سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵

انتقاد شدید «کن لوچ» از سیاست‌های خبریBBC / با اهداف سیاسی اخبار را دستکاری می‌کنید!

کن لوچ کارگردان صاحب نام انگلیسی در پشت صحنه یکی از فیلم هایش

سینماپرس: «کن لوچ» - کارگردان نامدار انگلیسی - پوشش خبری شبکه «بی‌بی‌سی» را کاملا دستکاری شده و عمیقا سیاسی توصیف کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از گاردین، «کن لوچ» که همواره یکی از مخالفان سزسخت سیاست‌های دولت انگلیس بوده است، در جدیدترین اظهار نظرش با انتقاد از سیاست‌های خبری شبکه بی‌بی‌سی، خواستار برقراری دموکراسی در این کمپانی شد.

این کارگردان 80 ساله که امسال با فیلم جدیدش «من، دنیل بلیک» برای دومین بار برنده نخل طلای جشنواره کن شد، در گفت‌وگو با «رادیو تایمز» گفت: «بی‌بی سی» به خوبی از نقشش در شکل دادن به ناخودآگاه افراد آگاه است و به شما می‌گوید این داستان را باید بشنوید و یا صحبت این افراد ارزش گوش کردن دارد، این رویکرد دستکارانه و کاملا سیاسی است.

«کن لوچ» امسال نیز با فیلم «من دنیل بلیم» سیاست‌های دولت انگلیس درباره‌ی سیستم مزیت‌ها را در این کشور نقد کرده است.

سخنگوی شبکه بی‌بی‌سی نیز در واکنش به انتقادهای «کن لوچ» اظهار کرده است که شبکه خبری «بی‌بی‌سی»، مستقل و بر اساس خط مشی مشخص و مننتشر شده و بر اساس عدم جانب‌داری عمل می‌کند و همچنان مورد اعتمادترین و دقیق‌ترین منبع خبری برای اکثریت مردم بریتانیاست.

این اولین باری نیست که این کارگردان سرشناس از شبکه بی‌بی سی انتقاد می‌کند و ماه گذشته نیز در دانشگاه لندن با اشاره به پوشش خبری اخبار مرتبط با «جرمی کوربن» (رهبر حزب کارگر و اپوزیسیون انگلیس) آن را جانبدارانه خواند و گفت: بی‌بی‌سی وقایع‌نگار بی‌طرف زمان ما نیست و در واقع بازوی دولت است.

وی همچنین به این نکته اشاره کرد که بی‌بی‌سی میل خود را برای ساخت فیلم‌های اجتماعی آگاهانه از دست داده و در حال حاضر مکانی فاسد برای یک کارگردان است.

«کن لوچ» دو بار در سال‌های 2006 با فیلم تحسین شده‌ی «بادی که به مرغزار می‌وزد» و 2016 با فیلم «من، دنیل بلیک» جایزه‌ی نخل طلای کن را تصاحب کرده است.

«جک سیاه»، «دستورکار پنهان»، «بارش سنگ‌ها»، «Riff Raff»، «سرزمین و آزادی»، «نام من جو است»، «نان و گل‌های رز»، «شانزده سالگی شیرین» و «جیمی هال» از جمله دیگر ساخته‌های «کن لوچ» است.

از جمله دیگر افتخارات این کارگردان که بیش از 73 جایزه سینمایی در کارنامه دارد می‌توان به جایزه گوی بلورین جشنواره کارلوی واری با فیلم «قوش» در سال 1969، دریافت شیر طلای افتخاری کن در سال 1994، جایزه بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی سزاز با فیلم «سرزمین و آزادی» در سال 1996 و جایزه یک عمر دستاورد هنری از جوایز فیلم اروپا در سال 2009 اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.