یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱

مهران کاشانی خبر داد؛

مجید مجیدی «پشت ابرها» را در هند کلید می‎زند/ همه عوامل فیلم هندی هستند

مجید مجیدی*

سینماپرس: مهران کاشانی که در فیلم جدید مجید مجیدی نگارش فیلمنامه را با همکاری مجیدی بر عهده دارد، در خصوص آخرین وضعیت این پروژه گفت: نام قطعی فیلم «پشت ابرها» شد.

به گزارش سینماپرس، مهران کاشانی که در فیلم جدید مجید مجیدی نگارش فیلمنامه را با همکاری مجیدی بر عهده دارد، در خصوص آخرین وضعیت این پروژه گفت: نام قطعی فیلم «پشت ابرها» شد. ابتدا قرار بود پیش‌تولید فیلم در پایان شهریور باشد اما بازنویسی نهایی فیلمنامه بیش از آنچه انتظار می‌رفت زمان لازم داشت.


 وی اضافه کرد: تحقیق، نگارش و بحث‌های طولانی من و مجیدی بیش از یکسال زمان برد و بازنویسی نهایی باعث شد پیش‌تولید یکماه عقب‌تر بیفتد. البته از این هفته مجیدی به هند سفر می‌کند و پیش‌تولید این فیلم رسماً آغاز خواهد شد.

قطعی شدن لوکیشن‌ها و بازیگران در این سفر مجیدی انجام خواهد شد. این نویسنده در مورد نکات قابل توجه همکاری در این پروژه سینمایی و کار با این کمپانی هندی اظهار داشت: سینمای ایران در زمینه نگارش فیلمنامه یا تولید فیلم برای یک کمپانی خارجی بی‌تجربه یا کم‌تجربه است، چه از نظر حقوقی و چه به لحاظ مؤلفه‌های هنری که خوشبختانه در پروژه سینمایی فیلم «پشت ابرها» این تجربه اتفاق افتاد.

کاشانی درباره عوامل «پشت ابرها» عنوان کرد: همه عوامل فیلم هندی هستند و ماحصل این تجربه می‌تواند برای سینمای ما قابل تأمل و بحث باشد. وی در پاسخ به این سؤال که آیا حال و هوای «پشت ابرها» با وجود عوامل هندی در راستای آثار قبلی مجیدی است، اظهار داشت: فضای این فیلم، در حال و هوای دیگر کارهای مجیدی می‌گذرد. نکته قابل توجه دیگر این است که برآورده کردن خواسته‌ها و مؤلفه‌های فرهنگی هر کشور در عین حفظ هویت و امضای خود در پای فیلم، کاری است که فکر می‌کنم مجیدی و من توانسته‌ایم در «پشت ابرها» محقق کنیم.

* روزنامه جوان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.