شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱

در پردیس سینمایی تماشا

بزرگداشت جمشید مشایخی با «رفقای خوب» در جنوب تهران/ تفألی به دیوان حافظ

مراسم بزرگداشت جمشید مشایخی

سینماپرس: مراسم بزرگداشت جمشید مشایخی با حضور عوامل فیلم رفقای خوب شب گذشته در پردیس سینمایی تماشا برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم بزرگداشت جمشید مشایخی به بهانه اکران فیلم رفقای خوب و در تجلیل از نیم قرن فعالیت هنری وی شب گذشته (دوم مهرماه) به همت این موسسه و با حضور سیدعلی احمدی، مجید قاری زاده، حبیب اسماعیلی، احمدرضا احمدی، مسعود نجفی، برخی از عوامل فیلم رفقای خوب و اصحاب رسانه در پردیس سینمایی تماشا برگزار شد.

 در ابتدای این مراسم این استاد بازیگری با خواندن ابیاتی اظهار کرد: باری سوار گرده مردم نکرده‌ایم، خود را به روزی گران گم نکرده‌ایم، دریای شوربخت و صبوریم و سال‌هاست، طوفان چشیده‌ایم و تلاطم نکرده‌ایم، گر در تنور دست تهی پیش برده‌ایم، یک جو طمع به حرمت گندم نکرده‌ایم، جنگل گواه باش اگر خانه سرد بود، یک شاخه از درخت تو هیزم نکرده‌ایم که با تشویق های متعدد مردم و حاضران در مراسم همراه بود.

سپس لوح بزرگداشتی از سوی موسسه تصویر شهر و هدایایی از سوی رسانه فیلمسازان به وی اهدا شد.

در ادامه به درخواست حاضران در مراسم جمشید مشایخی تفألی به دیوان حافظ اهدایی حبیب اسماعیلی زد و غزل "سالها دل طلب جام جم از ما می کرد" توسط مدیرعامل موسسه تصویرشهر قرائت شد.

مجید قاری‌زاده کارگردان فیلم رفقای خوب نیز در سخنانی با بیان اینکه همه دوست دارند با استاد همکاری داشته باشند، با یادآوری ساخت فیلم "پدربزرگ" در سال 64 گفت:‌ وقتی سناریو تصویب شد با ذوق به منزل استاد رفتم و ایشان وقتی اشتیاق من را دیدند، پرسیدند تهیه‌کننده دارید؟ گفتم هنوز نه و ایشان در حالی که دو سناریو آماده داشتند، دو ماه فرصت دادند تا تهیه‌کننده پیدا کنم.

وی ادامه داد: بعد از 30 سال تنها کاری که توانستم انجام دهم ساخت "رفقای خوب" بود و بعید می‌دانم بازیگری پیدا شود مانند استاد برای جوانی که آمده فیلم اولش را بسازد صبر کند و بگوید برو تهیه‌کننده پیدا کن. ایشان دریایی از محبت است و می‌توانند جهان پهلوان سینما باشند.

حبیب اسماعیلی مدیر رسانه فیلمسازان هم درباره استاد مشایخی صحبت کرد، گفت: الگوی ما در جوانی تئاترهای ایشان در سنگلج بود و در کنار آن درس زندگی، رفاقت، انسان‌دوستی و رفتار با مردم را از ایشان یاد گرفتیم و امیدوارم جوانان امروز هم استاد مشایخی را الگوی خود قرار دهند.

سیدعلی احمدی مدیرعامل موسسه تصویرشهر در سخنانی اظهار کرد:‌ بزرگی ایشان همین بس که تک تک مردم این سرزمین به آن اعتراف می‌کنند و به استاد مشایخی عشق می‌ورزند.

وی با یادآوری خاطره‌ای گفت: در سال 76 در 24 سالگی تهیه‌کننده جوانی بودم که در سریال "ضیافت" افتخار شاگردی ایشان را داشتم و آنقدر برای‌ من پدری کردند که همچنان حلاوت آن کار در ابتدای فعالیتم برایم باقی مانده است.

احمدرضا اسعدی بازیگر فیلم "رفقای خوب" نیز در سخنانی با بیان اینکه استاد مشایخی را "آقاجون" صدا می‌کنیم، گفت: معتقدم ایشان آقاجون معرفت ایران‌زمین هستند.

مسعود نجفی مدیرپردیس سینمایی تماشا ضمن تقدیر از لادن طاهری مدیر فیلمخانه ملی ایران برای در اختیار گذاشتن دقایقی از نسخه اصلی فیلم "خشت و آینه" به عنوان اولین اثر سینمایی جمشید مشایخی در سخنانی حضور جمشید مشایخی در جنوب شهر تهران و برپایی این مراسم را افتخاری برای آن مجموعه عنوان کرد.

در پایان مراسم ابتدا 10 دقیقه از فیلم "خشت و آینه" و سپس فیلم رفقای خوب با بازی جمشید مشایخی برای حاضران به نمایش درآمد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.