جمعه ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹

تحلیل فیلم توسط دکتر اسفندیاری ؛

نمایش فیلم ضد ایرانی «گلاب» در جشنواره بین‌المللی مقاومت

گلاب

سینماپرس: فیلم "گلاب"ساخته"جان استوارت"، مجری مراسم اسکار و مجری شوی مشهور تلویزیونی "دیلی شو"در بخش اسلام هراسی چهاردهمین جشنواره مقاومت به نمایش درمی‌آید.

به گزارش سینماپرس ، روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت؛ با اعلام این خبر افزود: فیلمنامه «گلاب» براساس فیلمنامه‌ای از «استوارت» و با اقتباس از کتاب «سپس آنها به دنبال من آمدند: یک داستان خانوادگی از عشق، اسارت و بقا» نوشته «مازیار بهاری» است.


دراین خبر آمده است: سرمایه‌گذاران پروژه سینمایی «گلاب» علاوه بر «استوارت»، کمپانی «اود لوت اینترتیمنت» متعلق به خانواده «پریتزکر» یکی از پولداترین خانواده‌های آمریکا و «اسکات رودین»یکی از تهیه‌کنندگان یهودی هالیوود این هزینه‌ را تأمین کردند.

"گلاب"روایتگر بخشی از زندگی «مازیار بهاری» است که سال 88 به عنوان یک روزنامه‌نگار و مستندساز ایرانی کانادایی به ایران سفر می‌کند ولی در جریان شلوغی‌های آن سال به زندان اوین می‌افتد و 118 روز را در آنجا سپری می‌کند و او طی این مدت زندانبانش را بدون آنکه ببیند از روی بوی گلابی که می‌داده، می‌شناخته و به همین خاطر به او لقب «گلاب» می‌دهد. نام این نیز برگرفته از لقب زندان‌بان اوست.

"مازیار بهاری"خبرنگار هفته‌نامه نیوزویک آمریکا بود که در جریان اغتشاشات پس از انتخابات در ایران، به دلیل همکاری با سرویس‌های جاسوسی غربی دستگیر شد و پس از آزادی موقت به صورت غیرقانونی از ایران خارج شد و هم‌اکنون به فعالیت علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و همکاری با رسانه‌های فارسی‌زبان می‌پردازد.

گفتنی است چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با شعار"تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی" به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از 2 تا 9 مهرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.