دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰

گزارشی از روند تولید فیلم های سینمایی

ماراتن فیلم های سینمایی برای رسیدن به جشنواره فجر/ کارگردانان مشغول کارند!

حلقه فیلم

سینماپرس: فیلم‌های سینمایی چون اسرافیل، بی نامی، نگار، کارگر ساده نیازمندیم، فصل نرگس، چراغ های ناتمام، فراری، آپاندیس، یک روز بخصوص، مرداد، سعد معبر، سپیده دم و دیگر فیلم‌ها در حال رساندن خود به جشنواره سی و پنجم فیلم فجر هستند.

در حالی که چندماهی بیشتر به آغاز سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر باقی نمانده است فیلم های فراوانی در دست تهیه و تولید هستند. در این گزارش به معرفی و بررسی تعدادی از این فیلم ها می پردازیم. در این گزارش با ما همراه باشید.

"اسرافیل" درام نیازهای عاطفی و روابط انسانی

نخستین فیلمی که معرفی و بررسی آن می پردازیم فیلم سینمایی «اسرافیل» به کارگردانی «آیدا پناهنده» و تهیه‌کنندگی «مستانه مهاجر» است.

فیلم سینمایی «اسرافیل» درامی درباره چالش‌ها و نیازهای عاطفی و روابط انسانی است. پیش تولید این فیلم سینمایی به تازگی آغاز شده و مذاکراتی با برخی بازیگران صورت پذیرفته است.

بر اساس این گزارش، بازیگران این فیلم سینمایی هدیه تهرانی، پژمان بازغی و مریلا زارعی به عنوان بازیگران اصلی اسرافیل و سه بازیگر جدید علی عمرانی، پوریا رحیمی سام و هدی زین العابدین هستند.

"بی نامی" داستان زندگی دو دانشجوی تئاتر

دیگر کاری که خود را برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده می کند فیلم سینمایی «بی نامی» به کارگردانی "علیرضا صمدی" و تهیه‌کنندگی "مجید رضابالا" است.

این فیلم روایتگر داستان زن و شوهری است که سال ها پیش دانشجوی تئاتر بودند و با هم ازدواج می کنند و در یک کافی شاپ مشغول به کار می شوند، اما بر حسب اتفاق یکی از همکاران آنها گم می شود. قهرمان قصه به بهانه یافتن او به دنبال خود نیز در گذشته می گردد و سعی می کند از یک بحران خارج شود. باران کوثری و حسن معجونی بازیگران نقش این زن و شوهر هستند.

باران کوثری، حسن معجونی، پوریا رحیمی سام، هوشنگ قوانلو، شهروز دل افکار، مهتاب ثروتی، علی باقری، رضا افشار، محمود نظرعلیان و… بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

"نگار" رامبد جوان با داستانی معمایی در راه فجر

فیلم سینمایی "نگار" تازه ترین فیلم سینمایی "رامبد جوان" دیگر فیلمی است که برای جشنواره فجر امسال آماده شده است.

گفتنی است که در فیلم سینمایی "نگار"، نگار جواهریان در نقش "نگار" به ایفای نقش خواهد پرداخت.

بر اساس این گزارش، در خلاصه داستان این فیلم داستانی معمایی، آمده است: «ما به این ته سیگار رژ لبی مشکوکیم. اما این به ما کمکی نمی‌کند»!

نگار جواهریان، محمدرضا فروتن، مانی حقیقی آتیلا پسیانی، فریبا کامران، علیرضا شجاع نوری، افسانه بایگان، اشکان خطیبی، علیرضا آقاخانی، محمود کریمی، ایلیا کیوان، شایان کامروز،عیسی حسینی بازیگران جدیدترین ساخته رامبد جوان هستند.

در "کارگر ساده نیازمندیم" همه چیو با پول می خرن

فیلم "کارگر ساده نیازمندیم" به کارگردانی "منوچهر هادی" دیگر فیلمی است که برای حضور در جشنواره فلم فجر آماده شده است.

"کارگر ساده نیازمندیم" به نویسندگی "پدرام کریمی" است در خلاصه داستانش آمده: بعضیا فکر می‌کنن همه چیو با پول می‌تونن بخرن… و می‌خرن… متأسفانه!

آتیلا پسیانی، یکتا ناصر، سیامک صفری، سحر قریشی، فاطمه رستمی و مهران احمدی (با هنرمندی) بهرام افشاری، سیروس همتی، مجید اصغری، مهدی محرابی و (با معرفی) روژین رحیمی طهرانی و همراه با هنرمند خردسال آرین اسماعیلی و آرمیتا اسماعیلی بازیگران اصلی این فیلم هستند.

بر اساس این گزارش، فیلم "کارگر ساده نیازمندیم" قرار است در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر اکران شود.

"فصل نرگس" با موضوع انسان دوستی و هم نوع گرایی

فیلم سینمایی «فصل نرگس» به نویسندگی و کارگردانی «نگار آذربایجانی» و تهیه کنندگی «سحر صباغ سرشت» نیز خود را برای اکران در جشنواره فیلم فجر اماده کرده است.

بر اساس این گزارش، این فیلم در ژانر اجتماعی و با موضوع انسان دوستی و هم نوع گرایی، پیام هایی را برای مخاطبان خود به تصویر خواهد کشید.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «فصل نرگس» روایت آدم های معمولی است که در وانفسای امروز و در جهانی که میل به خود شیفتگی و خود محوری دارد، شفافیت روح و ذهنشان را از دست نداده اند و مفهوم احساس خوشی ناشی از انسانیت و  نوع دوستی را به درستی درک می کنند».

پژمان بازغی، ریما رامین فر، یکتا ناصر،شایسته ایرانی و سام نوری ازجمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

"چراغ های ناتمام" در راه جشنواره فیلم فجر

«چراغ‌های ناتمام» به کارگردانی "مصطفی سلطانی" و تهیه‌کنندگی "مجید اسماعیلی" برای حضور جشنواره سی و پنجم فیلم فجر ساخته شده است.

بر اساس این گزارش، نویسندگی این فیلم سینمایی بر عهده "محسن جسور" بوده و با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس است.

مجید صالحی، شقایق فراهانی، حسین مهری، الهام نامی، حسین ملکی، علیرضا استادی و داریوش ارجمند بازیگران در این اثر ایفای نقش کرده‌اند.

گفتنی است که اولین نمایش فیلم در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر سینمای ایران خواهد بود.

"فِراری" با رویکرد آسیب شناسی جامعه در راه فجر

فیلم سینمایی «فِراری» به کارگردانی "علیرضا داود نژاد" و تهیه کنندگی "جهانگیر کوثری" و "مجید مدرسی" نیز برای حضور در جشنواره فیلم فجر امسال ساخته شده است.

بر اساس این گزارش، "فِراری" یک فیلم اجتماعی است. این فیلم با رویکرد آسیب شناسی جامعه و قشرهای مختلف و عوامل خودشیفتگی کاذب و عدم تناسب زندگی بین طیف های متفاوت با قهرمان خود گلنار به دل شهر می زند. گلنار برای رسیدن به هدف خود در حالی که 18 سال بیشتر ندارد با واقعیت های امروز روبرو می شود. او به تهران می آید تا با ماشین فراری 8 میلیاردی عکس یادگاری بگیرد. نقش گلنار را ترلان پروانه بازی می کند و تناینده در نقش یک راننده آژانس او در اتفاقات قصه همراهی می کند.

بازیگران این فیلم سینمایی محسن تنابنده، ترلان پروانه‌، سیامک صفری‌، سیما تیرانداز، رضا داودنژاد و رضا کیانیان هستند.

با وجودیکه به نظر می رسد فهرست بخش مسابقه جشنواره فجر بسته شده باشد اما جهانگیر کوثری همچنان اعتقاد دارد "فِراری" می تواند در جشنواره او حضور داشته باشد.

"آپاندیس" حسین نمازی آماده نمایش در جشنواره فیلم فجر

فیلم سینمایی "آپاندیس" اولین فیلم بلند سینمایی "حسین نمازی" به تهیه کنندکی "مقصود جباری" برای حضور و اکران در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر آماده شده است.

قصه این فیلم بسیار دراماتیک است. یِک اتفاق وَ تصمیم بسیار ساده داستان اصلی این فیلم را رقم می زند بِه گونه ای کِه این تصمیم دَر ادامه تبدیل بِه یِک بحران می شود. هر کسی با تماشای گره اصلی «آپاندیس» با خود می گوید کِه من هم قبلا این کار را کرده ام وَ یا این موضوع بَرای یکی اَز بستگانم پیش آمده است. دَر این فیلم دست روی مساله ای گذاشته ام کِه بَرای هَمه ملموس است. گره موجود دَر این اثر سینمایی بِه سوءتفاهماتی ختم می شوَد کِه دَر بین هَمه زن وَ شوهرها وجود دارد؛ افرادی کِه با یکدیگر صحبت نمی کُنند وَ دَر نهایت با پنهان کاری مساله را بِه یِک بحران تبدیل می کنند.

رضا اکبرپور، پردیس منوچهری، مرجان مومنی، محمدعلی کیانی، جمشید بهادری، مرتضی‌علی عباس‌میرزایی، محسن میری، پگاه پور ضرابیان، علی مهربانی، اشکان نجاتی، بهرام نوری، سحر مهرانی، صحرا اسداللهی، حمیرا مهدوی، شیوا سرمست، نیوشا عبدالرحیمی با حضور سیمون سیمونیان سایر بازیگرانی هستند که در این فیلم سینمایی به ایفای نقش می پردازند.

بر اساس این گزارش، فیلم "آپاندیس" برای نمایش در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر آماده خواهد شد.

"یک روز بخصوص" همایون اسعدیان در راه جشنواره فجر

فیلم سینمایی "یک روز بخصوص" به کارگردانی و تهیه کنندگی "همایون اسعدیان" دیگری فیلمی است که برای حضور در جشنواره فیلم فجر امسال ساخته شده است.

در خلاصه داستان "یک روز بخصوص" که فیلمی در ژانر اجتماعی است، آمده است: حامد باید برای عمل قلب خواهرش دست به یک انتخاب بزند، انتخابی که در آینده مسیرهای متفاوتی را پیش روی او قرار می دهد.

در این فیلم مصطفی زمانی، فرهاد اصلانی، پری ناز ایزد یار، محسن کیایی، شیرین آقا کاشی، شیرین یزدان بخش، افسانه کمالی، مجتبی پیرزاده و ایلیا نصر الهی حضور دارند.

"خاله هما کی می‌آید" با موضوع فوتبال در راه جشنواره فجر

فیلم سینمایی «خاله هما کی می‌آید» به کارگردانی "محسن دامادی" در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در خواهد آمد.

«خاله هما کی می آید» روایتگر زندگی مردی است که در گذشته فوتبالیست بوده ولی در حال حاضر وضعیت شغلی خوبی ندارد، همین امر سبب مشکلاتی بین او و همسرش می‌شود.

بر اساس این گزارش، نادر فلاح، مسیح میرحسینی و کیمیا  ملایی در این اثر سینمایی به ایفای نقش پرداخته اند.

به گفته کارگردان، فیلم سینمایی «خاله هما کی می‌آید» حتما به فجر می‌آید.

"مرداد" روایتگر زندگی زوجی جوان در جشنواره فیلم فجر

فیلم سینمایی «مرداد» به کارگردانی "بهمن کامیار" و تهیه کنندگی "محمود فلاح" برای حضور در جشنواره فیلم فجر ساخته شده است.

فیلمنامه این اثر که توسط خود کامیار نوشته شده روایتگر زندگی یک زوج جوان به نامهای امیر و رویاست که پس از سال‌ها زندگی دچار مشکلات و اختلافاتی شده‌اند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: چه مردادی شود بهمن کنار تو، من از غوغای ابر و آسمان می‌فهمم اینجایی.

محمدرضا فروتن، رعنا آزادی ور، بهنوش بختیاری، بابک بهشاد، لیلی فرهاد پور، پروین ملکی، علی گل زاده، عاطفه للهی، نیلوفر مولایی با حضور افتخاری اندیشه فولادوند و با هنرمندی مهتاب کرامتی، ترکیب بازیگران این اثر سینمایی را تشکیل داده‌اند.

این فیلم سینمایی را نیز در جشنواره سی و پنجم فیلم فجر خواهید دید.

"سد معبر" را در جشنواره فیلم فجر ببینید

«سد معبر» به تهیه کنندگی "بهمن کامیار" و کارگردانی "محسن قرایی" ساخته شده است.

بر اساس این گزارش، کار نویسندگی این فیلم سینمایی را "سعید روستایی" بر عهده داشته است.

«سد معبر» فضایی اجتماعی دارد و داستان قاسم کارمند اداره سد معبر شهرداری را روایت می کند که در تلاش است، وضعیتِ زندگیِ خود را بهبود ببخشد، اما در این راه با نرگس همسرش اختلافِ نظر دارد و . . .

در این فیلم حامد بهداد، باران کوثری، نادر فلاح، نگار عابدی، اکبر رحمتی، آوا شریفی، علیرضا کمالی، گیتی قاسمی، حسام محمودی، مرتضی آقا حسینی، عرفان ناصری، امیر سفیری، بهرام سروری نژاد، علی میلانی، سجاد رحیمی، غلامعلی رضایی، فتح ا... طاهری، بازیگر خردسال: رونیکا نعمت الله،حضور محسن کیایی به ایفای نقش می پردازند. 

این فیلم سینمایی نیز برای حضور در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود.

"پسر عمو، دختر عمو" به جشنواره فیلم فجر امسال می آیند

"پسر عمو، دختر عمو" به کارگردانی "روح انگیز شمس" و تهیه‌کنندگی "محمود عزیزی" دیگری فیلمی است که برای حضور در جشنواره فیلم فجر امسال ساخته شده است.

این فیلم سینمایی داستان زندگی پسر عمو و دختر عمویی را روایت می کند که در زندگی خانوادگیشان اختلافات فراوانی به وجود می آید. آنها به دستور و راهنمایی‌ پدربزرگ خود مجبور به حل این اختلافات می‌شوند. 

بر اساس این گزارش، مجید صالحی، نیوشا ضیغمی، محمود عزیزی، مریم امیرجلالی، لاله مرزبان، نسیم فروغ در این فیلم بازی می کنند.

"یک قناری، یک کلاغ" را در جشنواره فجر مشاهده کنید

فیلم "یک قناری، یک کلاغ" به تهیه کنندگی "علی حضرتی" و کارگردانی "اصغر عبدالهی" نیز دیگر فیلمی است که خود را به سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر رسانده است.

داستان این فیلم در دوره‌ای از زمان می‌گذرد که برای مخاطب مشخص نیست. محتوای فیلم در بعد زمان نمی‌گنجد.

بر اساس این گزارش، هنگامه قاضیانی و حبیب رضایی تنها بازیگران «یک قناری،‌ یک کلاغ» هستند.

گفتنی است که این فیلم برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده شده و اولین نمایش فیلم، در این رویداد هنری خواهد بود.

"سپیده دم" از آشنایی دو نفر با هم می گوید

فیلم سینمایی "سپیده دم" به کارگردانی  و تهیه کنندگی "سید محسن وزیری" ساخته شده است.

بر اساس این گزارش این اثر کاری اجتماعی است. در قصه «سپیده دم» دو نفر با هم آشنا می‌شوند و در این آشنایی یکسری مشکلات به وجود می آید و... 

به گفته کارگردان این فیلم سینمایی اگر همه کارها طبق برنامه‌ریزی پیش برود، "سپیده دم" به جشنواره فیلم فجر خواهد رسید.

"سوفی و دیوانه" به جشنواره سی و پنج فجر می آید

فیلم سینمایی "سوفی و دیوانه" به کارگردانی و تهیه کنندکی "مهدی کرم پور" برای حضور در جشنواره فیلم فجر امسال کلید خورد.

فیلمنامه «سوفی و دیوانه» را مهدی کرپور به همراه "مهدی سجاده چی" نوشته و در چندین نسخه بازنویسی شده و درامی متفاوت است که پس از گذشت پنج سال از ساخته شدن عاشقانه "پل چوبی" پنجمین اثر بلند کرم پور محسوب می شود.

بر اساس این گزارش تلاش عوامل فیلم بر این است که با برنامه ریزی بتوانند فیلم را برای حضور در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر آماده کنند.

"سندباد و سارا" در راه جشنواره فیلم فجر امسال

"سندباد و سارا" به کارگردانی "غلامرضا آزادی" آخرین مراحل تولید خود را برای حضور در جشنواره سی و پنجم فیلم فجر سپری می کنند.

فیلم سینمایی "سندباد و سارا" در آخرین مراحل فنی خود به سر می برد و به زودی آماده نمایش می شود. البته پیش بینی می کنم که اولین نمایش این اثر سینمایی در جشنواره فیلم کودکان باشد. ولی به جشنواره فیلم فجر هم ارسال خواهد شد.

بر اساس این گزارش این فیلم یک اثر خانوادگی است و داستان سندباد است که به زمان معاصر می آید.

این فیلم سینمایی به بخشی از تاریخ ایران می پردازد.

"ایتالیا ایتالیا" را در جشنواره فیلم فجر امسال ببینید

فیلم سینمایی "ایتالیا ایتالیا" به کارگردانی "کاوه صباغ زاده" برای حضور در جشنواره سی و پنجم فیلم فجر در حال آماده شدن است.

کارگردان این فیلم گفته است که سعی می کنیم آن را به سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر برسانیم. در حقیقت اولین نمایش آن در جشنواره فیلم فجر سال جاری است.

بر اساس این گزارش نکته جالب توجه در "ایتالیا ایتالیا" حضور تعداد بسیاری از عوامل پشت دوربین سینما در گروه بازیگران آن است.

فیلم سینمایی "ایتالیا ایتالیا" یک فیلم کمدی، فانتزی و موزیکال محسوب می شود و فیلمنامه آن اقتباسی از داستانی نوشته "جوپا لاهیری" است.

لازم به ذکر است که در خلاصه داستان این فیلم آمده: من دوستت دارم و این به تو هیچ ربطی نداره . . .

گفتنی است فیلم های دیگری هم در دست ساخت هستند که اطلاعات بیشتری پیرامون آنها در آینده ای نزدیک اعلام می شود.

منبع: نسیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.