دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵

پخش سریالی از کارگردان فیلم موهن «خانه دختر»

شهرام شاه حسینی در ویژه برنامه «یک فیلم، یک سلام»

روزنامه جوان: پخش سریال تلویزیونی «هشت و نیم دقیقه» از شب گذشته آغاز شد.

پخش سریال تلویزیونی «هشت و نیم دقیقه» از شب گذشته آغاز شد. کارگردان این سریال تلویزیونی فیلمسازی است که فیلم موهن «خانه دختر» را در کارنامه خود دارد؛ فیلمی که به دلیل محتوای ضد مذهبی‌اش موفق به اخذ پروانه نمایش نشد و جزو فیلم‌های توقیفی سینمای ایران محسوب می‌شود.


حالا شبکه 2سیما سریالی به کارگردانی این فیلمساز را روی آنتن برده است. اینکه مدیران رسانه ملی پس از ساخت فیلم «خانه دختر» بر اساس چه منطقی نسبت به واگذاری ساخت یک سریال به این فیلمساز اعتماد کرده‌اند، موضوع قابل تأملی است. فضاسازی و نوع پرداخت آثار شهرام شاه حسینی مبتنی بر ارائه جامعه‌ای با مسائل متناقض و متشنج است و از دل آثاری که او تا به حال ساخته به هیچ وجه جنبه‌های مورد نظر رهبر معظم انقلاب مبنی بر مباحث الهام‌بخش و امیدوارکننده دیده نمی‌شود، چون اصولاً این فیلمساز علاقه‌ای به بازتاب وجوه مثبت جامعه ایرانی ندارد و این مسئله حتی در سریال پیشین این فیلمساز نیز قابل مشاهده است.

غفلت مدیران رسانه ملی در واگذاری سریال‌های تلویزیونی به افرادی که با نگاه به ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی اقدام به تولید سریال می‌کنند، بسیار مشهود بوده است و تولید سریال‌هایی که مخاطب را در جامعه‌ای خسته و بیمار نشان می‌دهد، تبدیل به یک رویه شده است. در دوره‌ای که سازمان صداوسیما در بحران مالی به سر می‌برد، سپردن تولید سریال به افرادی چون شاه حسینی مسئله‌ای عجیب به نظر می‌رسد. فیلم خانه دختر ساخته این فیلمساز با وجود توقیف در ایران تا به حال در برخی جشنواره‌های خارجی به نمایش درآمده است؛ فیلمی که بی‌تردید با انگیزه ارائه به جشنواره‌های خارجی ساخته شده و چهره‌ای منفی از جامعه ایران به نمایش می‌گذارد.

سریال تازه کارگردان فیلم موهن خانه دختر، قصه زنی با نام یکتا است که به‌واسطه توطئه‌ای، همسر خود را از دست داده است و با فرزندش در شرایط نامناسب مالی قرار می‌گیرد. این زن برای گرفتن حق خود اقداماتی انجام می‌دهد که بن‌مایه قصه از این موضوع شکل گرفته است. تولید فیلم خانه دختر از سوی شهرام شاه حسینی بی‌تردید در مقایسه با مهاجرت برخی عوامل سینمای ایران به شبکه جم به مراتب اقدامی بدتر محسوب می‌شود که می‌توان از آن به عنوان اقدام علیه امنیت فرهنگی جمهوری اسلامی یاد کرد، اما با نگاهی خوش‌بینانه می‌توان گفت رسانه ملی با غفلت از این مسئله همچنان به فیلمسازانی از این دست برای ادامه کار میدان می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.