شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰

نامه سرگشاده محمدرضا عباسیان به رئیس جمهور؛

آقای رئیس جمهور! به گفته خود هتاک را منزوی کنید/ ایوبی حیثیت و آبروی شخصی، خانوادگی و حرفه ای من را از بین برده است!

محمدرضا عباسیان

سینماپرس: محمدرضا عباسیان از رئیس جمهور خواست تا شروع کننده باشد و نوشت: آقای رئیس جمهور، شما شروع کننده برخورد با هتاکان و تهمت زنندگان باشید. به فرموده‌تان اولین کسی باشید که یک هتاک را منزوی می‌کنید.

به گزارش سینماپرس، محمدرضا عباسیان مدیرعامل سابق موسسه رسانه های تصویری که چندی پیش با بی‌توجهی و بی‌تدبیری دوستان در وزارت ارشاد فیش حقوقی‌هایی را منتشر کردند که متاسفانه در بندهای مختلف آن اشتباهات فاحشی صورت گرفته بود و همه هزینه‌های مربوط به بخش های مختلف به عنوان فیش حقوقی و دریافتی مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری اعلام شده بود. که بعد از انتشار این فیش حقوقی عباسیان مدارک و اسنادی را ارایه داد که اشتباه فاحش سازمان سینمایی را اثبات می کرد و اعلام کرد شکایت می کند. حال بعد از سخنان رییس جمهور در برنامه تلویزیونی با مردم نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس جمهور  منتشر کردو در اختیار خبرگزاری فارس قرار داد. او خواست تا  رئیس جمهور اولین نفری باشد که با هتاک در دولت خود برخورد می کند. متن نامه به شرح ذیل است:

بنام خدا

جناب آقای دکترروحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با عرض سلام و ادب

اینجانب محمدرضا عباسیان، با سابقه نزدیک به ۲۵ سال فعالیت فرهنگی و مشخصاً مستندسازی در کانون‌های بحرانی جهان اسلام، از افغانستان و تاجیکستان و پاکستان تا قره باغ و عراق و کردستان و لبنان و بوسنی و کوزوو هستم. از فیلم‌های شاخصم می توانم از مستند «قانا» نام ببرم. ضد صهیونیستی ترین مستند ایرانی که در جشنواره های معتبر ایرانی و بین المللی حضور داشته و جوایز متعددی کسب کرده است.

چند سالی هم در حوزه فرهنگ مسئولیت‌هایی داشته ام از جمله دبیری جشنواره فیلم فجر.

غرض از نگارش این نامه و تصدیع اوقات حضرتعالی فراز های پایانی فرمایشاتتان در مصاحبه اخیر با صدا و سیما به بهانه پایان سومین سال ریاست جمهوری‌تان است. انجا که فرمودید: «در روایتی از پیامبر (ص) که حدیث قدسی است می فرمایند خداوند گفت اگر کسی به مومنی اهانت کند فقط حارب الله یعنی اعلان جنگ به خدا داده است، آن وقت در جامعه ما به چه راحتی! وقتی هم کسی را می خواهیم متهم کنیم و بعد بگوییم که به صراحت نگفتیم، می گوییم شنیده شده است، می گویند، گفته شده است، با این کلمات مجهول که به نظر من از بار گناه و فساد اخلاقی کم نمی کند.»

آقای ایوبی، معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت شما چندی پیش در اقدامی با انگیزه نامعلوم تهمت بزرگی به من روا داشته که با بهره گیری از فضای رسانه‌ای در اختیارشان حیثیت و آبروی شخصی، خانوادگی و حرفه ای من را از بین برده اند. ایشان با انتشار گزارشی کذب که با تنها چند دقیقه بررسی محتوای آن می‌توانستند به غیر واقعی بودنش پی ببرند من را متهم کرده اند که در طول ۳۴ ماه مدیریتم در وزارت ارشاد بیش از یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان حقوق و مزایا وحق ماموریت دریافت کرده ام در حالیکه در یافتی واقعی من تنها حدود سیصد میلیون تومان بوده است، یعنی نزدیک به یک میلیارد و یکصد میلیون کمتر از ادعای کذب ایشان می باشد.

جناب رئیس جمهور، آبروی شخصی، خانوادگی و حرفه ای که من طی ۲۵ سال کار صادقانه کسب کردم با یک تهمت ناروای آقای ایوبی و همکارانشان که نمی‌دانم ناشی از چه غرض ورزی است و در ادامه بازنشر گسترده و میلیونی رسانه ای به باد رفته است.

در فراز دیگری از همان مصاحبه تان فرموده اید: «واقعا باید کاری کنیم که اگر کسی سخن ناروایی گفت، اخلاق را زیر پاگذاشت، حیثیت فردی را از بین برد، خود او منزوی شود. اگر ما کاری در جامعه کردیم که هتاکان منزوی شوند و گوش شنوایی برای سخنان دروغ و ناروای آنها و هتاکی آنها نباشد ما به هدف بلندمان رسیده ایم.   شاید در این زمینه خود من و دولت من هم باید کار بیشتری انجام بدهیم.»

به مصداق همین فرمایشتان و به تدبیری که وعده اش را داده بودید از شما می‌خواهم به ظلمی که به من روا شده رسیدگی کنید.  آقای رئیس جمهور، شما شروع کننده برخورد با هتاکان و تهمت زنندگان باشید. به فرموده‌تان اولین کسی باشید که یک هتاک را منزوی می‌کنید، باشد که درس عبرتی باشد برای دیگران.

به تدبیرتان امید دارم.

با تقدیم احترام

محمدرضا عباسیان

نظرات

  • اکبر ۱۳۹۵/۰۵/۱۶ - ۱۲:۱۷
    0 0
    آقای ایوبی دریافتی های خانم م و آقای م را رسانه ای کنید دریافتهای میلیونی آقای آ ا را رسانه ای کنید دریافتهای آقای ص را رسانه ای کنید تا مردم قضاوت کنند
  • فرهاد ۱۳۹۵/۰۵/۱۶ - ۱۲:۵۲
    0 0
    جناب عباسیان سلام و احترام! روزی که مطلب را خواندم، تهمت ناروای این آقایان را در حق شما..... خدا می کند که حتی یک ثانیه هم شک نکردم که دروغ است. شما انسان بسیار سالم و متدین و مدیر و مدبری هستید و همه می دانند. امروز که این متن را خواندم دیدم نوشتن این جملات کمترین کاری است که از دست من که خودم یک مدیر ارشادی هستم بر می آید. باور کنید لحظاتی اشک ریختم و متاسف شدم. شما نه تنها آبرویتان نرفته بلکه مظلوم بودن و سلامتتان را به رخ کشیدید. خشته نباشید دوست عزیز خداوند جای حق نشسته و ان شا ا.. به زودی شاهد رسوایی دروغ گویان خواهیم بود. موفق باشید و سربلند و آسوده همچون گذشته برادر عزیز درود بر شما و غیرتتان
  • یاسر ۱۳۹۵/۰۵/۱۶ - ۱۴:۴۵
    0 0
    جناب آقای رئیس جمهور تهمت وافترا وکینه توزی وحق کشی در دوره دولت جنابعالی در سازمان سینمایی وادارات وابسته به ویژه در سینمای جوان بیداد می کند آبروی دولت جمهوری اسلامی ونظام جمهوری اسلامی توسط تعدادی اندک بعنوان مدیران فرهنگی کشور به تاراج وحراج گذاشته شده

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.