دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹

عطشانی: شادی صدر عقده‌ای است و حسابی کمبود دارد!

علی عطشانی در دیدار نوروزی رئیس سازمان سینمایی

فارس: علی عطشانی کارگردان سینمای ایران درباره هتک حرمت اخیر شادی صدر به ساحت مقدس امام حسین (ع) گفت: به نظرم این رفتار از عقده‌های درونی نشأت گرفته است این افراد کمبودهایی در زندگی خود دارند و یا در جاهایی‌ نتوانستند به موفقیت‌هایی در کار خود برسند.

علی عطشانی کارگردان سینما درباره حرمت شکنی چند روز گذشته شادی صدر در بی حرمتی به امام حسین(ع) به بهانه آزادی بیان گفت: اعتقادات من همواره در زندگی برای خودم به عنوان یک خط قرمز بوده است. یعنی پول،‌ فیلم،‌ کارم و شهرت دو زار برایم ارزش ندارد وقتی قرار باشد اعتقاداتم زیر سوال برود آن افرادی که هم این کار را انجام می‌دهند به هر دلیلی که باشد به نظرم نشان از عقده‌های درونی آن‌ها دارد.


وی در ادامه افزود:‌ فرقی نمی‌کند که این اعتقادات برای من و یا فرد مسیحی و دیگر باشد مهم احترام گذاشتن به آن است. اینکه به نوع اعتقاد دیگران باور نداریم، ایرادی ندارد اما نباید به آنها بی‌احترامی نیز کنیم. اعتقادات هر کسی با هر دین و مذهبی که است باید محترم شمرده شود. ما در مواردی از این دست تنها به جملات بسنده می‌کنیم و زمان عمل که می‌شود از آن فاصله می‌گیریم.

کارگردان فیلم سینمایی «تلفن همراه رئیس جمهور» در ادامه به فارس گفت: زمانی که آقا می‌گوید وقتی دین ندارید حداقل آزاده باشید به همین نکته اشاره دارد به نظرم وقتی دین نداریم و یا دین طرف مقابل را قبول نداریم حداقل به آن بی‌حرمتی نکنیم. اگر پارچه‌ای که به روی آن نوشته شده است یا ابوالفضل (ع) برای من مهم است، کسی حق ندارد به آن توهین کند. هر کسی اعتقاداتش برای خودش مهم است و از بی‌حرمتی افراد در شکل و شمائل‌های مختلف نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. به قول معروف ما نمی‌گوییم که آن‌هایی که بی‌اعتقادند بیایند و زیر عَلَم حضرت عباس (ع) سینه بزنند چون اصلاً نیازی به آن‌ها نیست ما هم از آنها چنین چیزی نمی‌خواهیم اما حداقل اخلاق و شعور انسانی ایجاب می‌کند که بی‌حرمتی نیز نکنیم.

این کارگردان در ادامه گفت:‌ به نظرم این رفتار از عقده‌های درونی نشأت گرفته است این افراد کمبودهایی در زندگی خود دارند و یا در جاهایی‌ نتوانستند به موفقیت‌هایی در کار خود برسند که آن‌ها را به کار وا می‌دارد که دیده شوند چندی پیش هم اگر خاطرتان باشد یک خواننده سبک مغز به مقدسات ما توهین کرد. این افراد به واقع درونی پر از عقده دارند. در کار خود موفق نیستند، دیده  نمی‌شوند،‌ محبوبیت ندارند، شهرت ندارند اما حاضرند به هر قیمت به اینها برسند حتی اگر برایشان بدنامی هم داشته باشند. هیتلر هم آدم معروفی است آیا از او به خوبی یاد می‌شود. این‌ها افراد کوچکی که تلاش می‌کنند در خلاف جهت آب شنا کنند تا دیده شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.