چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲

انتظارات اهالی سینما از ریاست آینده سازمان سینمایی/۳

شوقی: نیاز اصلی امروز سینمای کشور حضور مدیری شجاع است/ باید سیستم‌های غلط رایج در سینما را از ریشه کند

عباس شوقی

سینماپرس: عباس شوقی طراح جلوه های ویژه سینما همزمان با استعفای علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نیاز اصلی امروز سینمای کشور حضور مدیری شجاع است که سیستم های غلط رایج در سینما را برای همیشه از ریشه بکند چرا که سیستم اداره سینمای کشور غلط است و به اصطلاح معروف خانه از پای بست ویران است.

طراح جلوه های ویژه فیلم سینمایی «من مادر هستم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یکی از عمده ترین مشکلات ما در حال حاضر این است که عده ای افراد گنگ ها و مافیاهایی تشکیل داده اند و تمامی امور سینما را در دست گرفته اند و مدیریت سینما هم از آن ها حمایت می کند و همین امر باعث شده تا بخش اعظمی از سینماگران که جزو باندها نیستند خانه نشین شوند و جایی برای کار نداشته باشند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بودجه سینمای کشور بسیار پایین است و این بودجه اندک هم تنها صرف تولید فیلم هایی خاص می شود که بر اساس سیاست های فعلی دولت تولید می شوند و این نیز امری غلط است که باید اصلاح شود.

شوقی خاطرنشان کرد: نکته بسیار حائز اهمیت در این زمینه این است که فردی باید ریاست سازمان سینمایی کشور را بر عهده بگیرد که خودش از بدنه سینما باشد و اینطور نباشد که یک فرد دیپلمات با پیشینه غیر سینمایی مجدداً بخواهد فعالیت های سینمای کشور را در دست بگیرد و مجبور شود از مشاورانی استفاده کند که تنها به نفع دوستان و آشنایان شان در سینما کار می کنند.

طراح جلوه های ویژه فیلم سینمایی «قلاده های طلا» تأکید کرد: مشاوران باندبازی که این روزها رئیس سازمان سینمایی را دوره کرده اند و به نفع دوستان و جریان هایی که به آن وابسته هستند سینما را جلو می برند سینما را خراب کرده اند!؛ بنده به عنوان یکی از فعالان قدیمی این سینما که مدتی است در عرصه تهیه کنندگی نیز فعالیت می کنم بیش از یک سال است که فیلمنامه ای را به سازمان سینمایی فرستاده ام اما حتی شورای تصویب فیلمنامه هنوز یک بار هم که شده آن را مطالعه نکرده است چرا که من آشنایی در سازمان سینمایی ندارم که بخواهد برایم پارتی بازی کند!

وی افزود: این در حالی است که برخی افراد بدون هیچ گونه سابقه کار سینمایی از راه نرسیده به دلیل اینکه آشنایی در سازمان سینمایی دارند به راحتی مجوز کارگردانی و فیلمسازی می گیرند و هرکاری را که مایل باشند در سینما انجام می دهند.

شوقی در خاتمه این گفتگو افزود: طی سال های اخیر وضعیت سینمای کشور به حدی بحرانی شده که مدیر بعدی سازمان سینمایی مدت ها طول می شکد تا فجایع زیادی که به هنر هفتم آسیب رسانده اند را اصلاح کند و امیدوارم که فردی که قرار است بر صندلی ریاست این سازمان تکیه بزند شایستگی و توانایی این کار را داشته باشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.