چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷

رئیس‌اسبق خانه‌سینما به جشن خانه‌سینما اعتراض‌کرد

ابوالحسن داودی در نشست خبری فیلم سینمایی«رخ دیوانه»

کیهان: ابوالحسن داوودی که سابقه‌ مدیر عاملی خانه‌ سینما را دارد از آیین‌نامه‌ جدید خانه‌ سینما انتقاد کرد و گفت که فیلم خود را از داوری این مراسم خارج کرده است.

ابوالحسن داوودی با بیان اینکه در امور صنفی بیشتر گرفتار پس‌رفتیم تا پیشرفت گفت: به جای اینکه مسائل در طول سال‌ها و با توجه به تجربیات قبلی بهتر شود، همه‌چیز قرار است از نو اختراع شود! بحث آکادمی حدود ۱۷ سال است که در صنف مطرح است. یعنی از زمانی که مرحوم سیف‌الله داد، به هیئت مدیره‌ خانه سینما آمد و من هم در آن هیئت مدیره عضو بودم و بعد از آن این بحث مطرح بوده و جلسات متعددی را درباره آن بحث کردیم. بعد هم یک شورای سیاست‌گذاری، حدود یک سال روی این موضوع کار کرد و یک دوره هم به‌طور آزمایشی این طرح اجرا شد و حتی کارت‌هایی برای اعضا صادر شد و قرار شد به شیوه‌ای سیستماتیک، اعضای آکادمی در طول سال بتوانند از نمایش‌های سینماها به طور مجانی استفاده کنند.

داوودی اظهار کرد: اگر بخواهیم تعارف را کنار بگذاریم، معمولا داوری‌های خانه سینما حالت دورهمی پیدا می‌کند و زمانی که افراد دور هم جمع می‌شوند، گروه‌هایی بر سایر گروه‌ها تأثیر می‌گذارند که البته وجوه خوبی دارد، اما وجوه بدش خیلی بیشتر است زیرا اگر کسانی بخواهند در داوری‌ها اعمال نظر کنند راه برایشان بسته نیست.

این کارگردان سینما در پایان با بیان اینکه فیلم «رخ دیوانه» از طرف مسئولان جشن  برای حضور در هجدهمین جشن خانه‌ سینما دعوت شده است، اظهار کرد: «از آنجا که من در دوره قبل هم این فیلم را در جشن خانه‌ سینما شرکت نداده بودم، چون می‌خواستم فضا برای جوان‌ترها باز باشد، دوستان لطف کردند و دوباره فیلم مرا دعوت کردند اما در این دوره هم به همان دلیل و ابهامی که در شیوه‌ داوری و آیین‌نامه‌ جشن وجود داشت از دوستان عذرخواهی کردم.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.