جمعه ۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۸

پاسخ یزدان عشیری به بهروز افخمی

آقای افخمی! یک عذرخواهی به سینمای دفاع مقدس و جشنواره مقاومت بدهکارید

یزدان عشیری در نشست خبری چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت

سینماپرس: بایکوت و بی اعتنایی نسبت به یک جشنواره استراتژیک و ارزشی در یک برنامه مدافع فرهنگ و سینمای ارزشی! از بدو انتشار فراخوان تاکنون و صرفا وعده دادن به بررسی آن بعد از برگزاری جشنواره توجیه قابل اعتنایی نیست.

به گزارش سینماپرس به نقل از فارس،  یزدان عشیری مدیرروابط عمومی و هماهنگی جشنواره مقاومت در روزهای گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از نوع رفتار برنامه «هفت» و  عدم توجه به جشنواره مقاومت واکنش نشان داد.

با توضیحاتی که بهروز افخمی در نشست فیلم «روباه» مطرح کرد، یزدان عشیری در پاسخ به صحبت های  بهروز افخمی در نشست نقد و بررسی و غفلت برنامه هفت از جشنواره مقاومت توضیحاتی را ارایه داد:

1- اینکه با توجه به کوتاهی و غفلت صورت گرفته یقین داریم که آقای افخمی و تیم تحریریه و اجرایی برنامه با توجه به دغدغه‌مندی که دارند شرمنده و خجول هستند و پاسخ ایشان در نشست نقد و بررسی فیلم روباه در جشنواره مقاومت چیزی جز توجیه شتابزده‌ای بیش نیست.

2- آقای افخمی گفتند که "ما در هفت بنای خود را از ابتدا بر این گذاشتیم که همه جشنواره‌های سینمایی را پس از اتمام آن مورد بررسی قرار دهیم". اساسا، برنامه‌های تلویزیونی کارکردهای اطلاع رسانی و تحلیل و بررسی و آسیب شناسی توامان را دارند. یکی از ماموریت‌های مهم برنامه های تلویزیونی و رادیویی معمولا اطلاع رسانی است. بایکوت و بی‌اعتنایی نسبت به یک جشنواره استراتژیک و ارزشی در یک برنامه مدافع فرهنگ و سینمای ارزشی! از بدو انتشار فراخوان تاکنون و صرفا وعده دادن به بررسی آن بعد از برگزاری جشنواره - آن هم زمانی که برای رسانه‌ها هم این بایکوت کردن تبدیل به یک مسئله شده- توجیه قابل اعتنایی نیست.

3-پیچاندن جهت برنامه در شب آغازین هفته گرامیداشت دفاع مقدس و بدتر از آن اختصاص برنامه با پهنای باز به یک فیلمی چالش برانگیز استعاره و نشان از مفهومی دیگر است.
4- رفتار برنامه هفت نسبت به جشنواره مقاومت شبیه به رفتار برخی رسانه‌های خاص با تب تند سیاسی و جناحی است که بی اعتنا از کنار این رویداد فرهنگی عبور کردند.
5- سوال اینجاست آیا برنامه هفت تاکنون این رویه و مشی را داشته است؟ که نگاهی گذرا به روند و پیشینه برنامه خلاف این را ثابت می کند. یعنی یهویی، در آستانه برگزاری جشنواره مقاومت به مثابه قدیمی‌ترین جشنواره انقلاب اسلامی و به تعبیر قاطبه سینماگران این عرصه، استراتژیک‌ترین جشنواره سینمایی نظام جمهوری اسلامی به این رویه و مشی رسیده است؟ یعنی برنامه هفت با جشنواره بین‌المللی فیلم فجر هم همین رویه را پیش می گیرد؟ و اگر نگیرد آن وقت، چه برداشتی می توان کرد از این همه بی اعتنایی و بی تفاوتی نسبت به سینمای مقاومت و سینمای ارزشی؟
6-واقعا چرا یک برنامه تلویزیونی که وظیفه اش اطلاع رسانی، تحلیل و پژوهش است چنین تصمیم غیرکاشناسانه ای می گیرد؟
7- اطاله ندهیم. آقای افخمی بهتر می داند که موضوع اینگونه نیست و دلیل یا دلایل دیگری دارد و کاش به هر دلیلی از این غفلت صورت گرفته عذرخواهی می کردند و می‌گفتند جبران می کنند و با سفسطه رسالت و مسئولیت مهم یک برنامه را زیرسوال نمی بردند- عذرخواهی از غفلت نسبت به بزرگ ترین جشنواره سینمایی انقلاب و مقاومت-  طبیعی است انسان جایز الخطاست. آقای افخمی در این زمینه غفلت و خبطی صورت گرفته و شما یک عذرخواهی به سینمای انقلاب و دفاع مقدس و جشنواره مقاومت بدهکارید.

نظرات

  • مهسا ۱۳۹۵/۰۷/۰۹ - ۱۰:۲۲
    0 0
    وااااااااااااااااااای... بابا جان این بنده خدا در اول برنامه هفته گذشته گفت که گزارش این جشنواره رو میذاره برای هفته آتی... چه عذرخواهی برای دفاع مقدس...؟؟ کی بود احمدرضا درویش رو آورد و کلی از دفاع مقدس گفت، قبلترش هم همینطور. برای جشنواره مقاومت قرار شد: هفته آتی... اینکه افخمی گیر داده به فروشنده شکی نیست توجیه ش هم این بود که انتخاب شده برای اسکار و فلان... به نظرم باید میذاشت کمی بعد که این همه حساسیت نه برای خودش (که البته با این امر مشکلی نداره متاسفانه!!) بلکه برای هفت نشه... اما این رو بخوایم بذاریم کنار اینکه افخمی بی توجه بوده به این جشنواره ها خیلی بی انصافیه...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.