پنجشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹

پرونده یک دروغ بزرگ!

ایوبی و پرواز بر فراز لیستهای خیالی/ آیا باید منتظر دروغ پراکنی های بعدی بود!؟

حجت اله ایوبی در امضای تفاهم‌نامه vod و تهیه کنندگان سینمای ایران

سینماپرس: طی روزهای اخیر اتفاقات بسیار جالب توجهی در فضای سینمایی کشور روی داد که از جهات مختلف می توان به آنها نگریست و مورد کنکاش قرارداد. اتفاقی در نوع خود نادر که اگر به بازخوانی آن پرداخته شود و در کنار آن چاشنی سیاست هم مورد استفاده قرار گیرد نتایج قابل توجهی خواهد داشت.

موضوع فیش گیت و دریافتی های نجومی مدیران دولت یازدهم اتفاقی بس اسفناک است. فساد این موضوع حتی از اختلاس هم بدتر است. اگر کسی اختلاس کند تکلیفش مشخص است، او دزد بیت المال است و باید مورد پیگرد قرار گیرد. اما فیش های نجومی داستان دیگری است. شاید بتوان آن را دزدی قانونمند از بیت المال نامید. قانونی کردن دزدی، قانونی کردن اشرافی گری و قانونی کردن فساد! این خیلی بدتر از هر اتفاق دیگری است که ممکن است در کشور روی داده باشد و اصلا زیبنده ما نیست.

این رویداد آنقدر ناپسند و غیر قابل قبول است که حال باید دولتمردان تدبیر و امید برای رهایی از آن قربانی کنند. در پس خبر نهصد نفر بودن دریافت کنندگان حقوق های آنچنانی، عزل ها و ادعای بازگرداندن برخی اموال، جواب نخواهد داد. گویا باید حتما اهرم بهتری بیابند. مثلا هرطور شده ثابت کنند این رویه در دولت قبل هم بوده است. شاید این موضوع یک ماموریت شده باشد برای مجموعه های دولتی و شاید شروع آن از سازمان سینمایی است!

حال با کمی تامل اتفاقات روزهای اخیر را مرور می کنیم:

- افشاگری(!) تلگرامی رییس سازمان سینمایی: ایوبی با انتشار مطلبی در کانال تلگرامی خود با سوار شدن بر قطار سیاست و تلاش برای تبرئه خود از فشارها و هجمه های سنگین روزهای اخیر، عنوان کرد "خیالتان راحت در سازمان سینمایی هیچ مدیری در  دو سال و ده ماه (یک میلیارد و چهارصد  شصت و نه میلیون و نه صد و هشتاد وشش هزار و نه صد و چهل و هفت تومان) نمی گیرد (تقیسم بر هزار کنید می شود معادل دلاری) "

- رسانه ای کردن یادداشت ایوبی: سایت سینما سینما منتسب به ایوبی در اولین انعکاس رسانه ای این یادداشت تلگرامی، اقدام به تقسیم مبلغ در مدت مورد ادعای وی کرد و نوشت: مدیر سابق سینمایی ماهانه چهل و سه میلیون تومان دریافتی داشته است.

- منتسب کردن مبلغ به شمقدری: در گام بعدی دریافت حقوق چهل و سه میلیونی به شخص جواد شمقدری منتسب شد و حتی برخی شبکه های ماهواره ای نیز به انتشار آن پرداختند، اما شمقدري ضمن رد اين دروغ بزرگ با انتشار فيش حقوقيش گام اول آنها را ناكام گذاشت.

- رسانه ای کردن پرداختی ها و انتساب به مدیر عامل سابق موسسه رسانه های تصویری: در مرحله بعد سراغ عباسيان رفتند و در گام آخر لیستی به عنوان پرداختی ها به محمدرضا عباسیان منتشر شد و کل مبلغ مورد اشاره ایوبی به عنوان پرداختی به مدیر عامل سابق موسسه رسانه های تصویری مطرح شد.

- عکس العمل شدید عباسیان: مدیر عامل سابق موسسه رسانه های تصویری با انتشار جوابیه مستدل، مشخص نمود ۸۰ درصد از رقم اعلامی اصلا حقوق، دستمزد، پاداش و حق ماموریت نیست و عموما هزینه های جاری موسسه بوده است!

 

حال دوباره به مسیر اتفاقات بنگرید. در زمینه اخبار کذب و آبروهایی که در این مسیر دروغ سازی بر زمین ریخته، چه کسی مسوول است؟

اینگونه اتفاقات نمایی تلخ از دروغ گویی را نمایان می کند که در دولت تدبیر و امید به راحتی روی می دهد. انتشار اخبار موهومی درحالی که اصولا اساس خبر یک دروغ بزرگ است.

هرکس کوچکترین سواد مالی داشته باشد با دیدن لیست های منتشر شده در پایگاه خبری مذکور، می فهمید که بخشی از مبالغ واقعیت ندارد، موضوعی که در مقدمه خبر منتشر شده توسط خبرنگار همان پایگاه خبری نیز مورد تاکید قرار گرفته است، البته اینکه ۸۰ درصد آن غیر واقع باشد موضوعی فراتر است!

ولی یک سوال بی پاسخ می ماند و آن اینکه؛ آیا دکتر ایوبی به عنوان اولین منتشر کننده این عدد، واقعا این موضوع بدیهی را تشخیص نداده است!؟

آيا اين سلسله دروغ ها و تحريف ها مي خواهد ادامه يابد و یا بالاخره مديريت سينمايي به مشكلات سينماگران و سينما هم خواهد پرداخت!؟

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.