازمان سینمایی کشورمان را تهیه و ارایه کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.