دوشنبه ۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳

انتقاد وزیر ارشاد دولت دهم از عملکرد وزارت ارشاد دولت یازدهم

علی جنتی و محمد حسینی در آیین اختتامیه کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید هنرمند

سینماپرس: وقتی رهبری دو سال از سه سال گذشته در نمایشگاه کتاب حضور پیدا نکردند باید یک علامت سوالی برای مسئولان امر ایجاد شود.

به گزارش سینماپرس، سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تحلیل خود از سه سال فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم گفت: من این عملکرد را ارزیابی نکنم بهتر است، اما شما را به بیانات مقام معظم رهبری ارجاع می دهم که در آغاز این دوره بحث رخنه و نفوذ فرهنگی را مطرح کردند و گاهی اوقات هم گلایه هایی از تئاتر و دیگر برنامه ها داشتند . 


وی تصریح کرد: اخیرا هم ایشان موضوع ولنگاری فرهنگی و بی اهتمامی را مطرح کردند که البته بی اهتمامی دیگر نهادها و موسسات را هم در برمی گیرد، اما باید اولویت به فرهنگ و هنر داده شود که متاسفانه گاهی اوقات احساس می شود آن اهتمام لازم در میان مسئولان نیست. معتقدم فعالیت های ایجابی و تولیدات ما باید بیش از این باشد.

وی افزود: نظارت بر حوزه کتاب، تئاتر، موسیقی، فیلم، هنرهای تجسمی و ... وظیفه وزارت ارشاد است که در مواردی قانون مراعات نمی شود؛ به عنوان مثال در حوزه کتاب ضوابط نشر را داریم که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است و در آن مرزهای اعتقادی، اخلاقی، سیاسی و منافع ملی همگی مشخص شده است و نادیده گرفتن این مسائل قابل قبول نیست، چراکه سبب ترویج بی بند و باری، ابتذال و فرهنگ غرب می شود، اما فکر می کنم در این زمینه ها دقت لازم نشده است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری بیان کرد: رهبری در دیدار با شاعران تعبیری به کار بردند با این مضمون که من دیگر از وزارت ارشاد و وضعیت موجود مایوس شدم. این زیبنده نیست و باید دوستان بیشتر تلاش کنند که رضایت مقام معظم رهبری را نه تنها به عنوان ولی امر مسلمین و ولی فقیه و رهبر جامعه، بلکه به عنوان یک صاحب نظر، اندیشمند و فردی که در عرصه های مختلف فرهنگ و هنر نظرات بسیار صائب و دقیقی دارد جلب کنند؛ وقتی ایشان دو سال از سه سال گذشته در نمایشگاه کتاب حضور پیدا نکردند باید یک علامت سوال برای مسئولان امر ایجاد شود.

حسینی در بخش پایانی صحبت هایش اظهار داشت: مسئولان وزارت ارشاد خود اعتراف می کنند که فلان فیلمی که اکران شده و حدود سه ماه روی پرده بوده، افتضاح است؛ مسئولیت مدیران همین است که دقت های لازم را انجام دهند که شاهد چنین اتفاق هایی نباشیم، اما نه تنها در این زمینه کوتاهی شده بلکه حمایتی هم از نیروهای مومن، متدین و ارزشی صورت نگرفته است. هنرمندان ارزشی گلایه های بسیاری دارند، کارهای متعددی تولید کرده اند که روی دستشان مانده و به دنبال کسی می گردند که حمایتشان کند و من امیدوارم نقص هایی که تاکنون شاهد بودیم در این یک سال باقی مانده جبران شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.