سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹

وزیر بهداشت حال توهین دارد حوصله نقد ندارد!

وزیر بهداشت

روزنامه جوان: وزیر بهداشت در حالی بر پرهیز از تخریب و تحقیر مسئولان و حراست از بیت‌المال تأکید کرد که خودش در هفته گذشته با اظهاراتی توهین‌آمیز به سرداران نظام حمله کرد و معاونش بدون هیچ‌گونه توبیخی با دریافت ماهانه 70 میلیون تومان یکی از رکوردداران دریافت‌های نجومی است.

وزیر بهداشت در حالی بر پرهیز از تخریب و تحقیر مسئولان و حراست از بیت‌المال تأکید کرد که خودش در هفته گذشته با اظهاراتی توهین‌آمیز به سرداران نظام حمله کرد و معاونش بدون هیچ‌گونه توبیخی با دریافت ماهانه 70 میلیون تومان یکی از رکوردداران دریافت‌های نجومی است.

اجرای ناموفق طرح تحول سلامت که از همان ابتدا انتقادات فراوانی را از سوی دلسوزان حوزه بهداشت و درمان به همراه داشت و اکنون به چاه ویلی تبدیل شده که بخش عمده پول‌های نظام سلامت کشور در آن حیف و میل می‌شود، موجب شده است وزیر بهداشت از هر تریبونی استفاده کند و برای ماست‌مالی کردن سوءمدیریت خودش با فرافکنی به همگان حمله کند و هر اظهارنظری بکند الا صحبت راجع به امور بهداشتی وزارتخانه متبوعش. از طرف دیگر و در شرایطی که برخی بیماران برای زنده‌ماندن نیازمند تنها چند میلیون هستند و همچنین بسیاری از پزشکان عمومی و پرستاران ماه‌هاست که معوقات‌شان پرداخت نشده است، اسناد منتشر شده نشان می‌دهد معاون وزیر بهداشت کماکان ماهانه بیش از 70 میلیون تومان دریافتی دارد.

  

از توهین‌های وزیر بهداشت به مسئولان تا تخریب نکردن مسئولان!

وزیر بهداشت هفته گذشته در اظهاراتی تعجب‌برانگیز به مدافعان حرم و ائمه جمعه تیکه‌پراکنی کرد که واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت. هاشمی در جلسه‌ای با حضور روانپزشکان گفته بود: خودشیفتگی مسئولان کار دست مردم می‌دهد. در کشور ما هر کسی اظهار نظری دارد، مثلاً‌ یکی سردار علم بوده، نوحه می‌خواند و رئیس‌جمهور و مسئولان را زیر سؤال می‌برد، دیگری می‌شود سردار حرم و در همه حوزه‌ها اظهارنظر می‌کند، یکی نیز سردار قلم بوده و در همه حوزه‌ها حرفی دارد. او همچنین در همان جلسه با تکبر و فخر فراوان گفته بود: امیدوارم خطبا، ائمه جمعه و هر کسی که در کشور تریبونی دارد زحمات شما روانپزشکان را زیاد نکند و اعصاب مردم را تحت تأثیر قرار ندهد، ‌تهمت نزنند، اضطراب را تحمیل نکنند و اگر آبی برای شما نمی‌آورند کوزه را هم نشکنند تا شاهد کاهش اختلالات روانپزشکی باشیم.

آقای هاشمی از این اظهارات متبخترانه خود هنوز عذرخواهی نکرده با فرار رو به جلو و به گزارش ایسنا یک‌شنبه شب در جلسه شورای اداری شهر ساوه گفته است: تضعیف دولت شرعاً جایز نیست، برخی دستگاه‌ها و خبرگزاری‌ها که از پول بیت‌المال تأمین می‌شوند، نه‌تنها دولت که نظام را تضعیف می‌کنند و دشمن نیز به دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی است، بنابراین در این شرایط باید شرایط را سنجید و مردم را امیدوار و از تحقیر و تخریب مسئولان پرهیز کرد.  نانوشته نباید گذاشت که هاشمی در حال حاضر و بر سبک و سیاق دولت یکی از سردمداران توهین است و وزارتخانه متبوعش هم پیشقراول دریافت‌های نجومی.

  

حقوق‌ 70میلیونی معاون وزیر

نخستین بار احمد توکلی، نماینده مردم در مجلس نهم نسبت به پرداخت‌های میلیونی در وزارت بهداشت اعتراض داشت و گفت: به وزیر محترم بهداشت گفتم معاون محترم شما یک روز در هفته در بیمارستان مشغول خدمت هستند و ماهانه 60 تا 80 میلیون تومان درآمد دارند. مگر ایشان چقدر در تولید ناخالص ملی نقش دارند که تصمیم دارید این حقوق را به 200 میلیون تومان در ماه برسانید؟!

پس ‌از آن نیز شریفی‌مقدم، قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری در نامه‌ای به وزیر اقتصاد اعلام کرد: نظام سلامت کشور حتی در بخش دولتی شاهد پرداخت‌های چند صد میلیون تومانی نیز هست و این در حالی است که دریافت‌کنندگان این ارقام کمترین تأثیر را در فرآیند درمانی مردم ‌دارند.  در بخش دیگری از این نامه آمده است: به نظر می‌رسد لابی قدرت و ثروت باعث شده به‌رغم پیگیری‌ها و اعتراضات گسترده در وزارت بهداشت تاکنون هیچ قدرتی نتواند این طبقه را ملزم به پاسخگویی نماید. ماجرای پرداخت‌های نامتعارف در وزارت بهداشت به همین‌جا ختم نشد و تا انتشار برخی از این فیش‌های نجومی ادامه پیدا کرد؛ فیش‌هایی که وزارت بهداشت از اساس آنها را تکذیب و برخی دیگر را هم توجیه کرد.

  

وزارت بهداشت: دریافت چند صد میلیونی پزشکان از شیر مادر هم حلال‌تر است !

حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به پرینت‌های حقوقی منتشرشده درباره پرداخت‌های چند صدمیلیونی به یک متخصص زنان و زایمان، گفت:‌این پزشک تنها متخصص زنان و زایمان یک منطقه دورافتاده است و 24 ساعته برای نجات مادران و نوزادان این منطقه محروم زحمت می‌کشد.  وی در خصوص پرداخت‌های چند صد میلیونی ادامه داد:‌این پرداخت‌ها مربوط به شش ماه فرد است و وی در این مدت بیش از هزار و 47 عمل جراحی مهم و حساس انجام داده است و این پول از شیر مادر برایش حلال‌تر است !

خود وزیر بهداشت نیز بیکار ننشست و در کانال تلگرامی‌اش نسبت به ماجرای فیش‌های نجومی واکنشی عجیب نشان داد و با یادآوری اینکه اولین بار در انقلاب حزب توده بود که فیش مخارج بالای مسافرت یکی از وزرای دولت موقت را افشا کرد، بدون اشاره به‌ غلط بودن مخارج و دریافت‌های شخصی مسئولان از بیت‌المال نوشت: «البته بعدها این سنت سیئه که ضد ارزش‌های اخلاقی و اسلامی است تا امروز ادامه یافت و هر روز دریغ از دیروز.»

پیش از این رحیمی، رئیس سابق دیوان محاسبات درباره بررسی وضعیت پرداخت‌ها در دولت گفته بود: در وزارت بهداشت میانگین دریافتی مدیران 20 میلیون و بالاترین 70 میلیون تومان است، کارانه متفاوت است. کارانه مصوبه دولت دارد و قانونی است.  همچنین طبق گزارش‌های رسیده علاوه بر این معاون وزیر ماهانه بیش از 70 میلیون تومان از بیت‌المال برداشت دارد. برخی اعضای هیئت علمی و زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز ارقامی بالای 100 میلیون تومان دریافت می‌کنند. ضمناً این ارقام توسط دستگاه‌های نظارتی نیز تأیید شده و کاملاً مستند و قابل پیگیری است.  هاشمی در واکنش به این قضایا، بدون اشاره به نامشروع بودن حقوق‌های نجومی و نهی صریح رهبر انقلاب مبنی بر مقابله با این پدیده شوم و بازگرداندن پول‌های غارت شده از بیت‌المال و معرفی خاطیان به دستگاه قضایی و همچنین آثار مخرب دریافت‌های چند صد میلیونی در تخریب اعتماد مردم به ‌نظام، انتشار فیش‌های حقوقی وزارت بهداشت را شمشیری دولبه دانست که از یک طرف «روحانی و دولت او » و از طرف دیگر، «روحانیت و نظام» را نشانه می‌رود !

  

نظارت بر وزارت بهداشت؟!

بلبشوی حاکم بر وزارت بهداشت، باعث شده در عمل جان مردم به سخره گرفته شود. هفته‌ای نیست که گزارشی از خطای پزشکی که بعضاً منتهی به مرگ هم شده منتشر نشود؛ چه قصور در تشخیص و عمل کیارستمی، چه عمل پلشت کشیدن بخیه یک دخترک شهرستانی به دلیل نداشتن پول توسط کادر درمانی و....

اظهارات وزیر بهداشت که این روزها بیشتر ناظر بر امور سیاسی و حمله و هجمه به این و آن است تا مرتبط با مسائل بهداشتی، حاشیه‌های وزارت بهداشت را بیش از پیش هم کرده است. در حالی که طبق گزارش‌های مستند ارائه شده، به طور میانگین درآمد متخصصان ایرانی هفت برابر درآمد متخصصان سایر کشورها است، وزیر بهداشت و سایر مسئولان بهداشتی نه تنها با نادیده گرفتن علنی فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر بازگرداندن پول‌های غارت شده از بیت‌المال و معرفی خاطیان دریافت‌های نجومی به دستگاه قضایی، دریافت‌های چند صد میلیونی را از شیر مادر حلال‌تر می‌دانند، بلکه با سیاسی بازی جان ایرانیان را هم به بازی گرفته‌اند.  با وجود گذشت چند ماه از فوت مرحوم کیارستمی و با وجود پلمب چند مرکز بهداشتی و با وجود فوت چند شهروند دیگر بر اثر خطاهای دامنه‌دار پزشکی، هنوز هیچ گزارش قانع‌کننده‌ای از سازمان نظام پزشکی ارائه نشده و ظاهراً هیچ خاطی‌ای مؤاخذه نشده است. از کنار سایر قضایای وزارت بهداشت نظیر مافیای واردات تجهیزات چشم‌پزشکی که بنا بر اخبار منتشره و شنیده‌ها در دست عالی‌ترین مقام این وزارتخانه است و ثروت میلیاردی مسئولان این وزارتخانه و ورود نکردن قوه قضائیه به مسائل دامنه‌دار وزارت بهداشت هم که عجالتاً بگذریم.

آقای هاشمی که به نقل از امام (ره) تضعیف دولت را حرام دانسته و آن را اعلام هم کرده‌اند، ظاهراً از یاد برده‌اند که همان امام (ره) همواره نسبت به زراندوزی مسئولان هشدار داده‌اند و بارها و صراحتاً اعلام داشته‌اند که مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید از پایین‌ترین اقشار جامعه باشند، نه متمولان زراندوزی که میلیاردها تومان ثروت انباشته کرده‌اند و به صاحبان امرشان از سر تکبر و فخرفروشی می‌نگرند و به مردم مانند رعیت نگاه می‌کنند و....

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.