جمعه ۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲

انتظارات اهالی سینما از وزیر آینده فرهنگ و ارشاد اسلامی/۴

دهقان نسب: مگر قحط الرجال آمده است که غیر سینمایی ها در سینما مدیریت می کنند؟/ رأس مشکلات سینماگران بیکاری، بی بیمه ای و بی مسکنی است

حبیب دهقان نسب

سینماپرس: حبیب دهقان نسب بازیگر سینما و تلویزیون همزمان با استعفای علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مدیریت سینما ۱۰۰درصد بایستی از میان متخصصان سینما انتخاب شود مگر قحط الرجال آمده است که غیر سینمایی ها در سینما مدیریت می کنند؟ اگر تمامی معاونت های حوزه فرهنگی کشور جزو افراد متخصص و دغدغه مند باشند ما دیگر شاهد ولنگاری در حوزه فرهنگ و هنر نخواهیم بود.

بازیگر فیلم سینمایی «باشگاه سری» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه ما همواره شاهد آن هستیم که بسیاری از مدیران در دستگاه ها و نهادهای مختلف و بالاخص در حوزه فرهنگ و هنر درست سر جای خود قرار نگرفته اند و جایگاه اصلی شان چیز دیگری است!؛ این مسأله مهمترین و بزرگترین ضربه ای است که طی این سال ها به کشور ما لطمه زده است و باید در جایی جلوی این رویه غلط گرفته شود.

وی ادامه داد: ما در سینمای کشورمان خوشبختانه تعداد انبوهی نیروهای تحصیل کرده، متعهد، متخصص و کاربلد و دغدغه مند داریم که اتفاقاً اهل عمل هستند و از شعاردادن های زیبا هم ابراز انزجار می کنند؛ پس بهتر است از میان این قبیل افراد شخصی برای مدیریت سینمای کشور برگزیده شود تا با همت و پشتکار آن ها مشکلات ریشه ای سینمای کشور از ریشه برکنده گردد.

دهقان نسب سپس با بیان اینکه وزیر ارشاد باید همه معاونان خود را از میان نیروهای پیشکسوت و متبحر انتخاب کند اظهار داشت: اگر تمامی معاونت های حوزه فرهنگی کشور جزو افراد متخصص و دغدغه مند باشند ما دیگر شاهد ولنگاری در حوزه فرهنگ و هنر نباشیم؛ معاونت های زیرمجموعه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اگر خود از عالم فرهنگ و هنر باشند دردهای هنرمندان را می شناسند و قطعاً به دنبال راه چاره ای برای درمان آن دردها هستند.

بازیگر فیلم سینمایی «سفر به چزابه» در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: متأسفانه ما امروزه در سینما مشکلات بسیاری داریم که در رأس آن ها مشکلات بیکاری و بی بیمه ای و بی مسکنی هنرمندان است؛ من بسیار متأسفم از اینکه وضعیت بسیار بد زندگی همکارانم را می بینم که سال های جوانی عمرشان را برای اعتلای هنر و سینمای کشور صرف کرده اند و در میان مردم آبرو دارند اما گاهی اوقات به دلیل نداشتن مسکن مورد بی احترامی قرار می گیرند و آبروی شان در خطر می افتد.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: از سوی دیگر مشکلات حاد دیگری از جمله تولید، اکران و توزیع آثار سینمایی و... نیز به شدت دچار مشکل است و امیدوارم که رئیس آینده سازمان سینمایی به فکر چاره ای جدی برای رفع این قبیل معضلات باشد؛ قطعاً اگر یک مدیر باجربزه برای اداره سینمای کشور انتخاب شود ما دیگر شاهد چنین مشکلاتی در سینمای مان نخواهیم بود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.