یکشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸

فرافکنی ایوبی با «بگم بگم»/ تلاش ناکام برای تغییر فضا از اتهام صدور مجوز حکومتی به یک فیلم توقیفی!

تلگرام ایوبی

سینماپرس: محمدرسول محمدی/ آقای ایوبی از ادبیات یادداشت تلگرامی شما بر می آید که خوب می دانید جای مطرح کردن اتهامات در رسانه ها نیست و اگر توضیحات بیشتری گفته بودید به نشر اکاذیب متهم می شدید، ولی در برابر خدا و مردم مسئولید که سه سال از مسئولیت شما می گذرد و حالا تنها به "بگم بگم" کفایت می کنید! وای بر شما اگر خلافی روی داده و آن را از مجاری قانونی که اتفاقا با آنها حشر و نشر هم داشته اید پیگیری نکرده باشید!

امروز بالاخره ایوبی تاب نیاورد و حال که فشارهای رسانه ای به سمت تصمیم دولتی شخص رییس سازمان در اعطای مجوز به یک فیلم توقیفی گردش کرد، چاره ای نیافت جز اینکه با تغییر فضا، به موضوعی دیگر پاسخ گوید. روشی که هرچند قدیمی است ولی خوب جواب می دهد.

عجیب است که این منش تا کجا می خواهد ادامه یابد. روشی که متهم می کنی، طوری که کسی نتواند یقه ات را بگیرد. یک سری اعداد بی مفهوم ردیف می کنی انگار که باید همه بدانند این اعداد چیست و اگر هم ندانند مهم نیست، چون باید مطمئن شوند اتفاق خلافی روی داده است!

فردی که روزهای اول بر مسند نشستن مدیران فعلی سازمان سینمایی از طریق رسانه ها مورد اتهام قرار گرفته بود نقل می کرد؛ پس از انتشار خبرهای عجیب مالی، برافروخته شده و با ارسال نامه ای به رییس سازمان سینمایی او را مورد خطاب و عتاب قرار داده که این ها چیست که می گویید! بعد از چندی جوابی آمد که کدام خبرها!؟

با کمال تعجب خبرها را در نامه ای دیگر برایشان می فرستد و جواب می آید این خبرهای به ما ربطی ندارد! از همان رسانه پیگیری کنید!

این دقیقا همان رویه ای است که طی این سالها در مدیریت سینمای کشور رخ داده است. رویه ای که آفات زیادی در دراز مدت دارد. رویه ای که می خواهد همه را از خود راضی نگه دارد و جوری عمل کند که نه سیخ بسوزد نه کباب!

آقایان باور کنید این مدیریت عافیت طلب و محافظه کار هیچ گاه نمی تواند باعث پیشرفت سینمای ایران شود و تنها آن را به سوی اضمحلال می کشاند. باور کنید مفاهیم ارزشی و موضوعات استراتژیک از دل این مدیریت خارج نخواهد شد و این ها در این مدیریت تنها دکان و مغازه تعریف خواهند شد و ...

اما جای تقدیر دارد که مدیر سینمای کشور بالاخره رقم پایه حقوقش را منتشر کرد (البته نه تصویر فیش حقوقی را که ممکن است مزین باشد به سایر پرداختی ها!)، هرچند کاش حقوق و پاداش ها در زیر مجموعه های سازمان، هزینه های افزون شده جشنواره ها، پاداش های پرداخت شده به مشاوران جشنواره، مخصوصا همین جشنواره گذشته فیلم فجر و ... نیز بیان می شد!

اما دریغ که برای برون رفت از این ابهامات، ارقامی به تومان و تبدیل آن به دلار و اتهامات در پرده مالی دیگر، البته کاملا ابهام آلود، جوری که وهم آور باشد و کسی متهم نباشد و البته همه هم متهم باشند و ... مطرح شده، که تصور شود باید چیزهای مهمی باشند!

فقط جای یک سوال می ماند؟ آقای ایوبی عزیز! از ادبیات یادداشت تلگرامی شما بر می آید که خوب می دانید جای مطرح کردن اتهامات مالی در رسانه ها نیست و اگر توضیحات بیشتری گفته بودید، به نشر اکاذیب متهم می شدید، ولی در برابر خدا و مردم مسئولید که سه سال از مسئولیت شما می گذرد و حالا تنها به "بگم بگم" کفایت می کنید! وای بر شما اگر خلافی روی داده و آن را از مجاری قانونی که اتفاقا با آنها حشر و نشر هم داشته اید پیگیری نکرده باشید!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.