یکشنبه ۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷

انتظارات اهالی سینما از جشنواره فیلم مقاومت/۴

قهرمانی: مجلس بودجه سینمای مقاومت را از بودجه سینما جدا کند/ مدیریت فرهنگی کشور هیچ توجهی به سینمای استراتژیک ندارد

محمد قهرمانی در سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت

سینماپرس: محمد قهرمانی تهیه کننده سینما گفت: مجلس شورای اسلامی باید بودجه سینمای مقاومت را از بودجه سینما جدا کند چرا که مدیران سینمایی حاضر نمی شوند بخش مهمی از بودجه را صرف تولیدات سینمای مقاومت و دفاع مقدس کنند و تنها از فیلم هایی با موضوعات خیانت، طلاق و... حمایت می کنند.

مدیر عامل سابق موسسه شهید آوینی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: دست اندرکاران و متولیان برگزاری جشنواره فیلم مقاومت اعم از: بنیاد فرهنگی روایت، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، سازمان بسیج مستضعفین و... بایستی با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی وارد تعامل شوند و از آن ها بخواهند که از این پس بودجه سینمای مقاومت و استراتژیک به طور کامل از بودجه سینما جداسازی شده و در اختیار یکی از این نهادها گذاشته شود تا آن ها بتوانند بدون تشویش کمبود بودجه مبادرت به تولید آثاری در این زمینه کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه آنچه ما در سازمان سینمایی شاهد هستیم این است که مدیران این سازمان از بسیاری از گونه های سینمایی از جمله آثار سینمای کودک و یا فیلم های مقاومت و ارزشی حمایت چندانی نمی کنند و از این رو واجب و لازم است که بودجه های این بخش ها به طور کامل از بودجه سالانه سینمای کشور جداسازی شده و در اختیار نهادهای دیگری قرار بگیرد تا آن ها با نظارت و عملکرد اعضای محترم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بتوانند مبادرت به ساخت فیلم های شان کنند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «فرشتگان قصاب» خاطرنشان کرد: من شخصاً از تمامی متولیان برگزارکننده جشنواره فیلم مقاومت سپاسگذارم که با تمامی مشقات و سختی ها همچنان روی پای خود ایستاده اند و بدون هیچ گونه حمایت مالی از سوی دولت جشنواره فیلم مقاومت را سرپا نگه داشته اند تا حداقل آثار اندک تولید شده در این زمینه بتواند به نمایش گذاشته شود.

قهرمانی ادامه داد: اما این به تنهایی کافی نیست و ما نباید انتظار داشته باشیم که فیلم های سینمای دفاع مقدس و مقاومت تنها در ایام جشنواره به نمایش گذاشته شوند و نیاز است که مسئولان برگزارکننده این جشنواره با تمامی دستگاه ها و نهادهای مسئول وارد مذاکره شوند تا تعدادی از سالن های سینمای کشور برای اکران آثار سینمای ارزشی اختصاص یابد تا فیلم های تولید شده در این عرصه به جای خاک خوردن امکان اکران شدن پیدا کنند.

این تهیه کننده سینما سپس با تأکید بر اینکه امروز تمامی سینماگران و متولیان دغدغه مند حوزه سینمای مقاومت و دفاع مقدس باید از نهادهای مسئول و به خصوص سازمان سینمایی مطالبه گری داشته باشند اظهار داشت: سوألی که ما از مدیران سینمای کشور داریم این است که سهم سینمای ارزشی در سبد تولیدات سالانه سازمان سینمایی کجاست و چرا تا این حد نسبت به این حوزه بی توجهی صورت می گیرد؟

وی ادامه داد: متأسفانه ما طی سال های اخیر شاهد تولیدات بسیار اندکی در حوزه سینمای مقاومت بوده ایم که این مسأله برای سیستم فرهنگی جمهوری اسلامی ایران بسیار بد است و تولیدات ما در این حوزه باید بسیار فراتر از آن چیزی باشد که در ذهن مان می گنجد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «خاک و آتش» در خاتمه این گفتگو متذکر شد: متأسفانه ما در زمینه نظارت بر عملکرد سازمان سینمایی دچار خلاء های قانونی هستیم و به همین علت است که تاکنون نتوانسته ایم جلوی اقدامات غیر قابل توجیه و ناشایست آن ها در زمینه تولیدات آثار مبتنی بر خیانت، طلاق و... را بگیریم و امید است که با واکنش فوری و جدی مسئولان جشنواره فیلم مقاومت جلوی این اقدامات گرفته شود و ما بتوانیم مجدداً شاهد احیای سینمای استراتژیک و ارزشی در کشور باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.