چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲

همزمان با جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت معرفی می‌شود

سیدعبدالملک حوثی چهره مقاومت سال ۲۰۱۶/ اعلام نامزدهای بهترین آثار بخش اقلام تبلیغی جشنواره مقاومت

آرم مقاومت

سینماپرس: چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به‌منظور الگودهی و معرفی الگوی نمادینی از جلوه‌های مقاومت و پایداری چهره مقاومت سال 2016 را معرفی می‌نماید.

به گزارش سینماپرس، همزمان با برگزاری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت شورای سیاست‌گذاری این رویداد سینمایی به‌منظور الگودهی و معرفی الگوی نمادینی از جلوه‌های مقاومت و پایداری چهره مقاومت سال 2016 را معرفی می‌نماید. چهره سال مقاومت پس از ارزیابی و بررسی اسطوره‌های مقاومت دنیا به‌ویژه چهره‌های شاخص مقاومت جهان اسلام که به دلیل موقعیت جغرافیایی، تاریخی، سیاسی و فرهنگی از شاخصه‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار باشند انتخاب می‌شوند.

بر پایه این خبر، انتخاب چهره مقاومت سال توسط کمیته‌ای از صاحب‌نظران صورت می‌گیرد که بعد از بررسی و تحلیل جایگاه، اهمیت، میزان تأثیرگذاری، نقش مرجعیت و راهبردی شخصیت‌ها در ایجاد تحولات تاریخی، اجتماعی و فرهنگی به شورای سیاست‌گذاری جشنواره پیشنهاد می‌شوند و سپس، از میان چهره‌های معرفی‌شده یک شخصیت به‌عنوان شخصیت ممتاز و شاخص مقاومت سال معرفی می‌شود.

بر پایه این خبر، در این دوره جشنواره سید عبدالملک حوثی رهبر شیعیان یمن به‌عنوان چهره مقاومت سال 2016 معرفی شد.

در دوره گذشته جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت (دوره سیزدهم) جایزه چهره مقاومت سال 2014 در مراسم اختتامیه  جشنواره در برج میلاد به سید حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان اختصاص یافت که با حضور پسرش اهدا گردید.

لازم به ذکر است چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از 2 تا 9 مهر در تهران برگزار می‌شود.

*اعلام نامزدهای بهترین آثار بخش اقلام تبلیغی جشنواره مقاومت

نامزدهای بهترین آثار بخش اقلام تبلیغی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت معرفی شدند.

 نامزدهای بهترین آثار بخش اقلام تبلیغی جشنواره را به‌این‌ترتیب معرفی کرد:

بخش عکس:

محمدمهدی دل خواسته برای مجموعه عکس فیلم "مزار شریف"
سحاب زری‌باف برای مجموعه عکس فیلم "ایستاده در غبار"
احمدرضا شجاعی برای مجموعه عکس فیلم "ساکن خانه چوبی"

بخش پوستر:

علی باقری برای طراحی پوستر فیلم "شیار 143"
احمدرضا شجاعی برای طراحی پوستر فیلم "ساکن خانه چوبی"
محمدمهدی روح­الامین برای طراحی پوستر فیلم "یتیم­خانه"

گفتنی است چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با شعار"تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی"به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از 2 تا 9 مهرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.