شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۶

حقوق های نامتعارف و نجومی مدیران دولت یازدهم از منظر سینماگران/۹

مهام: ارقام نجومی فیش های حقوقی مدیران دولت باعث شد تا شاخ دربیاوریم/ شعار تدبیر و امید تنها یک شوخی است!

علی مهام تهیه کننده سریال حانیه به کارگردانی سیدجلال دهقانی اشکذری

سینماپرس: علی مهام تهیه کننده سینما و تلویزیون در رابطه با مسأله انتشار حقوق های نامتعارف و فیش های نجومی مدیران دولت تدبیر و امید گفت: این مسأله که آیا می شود یک مدیر دولتی معمولی حقوق های کلان این چنینی بگیرد به هیچ عنوان برای ما که سال های سال زحمت کشیده ایم و همواره حقوق های اندکی دریافت کرده ایم قابل پذیرش نیست و ارقام نجومی فیش های حقوقی مدیران دولت باعث شد تا شاخ دربیاوریم!

تهیه کننده سریال تلویزیونی «حانیه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: باور اولی که ارقام نجومی حقوق های مدیران دولت تدبیر و امید را دیدم با خودم فکر کردم که احتمالاً این تعداد صفرهای جلوی این ارقام اشتباه درج شده و به همین دلیل یک بار این عدد را روی کاغذ نوشتم و در کمال بهت و حیرت متوجه شدم که نه این مقدار صحیح است و یک مدیر معمولی ماهانه ۲۲۵ میلیون تومان حقوق داشته است!

وی ادامه داد: انتشار این ارقام باورنکردنی آن هم درست در زمانه ای که اقتصاد کشور در بدترین شرایط خود قرار گرفته و حتی بعضی از مردم در تأمین معیشت روزانه شان دچار مشکل هستند باعث شد تا جامعه در حالت بهت و افسردگی فرو برود؛ سوألی که بعد از انتشار این ارقام نجومی در اذهان بخش اعظمی از ملت ایران متبادر شد این بود که این حقوق ها از کجا و از حق چه کسی به این تعداد از مدیران پرداخت شده است؟

مهام سپس با بیان اینکه باعث شرم و تأسف است که مدیران دولتی با ظاهر و ژست هایی موجه این گونه حق ملت شریف ایران را زیر پای خود گذاشته اند اظهار داشت: خدا را شاکرم که دست مدیران دولت یازدهم رو شد تا مردم دیگر بیش از این گول آن ها را نخورند و اختیار و عنان اداره امور کشور را به دست آن ها نسپارند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «نیما یوشیج» خاطرنشان کرد: خوشبختانه مقام معظم رهبری که ساده زیستی خود و خانواده شان زبانزد خاص و عام است واکنش خوبی در مقابله با این اتفاقات ناشایست نشان دادند و من امیدوارم که مسئولان دستگاه قضایی کشور قاطعانه با این مدیران متخف برخورد کنند و کاری کنند تا دیگر تا سال های سال هیچ مدیری فکر انجام این گونه کارهای پلید و ناشایست به ذهنش خطور نکند.

وی افزود: معتقدم آنچه امروز بیش از بازگرداندن پول های ربوده شده توسط مدیران دولتی مهم است این است که آنچنان این مدیران تنبیه شوند که تنبیه آنان درس عبرتی برای سایر افرادی شود که شاید روزی در ذهن شان دزدی های این چنینی از حق و حقوق ملت خطور کند.

این تهیه کننده سینما و تلویزیون در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: شعار تدبیر و امید تنها یک شوخی است هر آنچه که ما طی ۳ سال اخیر از این دولت شاهد بوده ایم در تضاد با افکار و اندیشه هایی مبتنی بر تدبیر و امید بوده است؛ شعار دادن بسیار آسان است و هر کسی می تواند شعارهای زیبا بدهد اما آنچه مهم است عمل کردن و پایبندی به این گونه شعارها است. مدیران زمانی که از ساده زیستی صحبت می کنند باید ابتدا خودشان ساده زیست باشند تا مردم جامعه نیز به آن ها تأسی جسته و ساده زیست شوند.

مهام ادامه داد: من امیدوارم مسئولان و مدیران سازمان صدا و سیما با تدبیر جدی نسبت به تولید برنامه هایی در این زمینه ورود پیدا کنند و با استفاده از نظرات کارشناسان مجرب در زمینه های حقوقی، قضایی و... دست به آسیب شناسی بزنند و علل وقوع چنین اتفاقاتی را مشخص کرده و با در اختیار گذاشتن نتایج این علل به دستگاه های ذیربط کاری کنند که ما دیگر هرگز شاهد وقوع چنین اتفاقاتی که می تواند دشمنان نظام و انقلاب اسلامی را شادمان کند نباشیم.

وی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: معتقدم باید حقوق های مدیران دولتی ساماندهی شود و این گونه نباشد که هر شخصی هر مقدار حقوقی را که خواست برای خود تعیین کند چرا که این اتفاق باعث می شود تا نظم در کشور از بین رفته و جامعه ما شبیه به جنگل شود؛ دستگاه ها و نهادهای ناظر بر عملکرد دولت باید قاطعانه با این موضوع برخورد کرده و برای آنکه دیگر هرگز چنین اتفاقاتی در کشور رخ ندهد برنامه ریزی و قانون گذاری کنند.

اخبار مرتبط

نظرات

  • خدایار ۱۳۹۵/۰۵/۰۹ - ۱۳:۳۹
    0 0
    کلاه برداری در آمریکا اعلام کرده بود که هرکس می خواهد پول دار شود یک دلار به حساب من .اریز کند تا راه پو ل دار شدن را به او نشان دهم نهایتا 20 میلیون دلار به حساب او واریز می شود واو متواری می شود پس از مدتی لو رفته ودستگیر می شود ودر اعترافش می گوید من هم بی پول بود م این روش انتخاب کردم وهرکس می خواهد پول دار شود باید راهی برای خود پیدا کند اینک پس از سالیان دراز امید وتدبیر و... ما هم تکرار همین فصه است

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.