پنجشنبه ۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

لسود: سینما ابزار بسیار موثری برای تقویت محور مقاومت است

انیس لسود

سینماپرس: انیس لسود تهیه کننده و کارگردان کشور تونس که برای حضور در چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مقاومت به تهران آمده است گفت: سینما ابزار بسیار موثری برای تقویت محور مقاومت است و باید به این ابزار مهم توجه و اعتنای بیشتری شود.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: وجود جشنواره هایی مانند مقاومت که بسیار کم هستند فرصت و شرایط مناسبی برای جریان مقاومت فراهم می کند؛ من همواره تمامی تلاش خود را می کنم تا در جشنواره های این چنینی حاضر شوم و خوشحالم که پیش از این در مقام داور و فیلمساز توانسته بودم در کرمان و تهران برای شرکت در جشنواره مقاومت حضور داشته باشم.

لسود ادامه داد: حضور در دوره های گذشته در ایران، برایم فرصت خوبی بود تا با شرایط واقعی این کشور، به دور از تبلیغات رسانه ها و مطبوعات غربی آشنا شوم و فهمیدم که ایران کشوری مقاوم است ودر برابر زور و تحریم ها ایستادگی می کند.

این فیلمساز خاطرنشان کرد: در ضمن امکان مشاهده فیلم هایی را پیدا کردم که هرگز در کشور هایی مانند فرانسه و امریکا که مدعی آزادی هستند، نمی توانستم ببینم؛ ما اگر بخواهیم این جریان به پویایی و بالندگی اش ادامه دهد، باید کیفیت هنری فیلم ها هم جشنواره به جشنواره ارتقا پیدا کند و فیلم هایی که این جا دیدم، از نظرم قابلیت و ارزش بالایی برای ارایه در سطح جهانی دارد.

وی در خاتمه این گفتگو اظهار داشت: سینما خود نوعی از مقاومت است و باید با تولید فیلم های با کیفیت و با ارزش، به این ابزار مقاومت احترام بگذاریم. در این جشنواره قرار نیست فقط چهره ای تبلیغاتی از مقاومت ارایه شود، بلکه می خواهیم با فیلم های با کیفیت مان، پیامی درست از جنبه هنری هم ارایه دهیم تا تاثیر بسیار قدرتمندی بگذاریم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.