یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴

بازهم ادعای تقلب در انتخابات از سوی اصلاح طلبان

فارس: انتخابات تعیین ریاست شورای فرهنگی اجتماعی زنان روز گذشته برگزار شد و پس از اعلام نتایج آرا و کسب اکثریت آرا از سوی آیت اللهی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و اشرف بروجردی نماینده اصلاح طلبان با اعتراض به نتایج آرا تلاش دارند انتخابات را مخدوش اعلام کنند.

عصر روز گذشته بر اساس دستور جلسه شورای فرهنگی اجتماعی زنان قرار بود انتخابات تعیین رئیس جدید شورای فرهنگی اجتماعی زنان برگزار شود، که با حضور اکثر اعضای این شورا جلسه رسمیت پیدا کرد و بر اساس دستور جلسه انتخابات برگزار شد.

«زهرا آیت اللهی» و «زهرا راستی» به عنوان کاندیداهای ریاست جدید شورا معرفی شدند که با درخواست معاون رئیس جمهور در امور زنان «اشرف بروجردی» نیز به عنوان کاندیدای دیگر معرفی شد.

این در حالی است که اشرف بروجردی که اخیراً از سوی رئیس جمهور به عنوان عضو جدید شورای فرهنگی اجتماعی زنان معرفی شده است هنوز مراحل اداری را نگذرانده و نمی‌توانست کاندیدای ریاست شورا باشد، اما با این حال اشرف بروجردی نیز با موافقت اعضای حاضر در جلسه، به عنوان یکی دیگر از کاندیداهای انتخابات ریاست شورا معرفی شد.

در نهایت پس از رأی گیری از اعضای شورا، زهرا آیت اللهی توانست با اکثریت آرا 13 رأی را اخذ کند، زهرا راستی 12 رأی و اشرف بروجردی تنها 2 رأی را به دست آورد.

امروز و پس از اعلام نتایج آرا و اعلام اخذ اکثریت آرا توسط زهرا آیت اللهی، اعتراض‌ها و زمزمه‌ها در خصوص مخدوش بودن این انتخابات آغاز شده است، اشرف بروجردی در مصاحبه‌ای مطرح کرده است که نمایندگان قوه مقننه و قوه مجریه در این جلسه حاضر نبودند و به همین دلیل انتخابات مخدوش است و نباید رسانه‌ها نتایج آن را اعلام می‌کردند.

وی همچنین مدعی شده است که این موضوع را از طریق رئیس جمهور پیگیری خواهد کرد.

این در حالی است که اعضای غایب در این جلسه 6 نفر بودند که حتی در صورت حضور این افراد و در صورتی که رأی این افراد به اشرف بروجردی می‌بود بازهم آرای اخذ شده برای بروجردی 8 رأی می‌شد و همچنان تعداد آرای مأخوذه زهرا آیت اللهی اکثریت آرا بوده است.

غایبین در جلسه انتخابات رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان فریده اولاد قباد و سکینه الماسی از قوه مقننه بودند که علی رغم دعوت به دلیل حضور در حوزه‌های انتخابیه و تعیلی مجلس در جلسه حاضر نبودند.

شهریان نماینده وزارت ورزش، احمدی نماینده آموزش و پرورش و نماینده آموزش عالی نیز علی رغم دعوت رسمی و داشتن دستور جلسه به دلیل شرکت در جلسه دیگر در این جلسه حاضر نبودند و فهیمه فرهمندپور هم به دلیل سفری که در پیش داشته است در جلسه حاضر نشده است.

در نهایت پس از برگزاری انتخابات آیت اللهی و راستی برای تعیین نهایی ریاست شورا به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شدند.

در حالی بسیاری از اصلاح طلبان و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به نتایج آرا اعتراض دارند که کاندیدای پیشنهادی آنها هنوز مراحل اداری عضویت در شورا را سپری نکرده است و از سوی دیگر بروجردی در دو دوره انتخابات مجلس از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده است و آخرین باری که بروجردی برای ورود به مجلس از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شد انتخابات مجلس دهم بود و سؤال اینجاست که چرا مدعیان دفاع از حقوق زنان اصرار دارند فردی که صلاحیت حضور در مجلس را نداشته است به عنوان ریاست شورای فرهنگی اجتماعی زنان انتخاب شود؟

پیگیری خبرنگار فارس از شورای فرهنگی اجتماعی زنان در خصوص جزئیات جلسه روز گذشته تا کنون بی نتیجه مانده است و رئیس و معاون شورا تاکنون حاضر به مصاحبه نشده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.