یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴

تصمیم عجیب شورای صنفی نمایش سازمان سینمایی علیه مردم

قیمت بلیت سینما در شیب ملایم!/ پردیس‌های مدرن می‌توانند آخر هفته بلیت ۱۵ هزارتومانی بفروشند

جلسه شورای صنفی نمایش در خانه سینما

سینماپرس:این اظهارات از سوی سخنگوی شورای صنفی نمایش در حالی عنوان می شود که اگر خانواده ای ۴ نفره بدون احتساب هزینه رفت و آمد و خوراک بخواهد سینما رفتن را به عنوان تفریح سالم و فرهنگی برای تعطیلات آخر هفته در نظر بگیرد باید مبلغ ۶۰ هزار تومان را فقط در ازای تهیه بلیت نمایش فیلم بپردازد که با توجه به شرایط نابسامان اقتصادی کشور این تصمیم گیری ها به نوعی باج خواهی و سوء استفاده از نام اصغر فرهادی است.

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفتگویی با اشاره به افزایش قیمت بلیت فیلم سینمایی «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی گفت: طبق آیین نامه مصوب شورای صنفی نمایش از ابتدای سال ۱۳۹۵، قرار شد تا پردیس های مدرن کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه تا سقف ۱۵ هزار تومان، بلیت فیلم های مختلف سینمایی را به فروش رسانند بنابراین این نوع از افزایش قیمت بلیت تنها مختص فیلم سینمایی «فروشنده» نیست.

این اظهارات از سوی اعضای شورای صنفی نمایش در حالی عنوان می شود که اگر خانواده ای ۴ نفره بدون احتساب هزینه رفت و آمد و خوراک بخواهد سینما رفتن را به عنوان تفریح سالم و فرهنگی در نظر بگیرد باید مبلغ ۶۰ هزار تومان را فقط در ازای تهیه بلیت نمایش فیلم بپردازد که با توجه به شرایط نابسامان اقتصادی کشور این تصمیم گیری ها به نوعی باج خواهی و مقابله با تفریح سالم خانوادگی مردم کشور خواهد بود. 

در همین حال یکی از رسانه های مجازی در اعتراض به این تصمیم نوشت: در اینکه خیلی ها مدتهاست انتظار فیلم فرهادی را میکشند شکی وجود ندارد. مخاطبانی که حتی حاضرند چند برابر رقم فعلی برای تماشای فروشنده هزینه کنند.اما افزایش ٥٠ درصدی قیمت بلیت بدون ضابطه نگران کننده است. اینکه که مخاطب با چه توجیهی مجبور است برای دیدن فیلم اصغر فرهادی ۵ هزار تومان بیشتر پرداخت کند! این ایده شورای صنفی بود یا پخش کننده یا تهیه کننده فرقی نمی کند و فقط یک معنی می دهد؛ سوء استفاده از نام اصغر فرهادی!

سخنگوی شورای صنفی نمایش در پاسخ به این پرسش که چه تضمینی وجود دارد که سینماها این فیلم را با سیستم D سینما نمایش دهند، گفت: تا آنجا که می دانم در قرارداد با سینماهای اکران‌کننده این فیلم آمده است که حتما فیلم به صورت D سینما نمایش داده شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.