سه‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵

دیوید بارسامیان در جشنواره فیلم مقاومت:

رسانه‌های آمریکا مقاومت را نشان نمی‌دهند/ سخنرانی‌های انتخاباتی کلینتون و ترامپ شبیه فیلم‌های هالیودی است

دیوید بارسامیان

سینماپرس: دیوید بارسامیان فعال رسانه‌ای آمریکایی گفت: مقاومت فلسطین را به گونه‌ای نشان می‌دهند که مردم اسراییل تحت سلطه مردم فلسطین قرار گرفتند. تفکر هیتلر را دنبال می کنند مکرر دروغ بگو تا مردم باور کنند.

به گزارش سینماپرس، نادر طالب‌زاده در نشست گفتمان انقلاب اسلامی در معرفی دیوید بارسامیان گفت: وی از فعالان رسانه هست و چند کتاب با نوام چامسکی منتشر کردند. ایشان برنامه رادیویی ْلترناتیو دارند اما در زمان محدودی در ایران هستند زیرا زمان ویزا شان محدود است.

بارسامیان هم در این نشست گفت: من در هند و کشمیر بسیار رفت و آمد داشتم اما واقعیت جامعه چیز دیگری است. می گویند اینجا سرزمین گاندی و بوداست اما واقعیت هند را مخفی می‌کند. در جنوب کشور جریان مقاومت در برابردولت هند عمل می کنند اما رسانه‌های امریکا این مقاومت را نشان نمی‌دهند.
وی ادامه داد: مقاومت در فلسطین را به گونه‌ای نشان می‌دهند که مردم اسراییل تحت سلطه مردم فلسطین قرار گرفتند و اسراییل کشور بی گناه معرفی می‌شود و تفکر هیتلر را دنبال می کنند مکرر دروغ بگو تا مردم باور کنند.

وی ادامه داد: اطلاعات توسط قدرت‌ها کنترل می‌شود وظیفه رسانه مستقل است که واقعیت را انتقال دهد. ترامپ و کلینتون هر دو استکباری هستند و هیچ تفاوتی ندارند فقط تاکتیک هایشان متفاوت است.

بارسامیان گفت: رسانه‌ها اگر در آمریکا فرمانبردار نباشند، باید هزینه بپردازند. در دوران پسا استعمار دولت‌ها در مقابل آمریکا نتوانستند مقاومت کنند، اما افرادی چون نهرو در هند، کیناتا در کنیا در مقابل سرکوب‌های آمریکا مقاومت کردند. از آن دوره تا به امروز آمریکا می‌خواهد دنیا را مدیریت کند و برای موفقیت باید مردم را قانع کنند که دولت آمریکا عادلانه و آزادی‌بخش عمل می‌کند، در حالی که همه مسئله دولت آمریکا نفت و منابع کشورها است. امروز رسانه‌ها در آمریکا بیش‌تر رسانه کسب‌وکار هستند. روی ادامه داد: رسانه‌هایی که طلاق برد پیت و آنجلینا جولی را مطرح می‌کنند و به‌جای دیدن درست مدیریت دولت‌مردان آمریکا، به نحوه فعالیت کارداشیان و خانواده ارمنی‌ ـ آمریکایی او می‌پردازند و سطحی‌ترین مسائل را بزرگ می‌کنند تا تصویری که دلخواهشان است، ارائه دهند. کمک به ایران، سومالی، آفریقا و دیگر کشورها را ازجمله فعالیت‌های دولت‌مردان معرفی می‌کنند، اما در حقیقت سلاح تولید می‌کنند تا سود ببرند، به همین ترتیب صلح برایشان مضر است.

فعال رسانه‌ای آمریکا در ادامه گفت: ایران در ذهن آمریکایی‌ها کشوری شیطانی و شرزا معرفی شده است و به عنوان تهدید خطرناک و جنگ‌خو تعریف شده، رسانه‌های امروز آمریکا تحت کنترل 5 شرکت بزرگ هستند، اما رسانه‌های دولتی پادزهر این اطلاعات رسانه‌های کنترل‌شده هستند، اما باید مانند رادیو آلترناتیو که آن را مدیریت می‌کنند، هزینه بدهند.

وی در ادامه گفت: مبارزات انتخاباتی ترامپ و کلینتون عجیب و خنده‌آور است، ترامپ از شوم‌ترین و تاریک‌ترین افراد آمریکاست، فردی نژادپرست، ضد زن و بسیار ملی‌گراست که هیچ دانش کافی از مسائل جهانی ندارد. او محصول رسانه است.

بارسامیان در ادامه به تروریسم اسلامی اشاره کرد و گفت: متأسفانه رسانه تروریسم را با کلمه اسلام ترکیب کرده است، اما چند نفر از مردم آمریکا در خشونت مسلحانه از 11 سپتامبر توسط تروریسم اسلامی که برای آن اسم‌گذاری کردند، کشته شدند. تنها 100 نفر از مردم توسط افراد افراطی کشته شدند، اما 210 هزار نفر با خشونت مسلحانه کشته شدند. جوانان آمریکا از جنگ خسته هستند و یک تریلیون و سه دهم از دانشجویان به دولت مقروضند.

وی در خاتمه تأکید کرد: سخنرانی‌های انتخاباتی کلینتون و ترامپ شبیه به کمدی است و شبیه فیلم‌های هالیودی است، بحث جدی در مورد اقتصاد شکل نمی‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.