یکشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴

تحلیل رجانیوز از عملکرد رییس سازمان سینمایی؛

چرا ایوبی به حاشیه سازی دامن می زند؟/ تلاش برای فراموش شدن اتفاقات اخیر در مدیریت سینما!

حجت اله ایوبی در مراسم اهدای جوایز مسابقه فیلمنامه نویسی پیامبر رحمت(ص)

سینماپرس: در زمانی که تصمیم های اشتباه ایوبی بیش از پیش روشن شده آغاز برنامه افشا توسط سازمان سینمایی و ورود به جدل های بی حاصل با شمقدری و مدیرانش خبر از بازی جدیدی برای به فراموشی سپردن اتفاقات اخیر در مدیریت سینما به حساب می آید.

به گزارش سینماپرس، سایت رجانیوز در یادداشتی تحلیلی آورده است: در روزهای اخیر سازمان سینمایی و شخص حجت اله ایوبی حواشی فراوانی را از سر گذراندند و با اتفاقات مختلفی دست و پنجه نرم کردند. از ماجرای حکم حکومتی برای یکی از فیلم های غیر قابل نمایش و پس ازآن تغییرات شورای پروانه نمایش تا فیش های غیر متعارف که به عرصه فرهنگ هم کشیده شدند سازمان سینمایی را برای مدتی تیتر اول رسانه ها کرد.

زمانی که تصمیم های اشتباه ایوبی بیش از پیش روشن شده آغاز برنامه افشا توسط سازمان سینمایی و ورود به جدل های بی حاصل با شمقدری و مدیرانش خبر از بازی جدیدی برای به فراموشی سپردن اتفاقات اخیر در مدیریت سینما به حساب می آید.

اما آدرس غلطی که معلوم نیست چه کسانی به ایوبی داده اند او را در مسیری انداخته که مقصد روشنی ندارد. رئیس فعلی سازمان سینمایی گمان می کند هر کس به او نقد وارد می کند، یا از شمقدری پول و دستور گرفته یا طرفدار شمقدری است. در حالی که امروز منتقدان جدی سیاست های فعلی سازمان سینمایی در دوران ریاست شمقدری نیز نقد های جدی به عملکرد او داشته و همچنان دارند.  

عملکرد ایوبی آن قدر عجیب و غریب است که نیازی به حاشیه سازی برنامه ریزی شده ندارد و خود اوست که باعث فراگیر شدن انتقاد ها به سازمان سینمایی می شود. اینکه هیأت عراقی که میهمان او بوده اند را بدون هیچ توجیهی به پشت صحنه فیلم فرمان آرا برده که فیلمش را نمی توان نمایش داد و یا حکم حکومتی که برای ساخت فیلم کاهانی داده و شورای پروانه نمایش مجوز اکران به آن نمی دهد و یا حتی افتادن در جدال رو در رو با مدیران قبلی سازمان سینمایی در حالی که انبوهی از نقد ها به خود او وجود دارد تنها بخش کوچکی از عملکرد خاص ایوبی در این ماه ها به حساب می آید.  

 

 

ماجرای پروانه نمایش و عدم حمایت از حرف اعضای آن در خصوص فیلم کاهانی خود یکی از اتفاقات پر حاشیه در روزهای گذشته برای سازمان سینمایی دولت یازدهم است. زمانی که لطیفی و دری به عنوان اعضای وقت شورا به صراحت با اکران فیلم «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» مخالفت می کنند و لطیفی در خصوص این فیلم می گوید: «فیلم کاهانی از ابتدا تا انتها مشکل دارد.» 

این فیلم البته در حالی تولید شده که ایوبی برای صدور مجوز ساختش از اختیارات رئیس سازمان سینمایی استفاده کرده و با حکم حکومتی که افخمی در برنامه هفت بر آن مهر تأیید زد اجازه ساخت آن را داده است و پس از آنکه شورای پروانه نمایش با اکران آن مخالفت می کند در فاصله کوتاهی اعضای شورای پروانه نمایش تغییر می کنند. تغییری که البته ایوبی سعی دارد آن را بی ارتباط با حواشی فیلم کاهانی بداند.

به نظر می رسد بهتر است که رئیس سازمان سینمایی به جای آنکه در میان اطرافیان شمقدری دنبال دشمنان خود بگردد سری به اطرافیان و مشاورانش بزند و در میان آنها علت دچار شدن به وضع فعلی  را جستجو کند. اگر چه او به صورت ضمنی با فضای سینما آشنا بود اما مشخص است که اعتماد بیش از حدش به برخی افراد همیشه ذی نفع در سینما یکی از پر حاشیه ترین دوران ها برای سازمان تحت امر او را رقم می زند.

نظرات

  • نصیری ۱۳۹۵/۰۵/۰۳ - ۲۲:۴۵
    0 0
    کار وزارت ارشاد ودوام مدیران آن که همواره از فرهنگ وهنر بیگانه بودند وهستند وهمیشه به دروغ ادعای خود را به عنوان دوستان هنر وفرهنگ معرفی کردند جدال است وایجاد جدل

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.