جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴

بودجه سینمایی از کشور خارج می‌شود؟

برگزاری یک جشنواره در تاجیکستان با حمایت جشنواره جهانی فجر!

هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «دیدار» تاجیکستان

سینماپرس: جشنواره «دیدار» تاجیکستان در حالی با حضور فیلم های ایرانی و داوران ایرانی از ۲۵ تا ۲۹ مهرماه در شهر دوشنبه در حال برگزاری است که در اتفاقی عجیب این جشنواره با حمایت مالی جشنواره جهانی فجر برگزار می شود. حال با این شرایط باید دید که آیا بودجه سینمای ایران در حال خرج شدن در خارج از کشور است!؟

به گزارش خبرنگار سینماپرس، در حالی که اغلب کارگردانان و تهیه کنندگان سینمای ایران به دلیل نبود بودجه در بیکاری به سر می برند و سازمان سینمایی نیز برای شانه خالی کردن از انتقادات سینماگران نبود بودجه را بهانه کردند، جشنواره ای در تاجیکستان با حضور فیلم های ایرانی و داوران ایرانی با حمایت مالی جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار می شود.

نکته جالب آنجاست که سازمان سینمایی برای حمایت یا برگزاری جشنواره های استراتژیک مانند عمار و مقاومت که تعهدشان نسبت به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بر همگان واضح و مبرهن است بودجه ای ندارد اما برای برگزاری جشنواره بی فایده آن هم در پایین ترین سطح جهانی با حمایت جشنواره دولتی جهانی فجر بودجه اختصاص می دهد . 

به گزارش سینماپرس، در گزارش ارسالی روابط عمومی جشنواره جهانی فجر آمده است: آنجا که سیاست تازه جشنواره جهانی فجر، همکاری نزدیک با جشنواره های منطقه و حمایت از آن ها است، این دوره از جشنواره «دیدار» تاجیکستان با حمایت سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار می شود.

سینمای ایران در جشنواره «دیدار» تاجیکستان حضور چشمگیری دارد و علاوه بر حضور رضا کیانیان به عنوان داور، چند فیلم ایرانی کوتاه و بلند نیز در جشنواره حاضرند.

فیلم های «دختر» به کارگردانی سیدرضا میرکریمی، «کفشهایم کو» به کارگردانی کیومرث پوراحمد، «رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داوودی، «بدون مرز» به کارگردانی امیرحسین عسگری، «یحیی سکوت نکرد» به کارگردانی کاوه ابراهیم پور، «آتلان» به کارگردانی معین کریم الدینی، «خداحافظی طولانی» به کارگردانی فرزاد موتمن، «در دنیای تو ساعت چند است» به کارگردانی صفی یزدانیان و «مراقبت از ژوناس» به کارگردانی قصیده گلمکانی از جمله فیلم های حاضر در جشنواره اند.

«چند متر مکعب عشق» به کارگردانی جمشید محمودی تولید مشترک افغانستان و ایران نیز در بخش مسابقه فیلم‌های سینمایی جشنواره به نمایش درآمده است.

فیلم «آتلان» با توجه به آشنایی نسبی تاجیک ها به زبان ترکمنی مورد توجه قرار گرفت و فیلم های «دختر» و «مراقبت از ژوناس» نیز از جمله فیلم های مورد استقبال تاجیک ها بودند.

همچنین در این جشنواره تاکنون فیلم‌های کوتاه «دیدن» به کارگردانی سهیل امیرشریفی، «کچ» به کارگردانی مهرداد حسنی، «کودکان ابری» به کارگردانی رضا فهیمی و «هستی» به کارگردانی کمال پرناک از تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران به نمایش درآمده اند.

هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «دیدار» از ۱۶ تا ۲۰ اکتبر برابر با ۲۵ تا ۲۹ مهرماه در شهر دوشنبه در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.