دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

دالوند: مخاطبان با «ناسور» همذات پنداری حداکثری خواهند داشت/ باید با رسانه های جدید به کودکان آموزه های دینی داد

داریوش دالوند

سینماپرس: داریوش دالوند تهیه کننده انیمیشن سینمایی «ناسور» که به تازگی در سینماهای سراسر کشور روی پرده رفته است گفت: مخاطبان از همه طیف های سنی و فرهنگی با «ناسور» همذات پنداری حداکثری خواهند داشت چرا که این انیمیشن با زبانی ساده و تکنولوژی پیشرفته رشادت ها و شهادت ها در واقعه عاشورای حسینی (ع) را به تصویر کشیده است.

دالوند در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: قطعاً مخاطبان اصلی این انیمیشن سینمایی کودکان و نوجوانان هستند و از این رو ما تعاملات بسیار خوبی با وزارت آموزش و پرورش داشته ایم و نامه نگاری هایی با دکتر فانی انجام داده ایم و آن ها هم قول مساعد داده اند که از «ناسور» حمایت کنند البته هنوز پروانه حمایتی وزارت آموزش و پرورش صادر نشده و هر زمانی که پروانه حمایتی صادر شود ما برای حضور حداکثری دانش آموزان سراسر کشور در سالن های سینما برای تماشای این انیمیشن سینمایی برنامه های ویژه ای خواهیم داشت.

این تهیه کننده ادامه داد: این انیمیشن می تواند از نظر مذهبی تأثیرات عمیقی روی مخاطبان خود داشته باشد چرا که دو شخصیت حضرت عباس (ع) و حضرت امام حسین (ع) در «ناسور» مطرح هستند و مابقی شخصیت ها در سایه حضور دارند و از این رو مخاطب از ابتدا تا انتها با این دو شخصیت بزرگوار همراه است و می تواند خود را بسیار نزدیک به ایشان احساس کند.

دالوند سپس با تأکید بر اینکه باید با رسانه های جدید به کودکان آموزه های دینی و مذهبی داد اظهار داشت: مسئولان و کارشناسان آموزشی باید بدانند که امروزه کودکان و نوجوانان بیش از هر چیز در معرض تکنولوژی قرار دارند و از این رو باید همه دست در دست هم بدهند تا سیستم کهنه و منسوخ شده آموزش کتابی قدیمی را کنار بگذارند و با ابزار مدرن روز دنیا به کودکان آموزش دهند؛ «ناسور» به عنوان یک انیمیشن ارزشمند سینمایی می تواند برای این بخش از جامعه به مثابه یک کلاس درس عمل کند و آن ها از طریق این رسانه آموزش های دینی و مذهبی بگیرند.

تهیه کننده انیمیشن سینمایی «رستم و سهراب» خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون شخصیت های برجسته زیادی بعد از تماشای این انیمیشن از دیدن آن ابراز رضایت کرده اند؛ از جمله آنکه دست اندرکاران دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم وقتی با خانواده های شان به تماشای این انیمیشن نشستند به شدت از آن ابراز رضایت کردند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو افزود: «ناسور» از لحاظ گرافیکی اثری متفاوت در سینمای ایران است و ۱۸ ماه تلاش بی وقفه تیم تولید این انیمیشن خوشبختانه به بهترین شکل ممکن به بار نشسته است؛ ما شاهد محصولی هستیم که می توانیم آن را در عرصه بین المللی به عنوان یک اثر ارزشمند از سینمای ایران معرفی کنیم.

دالوند تأکید کرد: «ناسور» بیش از آنکه شبیه به کارتون و یا انیمیشن باشد شبیه به یک فیلم شده است؛ در این اثر سینمایی همه کاراکترها انسانی هستند و تناسب های انسانی در آن ها به خوبی دیده می شود از سوی دیگر این انیمیشن رنگ و لعاب اکسپرسیونیستی دارد و می تواند مورد استقبال عامه مردم قرار گیرد.

این تهیه کننده سپس در پاسخ به این سوأل که برای تبلیغات این انیمیشن سینمایی چه تدابیری اندیشه کرده است گفت: خوشبختانه سازمان بسیج مستضعفین حمایت خوبی از «ناسور» داشته و قرار است چندین بیلبورد در سطح شهر تهران را برای تبلیغ این انیمیشن سینمایی اختصاص دهد همچنین پخش تیزرهای تلویزیونی ما نیز آغاز شده و در مراحل بعدی تبلیغات گسترده تری برای «ناسور» انجام خواهیم داد.

وی در خاتمه این گفتگو اظهار داشت: من از زمان اکران «ناسور» راضی هستم چرا که این انیمیشن اثری محرمی و عاشورایی است و قطعاً در این ایام که همه مردم در عزای سرور و سالار شهیدان به سر می برند بهترین ایامی است که «ناسور» می توانست روی پرده برود.

گفتنی است؛ در خلاصه داستان این اثر آمده است: این انیمیشن روایتی از زندگی عبیدالله بن حر جعفی یکی از کوفیان مکه را به تصویر می‌کشد که از امام حسین (ع) دعوت کرده تا به کوفه بیایند و زمانی که می‌شنود سپاه امام (ع) به کوفه نزدیک شده از این شهر خارج می‌شود تا با ایشان روبرو نگردد؛ اما از بد حادثه به صورت کاملا ناگهانی با ایشان روبرو شده و مجبور می‌شود دست رد به سینه امام بزند.

عوامل اصلی تولید این انیمیشن عبارتند از: کارگردان: کیانوش دالوند/ تهیه کنندگان: داریوش دالوند و محمدحسین قاسمی/ موسیقی و تنظیم : فرید سعادتمند / طراحی و ترکیب صدا : آرش قاسمی / مدیر دوبلاژ: حمیدرضا آشتیانی پور

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.