دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰

آغاز اکران فیلم «رفتن» برادران محمودی در سینماهای افغانستان

پوستر فیلم سینمایی رفتن

سینماپرس: فیلم «رفتن» ساخته نوید محمودی، نماینده سینمای افغانستان در جوایز اسکار 2017، اکران خود را در سینماهای شهر کابل آغاز کرده است.

به گزارش سینماپرس، «رفتن» جدیدترین پروژه سینمایی برادران محمودی که امسال نماینده سینمای افغانستان در بخش بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار است، از تاریخ ششم شهریور در سینما پامیر، سینما آریانا و سینما پارک شهر کابل اکران شده است.


طبق قوانین آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار، تمام فیلم‌های متقاضی حضور در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی باید در یک بازه زمانی تعیین شده در سینمای کشور مبدا اکران عمومی شده باشند.

«رفتن» با فیلم‌نامه‌ای از جمشید محمودی به کارگردانی نوید محمودی و به تهیه‌کنندگی جمشید محمودی، اواخر پاییز سال گذشته وارد مرحله پیش تولید شد و با فرا رسیدن فصل سرما فیلمبرداری آن آغاز و در زمستان به پایان رسید که پس از طی مراحل فنی آماده نمایش شده است.

ساخته برادران محمودی که زمستان سال گذشته در سکوت خبری تولید شد، تنها نماینده سینمای ایران و افغانستان در بخش اصلی مسابقه بیست و یکمین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم بوسان کره‌جنوبی نیز است.

«رفتن» قصه‌ی عاشقانه فرشته و نبی است که در پیچ و تاب رسیدن و نرسیدن در غبار گم می‌شوند؛ قصه عشقی که از همه‌چیز غیر از  معشوق  رنج می بیند. رفتن قصه درد است، درد خانه به دوشی و درد مهاجرت.

برادران محمودی پیش از این نیز در هشتادوهفتمین دوره جوایز سینمایی اسکار با فیلم «چند متر مکعب عشق» نماینده سینمای افغانستان بودند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.