یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴

انتظارات اهالی سینمای کشور از مدیریت جدید خانه سینما/۷

والی زاده: امیدوارم مدیریت جدید خانه سینما رسیدگی به معضل بیکاری و توجه به مسائل صنفی را در اولویت کارهای خود قرار دهد

منوچهر والی زاده

سینماپرس: منوچهر والی زاده دوبلور پیشکسوت سینمای کشور و عضو انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم سینمای ایران همزمان با تغییر مدیریت خانه سینما و در آستانه سومین سال بازگشایی این نهاد صنفی گفت: امروزه بیکاری گریبانگیر بخش اعظمی از اهالی سینمای کشور شده و ما شاهد آن هستیم که روز به روز وضعیت معیشتی اهالی سینما بدتر از گذشته می شود و از این رو امیدوارم مدیریت جدید خانه سینما رسیدگی به معضل بیکاری و توجه به مسائل صنفی را در اولویت کارهای خود قرار دهد.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: آقای شاهسواری باید بدانند که سینما محلی برای سیاسی کاری و ورود به مسائل حزبی و گروهی و باندی نیست و هیچ یک از اهالی سینمای کشور آدم های سیاسی نیستند و افرادی هستند که عشق به هنر دارند و برای رشد و اعتلای هنر این سرزمین همواره از جان و دلشان مایه گذاشته اند و شایسته است که به آن ها رسیدگی شود.

والی زاده سپس با بیان اینکه همه اهالی سینمای کشور باید دست در دست هم و با اتحاد در پی رشد و شکوفایی هنر باشند اظهار داشت: اتفاقاتی که ما گاهی از اوقات در سیستم مدیریتی سینمای کشور شاهد هستیم که روی به مسائل گروهی می آورند که من دلم نمی خواهد از آن با عنوان مسائل جناحی یاد کنم به هیچ عنوان خوب نیست.

این دوبلور سینما و تلویزیون کشور خاطرنشان کرد: متأسفانه در حال حاضر بسیاری از پیشکسوتان و حتی جوانان تازه وارد در بسیاری از رشته ها و صنوف سینمایی خانه نشین شده اند و دلیل عمده آن این است که متأسفانه در سینمای ایران هیچ گونه امنیت شغلی وجود ندارد و هر شخصی می تواند به عنوان هنرمند در آثار فرهنگی و هنری حضور داشته باشد و جای افراد متبحر و کاربلد را بگیرد و این جزو مواردی است که نیاز به توجه جدی آقای شاهسواری دارد.

دوبلور فیلم های سینمایی «مسر سبز» و «نجات سرباز رایان» تأکید کرد: رسیدگی فوری به وضعیت مسکن، بیمه پایه و تکمیلی، تأسیس صندوق بیمه بیکاری و امثالهم جزو مواردی است که انتظار داریم مدیریت جدید خانه سینما با رویکردی صنفی در مسیر تأمین این نیازها حرکت کرده و روال عادی یک نهاد صنفی را در پیش بگیرد؛ هنرمندان و سینماگران در همه حال برای اینکه چراغ خانه سینما روشن باشد از مدیران این نهاد صنفی حمایت می کنند و امیدوارم مدیران هم کمی به آن ها توجه داشته باشند.

گفتنی است؛ این هنرمند پیشکسوت سال ۱۳۱۹ در تهران متولد شد. شخصیت «جیم وست» با بازی «رابرت کنراد» در سریال تلوزیونی «وست زبل و زرنگ»، با صدای او، به محبوبیت زیادی در ایران دست یافت. دوبله فیلم های شاخصی همچون: «ارباب حلقه ها»، «گتسبی بزرگ»، «هری پاتر»، «فرار از زندان» و... از جمله فعالیت های وی محسوب می شود. والی زاده همچنین تاکنون در بسیاری آثار سینمایی پیش و پس از انقلاب اسلامی نیز به عنوان بازیگر حضور داشته که برخی از آن ها عبارتند از: «روز دیدار»، «شریک زندگی»، «با عشق مردن» و...

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.