شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲

«بادیگارد» پایان مهرماه در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود

بادیگارد

سینماپرس: فیلم سینمایی «بادیگارد» با زیرنویس فارسی ویژه ناشنوایان، انگلیسی، عربی و ژاپنی توزیع می شود. علاوه بر توزیع فیلم در شبکه نمایش خانگی آرت بوک فیلم هم توزیع می‌شود.

به گزارش سینماپرس، عدم توزیع نسخه نمایش خانگی فیلم سینمایی «بادیگارد» تازه‌ترین اثر ابراهیم حاتمی‌کیا در پایان مردادماه طبق وعده قبلی که اعلام شده بود و تأخیر پخش این فیلم در بازار ویدیویی در مقایسه با سایر فیلم‌های سینمایی که همزمان و حتی پس از «بادیگارد» به اکران درآمدند پرسش‌هایی را در ذهن علاقمندان و مخاطبان این فیلم و همینطور همکاران رسانه‌ای ایجاد کرد که پژمان لشکری‌پور مجری طرح و نماینده سازمان هنری-رسانه‌ای اوج توضیحاتی ارایه داد: لازم به اشاره است که قرارداد پخش ویدیویی این فیلم با مؤسسه هنر اول و سینما 24 به مدیریت آقای مجید محسنی در آذرماه سال گذشته منعقد گردید بنابراین دلایل تأخیر در توزیع نسخه نمایش خانگی مطلقاً مسئله‌ای حقوقی و یا مرتبط با کمپانی پخش‌کننده نبوده است.

وی ادامه داد: تأخیر در توزیع نسخه نمایش خانگی بادیگارد به سه دلیل اساسی رخ داد که در ادامه به آن خواهم پرداخت اما ان‌شاءالله مرحله اول توزیع نسخه ویدیویی فیلم پایان مهرماه آغاز خواهد شد و به مخاطبان و علاقمندان فیلم این نوید را می‌دهیم که قطعاً با ویدیویی بسیار متفاوت از آنچه پیش‌تر در عرصه نمایش خانگی شاهد آن بوده‌اند مواجه خواهند شد.

لشکری پور ادامه داد: دلیل اول به تأخیر افتادن زمان توزیع نسخه ویدیویی فیلم سینمایی بادیگارد این بود که اکران ما در سینماهای برخی از شهرها و همچنین در مناطق فاقد سینما همچنان ادامه داشته و دارد. از زمان آغاز عملیات اکران‌های غیرسینمایی بادیگارد فیلم در حدود 250 نقطه اعم از دانشگاه، نهاد، شهرهای فاقد سینما و حتی مساجد به نمایش درآمد که بعضاً نیز ادامه دارد؛ به طور مثال در سینماتک سینما کانون همدان همچنان یک سانس اکران بادیگارد برقرار است. دلیل دوم به تعویق افتادن توزیع نسخه ویدیویی فیلم اکران و حضور قابل‌توجه بین‌المللی فیلم در کشورهای مختلف بود که بحمدلله با استقبال خوبی نیز همراه شد و تابحال پس از کسر هزینه‌های مربوط حدود 40 هزار دلار بالغ بر 120 میلیون تومان درآمد فیلم از محل اکران‌های خارجی در کشورهایی مثل کانادا، آمریکا، آلمان، امارات، استرالیا، افغانستان و … بوده است که این رقم فروش، رقم قابل‌توجهی برای اکران خارجی بادیگارد محسوب می‌شود و البته این امر را دوستان در بخش بین‌الملل سازمان هنری رسانه‌ای اوج پیگیری می‌کنند. دلیل سوم خلف وعده ما در ارائه نسخه ویدیویی فیلم به بازار نمایش خانگی، انجام امور ویژه‌ و متفاوتی است که بر روی دی‌وی‌دی فیلم صورت گرفته که لازم می‌دانم همینجا از آقای اسماعیل حاتمی‌کیا به عنوان مدیرآماده‌سازی نسخه ویدیویی فیلم و آرت‌بوک و همینطور همکاران ایشان در این بخش‌ها آقایان دانش‌اشراقی، مهرجو، دولت‌زاده و پورشکوری تشکر کنم. همچنین از آقای یوسف حاتمی‌کیا سپاسگزارم که در بخش آماده‌سازی پشت‌صحنه‌ها کار دشواری پیش رو داشت چرا که ما حدود 100 دقیقه پشت صحنه در نسخه ویدیویی خواهیم داشت که این صد دقیقه در قالب 9 آیتم به سمع و نظر مخاطبان خواهد رسید که وظیفه آماده‌سازی و مونتاژ در این بخش بر عهده یوسف حاتمی‌کیا بود و تدوین این 100 دقیقه ظرافت و دقت خاصی را می‌طلبید.

وی در ادامه توضیح داد: نسخه نمایش خانگی فیلم سینمایی بادیگارد به صورت DVD9 به دست علاقمندان خواهد رسید که طبعاً‌ کیفیت متفاوتی نسبت به سایر نسخ ویدیویی موجود در بازار دارد و همچنین تعداد محدودتری Blu-ray نیز جهت ارائه در مراکز خاص فرهنگی آماده می‌گردد. ان‌شاءالله مواد تبلیغی و فیلموگرافی مربوط به نسخه ویدیویی طی چند روزه آینده و در آستانه توزیع نسخه نمایش خانگی در سایت‌ها و تلویزیون پخش خواهد شد و مخاطبان این نسخه ویدیویی با مجموعه‌ای جذاب و آموزشی به‌خصوص جهت استفاده علاقمندان سینما مواجه خواهند بود که علاوه بر کیفیت بالای فیلم، در یک آیتم، فیلم به صورت ویژه به روایت کارگردان آقای ابراهیم حاتمی‌کیا خواهد بود که در این آیتم در طول فیلم اصلی آقای حاتمی‌کیا به روایت اثر خواهند پرداخت. همچنین 9 آیتم پشت صحنه تخصصی همراه با قطعات موسیقی و عکس‌های فیلم خواهیم داشت و یک ویدیوگرافی خاص که نسخه ویدیویی بادیگارد را از تمام نسخ ویدیویی سایر فیلم‌ها که در شبکه نمایش خانگی عرضه می‌شوند متمایز خواهد کرد.

لشکری پور توضیح داد: در نسخه ویدیویی فیلم، فیلم اصلی و همچنین تمامی آیتم‌ها با زیرنویس فارسی ویژه ناشنوایان عزیز، انگلیسی، عربی و ژاپنی خواهد بود همچنین امکان استفاده از فیلم با دوبله عربی نیز در این مجموعه وجود خواهد داشت. لذا انجام این پروژه که شرح آن رفت و از اسفندماه آغاز شده به شدت زمان‌بر بود. این عوامل توزیع نسخه ویدیویی بادیگارد را تاکنون به تعویق انداخته که البته همه و همه در جهت ارائه بهتر نسخه نمایش خانگی بادیگارد به مخاطبان و علاقمندان فیلم بوده است. در اینجا شایسته می‌دانم از همه عزیزان همکار در این پروژه و همینطور از صبوری و حوصله دوست بزرگوار جناب آقای مجید محسنی مدیرعامل مجموعه سینما 24 و همچنین از سعه‌صدر و پشتیبانی دوستان در سازمان هنری- رسانه‌ای اوج تشکر نمایم که این فرصت را فراهم نمودند تا کار ماندگاری در نسخه ویدیویی این فیلم انجام شود.

وی در ادامه توضیح داد:  در کنار توزیع نسخه ویدیویی فیلم همزمان رونمایی از آرت‌بوک فیلم سینمایی بادیگارد هم صورت خواهد گرفت که کاملاً متفاوت از آرت‌بوک‌ منتشرشده سایر فیلم‌های سینمایی در ایران است. این آرت‌بوک در 168 صفحه تمام گلاسه و با کیفیت بسیار نفیس مشتمل بر کلیه طرح‌های دکوپاژی، کانسپت‌ها و طراحی‌های جلوه‌های ویژه بصری و فنی فیلم با توضیحات کارگردان و عوامل ذی‌ربط می‌باشد که کتاب آموزشی ارزشمندی برای علاقمندان به سینما خواهد بود. در تلاش هستیم تا این دو محصول همزمان با هم عرضه و توزیع گردد و امیدواریم تا طی مراسمی شایسته از هر دو محصول رونمایی گردد. بنابراین به اطلاع علاقمندانی که بارها درباره زمان توزیع نسخه نمایش خانگی “بادیگارد” پرسیده بودند می‌رسانم که ان‌شاءالله نسخه ویدیویی و همزمان آرت‌بوک فیلم پایان مهرماه عرضه خواهد گردید. اطلاعات تصویری و برنامه‌های جاری مربوط به این پروژه طبق هماهنگی‌های انجام شده و تقویم مشخص به اطلاع مخاطبان عزیز خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.