یکشنبه ۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱

مشایخی: دست‎رزمندگان را هزاران‎بار می‌بوسم

جمشید مشایخی در افتتاحیه دوازدهمین جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی نهال

صدا و سیما: بازیگر سینما و تلویزیون گفت: دست شهدا، رزمندگان و جانبازانی که برای حفظ ناموس و وطن جنگیدند هزاران بار می‌بوسم.

نشان درجه یک فرهنگ و هنر کشور در مقابل اخلاق، انسانیت و هنرش سر تعظیم فرود می آورد، کمتر کسی با شنیدن نامش به یاد سینما نمی افتد و عنوان«کمال الملک» سینما برایش کم است.

جمشید مشایخی بازیگر ۸۲ ساله سینما که نزدیک به ۶۰ سال از عمرش را صرف ارتقا فرهنگ و هنر ایران زمین کرده است نه تنها در هنر بازیگری، بلکه هنر انسانیت زبانزد است و همین موضوع سبب شده وقتی نامش می آید مردم عاشقانه از او و آثارش یاد کنند.
این روزها فیلم سینمایی«رفقای خوب» از او روی پرده نقره ای است و بزرگداشتی برای این هنرمند گرفته شد. به همین بهانه گفتگویی با وی انجام دادیم که در ادامه می خوانید.
- استاد؛ بزرگداشت بیش از نیم قرن فعالیت کاری شما گرفته شد. نظرتان راجع به این اتفاق چیست؟
این مراسم لطف و محبت دوستان به من است. من گوشه ای ناتوان در عرصه هنر به حساب می آیم. از بابت این موضوع تشکر می کنم.
- اگر بخواهید آرزویی برای هنر و سینما کنید چه آرزویی می کنید؟
من تنها می گویم:
گر در سرت هوای وصال است حافظا /  باید که خاک درگه اهل هنر شوی
- در حال حاضر در هفته دفاع مقدس قرار داریم و جشنواره فیلم مقاومت در حال برگزاری است. فکر می کنید این جشنواره چگونه می تواند مؤثر تر از قبل واقع شود؟
جشنواره فیلم مقاومت برای ما ایرانی ها است. جوانان این مملکت برای حفظ وطن و ناموش جان دادند. بعضی جانباز شدند و بعضی ها الان شیمیایی هستند و در شرایط سختی به سر می برند. باید قدر این ها را دانست و درباره شان محصول فرهنگی تولید و به جهان عرضه کرد. من دست تک تک این عزیزان را هزاران بار می بوسم برای شهدا آرزوی آرامش و برای جانبازان و رزمندگان آرزوی خوشبختی و سلامتی دارم. این بیت شعر را نیز به آن‌ها تقدیم می کنم: 
آن فروریخته گل های پریشان در باغ /  کز می جام شهادت همه مدهوشانند
نامشان زمزمه نیمه شب مستان باد /  تا نگوییم که از یاد فراموشانند

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.