جمعه ۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۶

بیکاری گسترده اهالی سینما؛ دلایل و راهکارها/ ۱۳

امینی خواه: اقتصاد ضعیف سینما و ورود بی رویه فیلمسازان باعث بیکاری گسترده سینماگران شده است/ ای کاش به سیاست های ۴-۵ سال قبل باز گردیم

مهدی امینی خواه

سینماپرس: مهدی امینی خواه بازیگر سینما و تلویزیون در رابطه با مسأله بیکاری گسترده اهالی سینمای کشور گفت: اقتصاد ضعیف سینما و ورود بی رویه فیلمسازان باعث بیکاری گسترده سینماگران شده است و باید هرچه سریعتر تدبیری برای این اتفاق ناخوشایند توسط مدیران سینمای کشور اندیشه شود.

بازیگر فیلم سینمایی «احضار شدگان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه سینمای کشور ما اقتصاد ضعیفی دارد و بی تدبیری مسئولان در کنار این مسأله بسیار مهم باعث شده تا طی سال های اخیر تعداد کثیری از هنرمندان پیشکسوت و نام آشنا خانه نشین شوند و در بیکاری مطلق به سر ببرند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از دلایل مهم بیکاری سینماگران سیاست گذاری های غلطی است که در حوزه موسسه رسانه های تصویری و شبکه نمایش خانگی مبنی بر کاهش تولیدات صورت گرفته، چرا که طی سال های قبل که آثار زیادی در شبکه نمایش خانگی تولید می شد اغلب سینماگران در طول سال با حضور در این پروژه ها مشغول بودند اما سیاست های غلط کاهش تولید در موسسه رسانه های تصویری و از سوی دیگر عدم تولید تله فیلم در تلویزیون باعث شد تا بخش اعظمی از اهالی سینما در صنف ها و حرفه های گوناگون خانه نشین شوند.

امینی خواه سپس با بیان اینکه ای کاش به سیاست های ۴-۵ سال قبل باز گردیم اظهار داشت: در بازه زمانی سال های ۸۶ تا ۹۰ آمار تولیدات در سینمای کشور، موسسه رسانه های تصویری و... بسیار بالا بود و همین باعث شده بود تا شرایط اقتصادی اهالی سینما بسیار خوب شود و همه راضی و سر کار باشند اما طی سال های اخیر سیاست گذاری های غلط آسیب جدی را به اهالی سینما وارد ساخت.

این بازیگر خاطرنشان کرد: از سوی دیگر ورود بی رویه افرادی که تنها از طریق روابط شان وارد سینما می شوند و نبود هیچ گونه ضابطه ای برای ورود افراد به رشته های مختلف سینمایی باعث شده تا پیشکسوتان و چهره ها که سرمایه های فرهنگی کشور محسوب می شوند از کار بیکار شده، دچار یأس، رخوت و افسردگی شده و یا مجبور به تغییر شغل و در نهایت به ترک دیار شوند.

بازیگر فیلم سینمایی «زن بدلی» ادامه داد: این قبیل اتفاقات پیکره سینمای کشور را با یک بحران روبرو ساخته و من امیدوارم با بازگشت به سیاست گذاری های کلان دوره قبل و ساخته شدن تله فیلم ها در شبکه نمایش خانگی و تلویزیون و مهمتر از همه تأمین امنیت شغلی برای اهالی سینمای کشور ما بتوانیم شاهد رونق، رشد و اعتلای سینمای مان باشیم.

امینی خواه در خاتمه این گفتگو متذکر شد: ورود به عرصه سینمای حرفه ای باید فیلتر شده باشد و هرکسی نباید راحت و بی دردسر بتواند به عنوان یکی از اعضای جامعه سینمای کشور وارد این عرصه شده و جا را برای پیشکسوتان و تحصیل کردگان سینما تنگ کند و من امیدوارم یک بار برای همیشه شاهد اقدامی عاجل از سوی مدیران سینمای کشور برای رفع این معضل و بحران باشیم.

گفتنی است؛ مهدی امینی‌خواه فارغ‌ التحصیل رشته بازیگری از دانشکده هنر و معماری تهران است. «زمان معکوس»، «سوگند»، «تلافی»، «ملودی»، «چپ دست»، «شغال»، «زن زیادی»، «شاخه گلی برای عروس»، «نسل سوخته»، «شور عشق»، «شب شیشه ای» و... از جمله آثار سینمایی این بازیگر است.

اخبار مرتبط

نظرات

  • پیام ۱۳۹۵/۰۶/۰۶ - ۰۱:۴۵
    0 0
    متاسفانه سه چهار سالی میشه که خبری از بازی هنرپیشه های محبوب و توانا نیست،در عوض عده ای از هنرپیشه ها با اینکه توانایی بالایی ندارن پشت سر هم دارن بازی میکنن

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.