دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱

انتظارات اهالی سینما از جشنواره فیلم مقاومت/ ۵

شاه حاتمی: جشنواره فیلم مقاومت نور امید را در دل های فیلمسازان دغدغه‌مند زنده نگه می‌دارد/ مشکل بزرگ ما مدیران فرهنگی اند!

علی شاه حاتمی

سینماپرس: علی شاه حاتمی کارگردان سینما و تلویزیون همزمان با برگزاری جشنواره بین المللی فیلم مقاومت گفت: جشنواره فیلم مقاومت نور امید را در دل های فیلمسازان دغدغه مند این حوزه زنده نگه می دارد و ما خوشحالیم که حداقل این جشنواره وجود دارد تا به همه سینماگران، مسئولان و مردم گوشزد کند که سینمای مقاومت و دفاع مقدس همچنان زنده است و با تمام سختی ها به حیات خود ادامه می دهد.

کارگردان فیلم سینمایی «ترکش های صلح» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ای کاش شرایطی وجود داشت که مسئولان برگزار کننده جشنواره فیلم مقاومت می توانستند در زمینه تولید و اکران این آثار در طول سال حمایت کنند و فضایی را به وجود بیاورند که تمامی دغدغه مندان و علاقمندان سینمای مقاومت و دفاع مقدس بدون مانع بتوانند در آن فعالیت کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: متأسفانه  مدیران سینمایی هیچ علاقه ای به این نوع فیلم ها ندارند و دلشان می خواهد که اصلاً این قبیل فیلم ها ساخته نشود و هیچ فیلمسازی هم دغدغه ورود به تولید این گونه آثار را نداشته باشد و از این رو ما نمی توانیم هیچ امیدی داشته باشیم که فیلم های مقاومت و دفاع مقدس با حمایت دولت تولید و پخش شوند و این دغدغه مندان این حوزه هستند که باید تلاش کنند تا سینمای مقاومت و دفاع مقدس زنده بماند.

شاه حاتمی سپس با بیان اینکه مسئولان سازمان سینمایی بارها و بارها قول حمایت از تولید و اکران آثار سینمای مقاومت و دفاع مقدس را داده اند اما هیچ حمایتی از این نوع فیلم ها نداشته اند اظهار داشت: از حرف تا عمل فاصله بسیار زیادی است و متأسفانه روز به روز وضعیت سینمای دفاع مقدس وخیم تر از گذشته می شود که هرچه سریعتر باید برای بهبود آن تدبیری اندیشه کرد؛ تا زمانی که مدیران سینمایی علاقه به فعالیت در این حوزه را نداشته باشند هیچ اتفاق مثبتی نخواهد افتاد و این در حالی است که بسیاری از فیلمسازان دغدغه مند دفاع مقدس همچنان علاقه دارند در این عرصه حضور جدی و پررنگ داشته باشند و به خوبی دیده شوند.

وی ادامه داد: به دلیل اهمال کاری مدیران سینمای کشور مسأله هشت سال دفاع مقدس به طور کلی در حال فراموش شدن است این در حالی است که همه کشورهای جهان که مسائل جنگی و معدود بسیار کوچکی داشته اند همواره در تولید آثار هنری شان و به ویژه در سینما و تلویزیون به این نوع مسائل می پردازند اما گویا مدیران فرهنگی جمهوری اسلامی ایران می خواهند این قبیل وقایع برای همیشه به دست فراموشی سپرده شود.

این فیلمساز سینمای کشور افزود: مشکل بزرگ ما در جمهوری اسلامی ایران مدیران فرهنگی اند!؛ چرا که آن ها همه نوع امکاناتی را در اختیار دارند تا بتوانند دست به تولید آثار ماندگار و ارزشمندی در حوزه های ارزشی و به ویژه دفاع مقدس بزنند اما به دلیلی نامعلوم گویا عمداً نمی خواهند بیش از این در رابطه با این نوع وقایع مطلبی بازگو شود.

کارگردان سریال های محبوب «خوش رکاب» و «خوش غیرت» خاطرنشان کرد: معتقدم نهادهایی همچون کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و سایر نهادها و دستگاه های مرتبط با عملکرد سازمان سینمایی می توانند نسبت به این امر مهم ورود پیدا کنند هرچند که باز هم تا میلی از سوی مدیران سینمایی وجود نداشته باشد نمی توانیم شاهد اتفاق مثبت در این حوزه باشیم.

وی در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: جشنواره فیلم مقاومت به تنهایی نمی تواند همه کاری برای سینمای مقاومت و دفاع مقدس انجام دهد؛ اصولاً جشنواره ها بازتاب دهنده اتفاقات هستند و نه حمایت کننده و از این رو نمی توان از هیچ جشنواره ای انتظار داشت که جز انعکاس و پخش و اکران فیلم های ساخته شده در یک حوزه موضوعی مشخص کاری دیگر انجام دهد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.