شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸

ساخت فیلم «حلاله» (محلل) با بازی گلشیفته فراهانی، خروجی برگزاری جشنواره «دیدار» تاجیکستان/ سازمان سینمایی با چه هدفی از جشنواره‌های منطقه‌ای حمایت می کند!؟

جشنواره فیلم دیدار تاجیکستان

سینماپرس: در حالی که سازمان سینمایی بارها عدم امکان مالی را به عنوان دلیل عدم تولید فیلم های استراتژیک و فاخر دفاع مقدس بیان کرده و از طرف دیگر به همین دلیل از حمایت جشنواره های مهم و استراتژیک داخلی مثل مقاومت و عمار شانه خالی نموده است، چگونه اقدام به حمایت از جشنواره هایی می کند که نه تنها دستاورد آن برای سینمای ایران مشخص نیست، بلکه خروجی آن تولید فیلمی است که با رویکرد سینمای قبل از انقلاب و با بازی یک بازیگر معلوم الحال ایرانی و در راستای هجمه های فرهنگی غرب ساخته خواهد شد!؟

به گزارش سینماپرس روابط عمومی جشنواره جهانی فجر اعلام کرد از آنجا که سیاست تازه این جشنواره، همکاری نزدیک با جشنواره های منطقه و حمایت از آن ها است، این دوره از جشنواره «دیدار» تاجیکستان با حمایت سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار می شود.

حال جای این پرسش باقی است که این جشنواره با حضور پرتعداد فیلم ها و سینماگران ایرانی، در نتیجه حمایت جشنواره جهانی فجر چه دستاوردی برای سینمای ایران و یا جهان در پی خواهد داشت؟

این پرسش در حالی پاسخ روشنی ندارد که روز گذشته بی بی سی فارسی در گزارشی ویژه به این جشنواره و دستاوردهای آن پرداخته است. در این گزارش آمده جشنواره فیلم «دیدار» تاجیکستان که به یاد فیلمساز درگذشته تاجیک «بختیار خدانظر اف» برگزار گردیده قرار است منجر به تولید یک فیلم از فیلمنامه های بر زمین مانده وی گردد.

بنا براین گزارش این فیلم که «حلاله» نام دارد قرار است با بازی گلشیفته فراهانی در نقش اول آن ساخته شود و داستان زنی است که در زندگی همه چیز دارد جز بچه! شوهر این زن پس از طلاق می خواهد دوباره با او ازدواج کند ولی با شرط پدر دختر مواجه می شود که او اول باید حلاله شود! یعنی ابتدا به عقد کس دیگری در آید و سپس با او ازدواج کند. در گزارش بی بی سی فارسی این فیلم که یادآور فیلم «محلل» نصرت کریمی در قبل از انقلاب است به عنوان تولید جهانی مشترک کشور تاجیکستان و از دستاوردهای جشنواره «دیدار» عنوان گردیده است. فیلم «محلل» در قبل از انقلاب تنها فیلمی بود که توسط شهید آیت الله مطهری به صورت عمومی محکوم شد.

جالب توجه است در حالی که سازمان سینمایی بارها عدم امکان مالی را به عنوان  دلیل عدم تولید فیلم های استراتژیک و فاخر دفاع مقدس بیان کرده و از طرف دیگر به همین دلیل از حمایت جشنواره های مهم و استراتژیک داخلی مثل مقاومت و عمار شانه خالی نموده است، چگونه اقدام به حمایت از جشنواره هایی می کند که نه تنها دستاورد آن برای سینمای ایران مشخص نیست، بلکه خروجی آن تولید فیلمی است که با رویکرد سینمای قبل از انقلاب و با بازی یک بازیگر معلوم الحال ایرانی و در راستای هجمه های فرهنگی غرب ساخته خواهد شد!؟

نظرات

  • شادي ۱۳۹۵/۰۸/۰۱ - ۱۱:۵۰
    0 0
    كاش با همين جديت معلوم الحال هاي سينماي داخلي خودمونو جمع كنيد كه خانواده هاي آقايون سينمايي رو پاشيدن

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.