چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲

توقعات هنرمندان از رئیس جدید رسانه ملی/ ۵

احمدجو: برای پیشرفت رسانه ملی باید نظرات برنامه سازان باتجربه پرسیده شود/ رئیس جدید سازمان سهم مرا برای تولید سریال هرچه زودتر بدهد!

امرالله احمدجو

سینماپرس: امرالله احمدجو کارگردان پیشکسوت سینما و تلویزیون پس از انتصاب علی عسگری به عنوان رئیس جدید رسانه ملی گفت: آقای علی عسگری خوشبختانه در بطن مسائل سازمان صدا و سیما بوده اند و به خوبی می دانند که رسانه ملی از چه مشکلاتی رنج می برد از این رو امیدوارم با برنامه ریزی سریع برای رفع و حل این مشکلات اقدام کرده و برای پیشرفت و رشد رسانه ملی نظرات برنامه سازان باتجربه در تمامی حوزه ها را جویا شوند.

کارگردان سریال محبوب «روزی روزگاری» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تجربه ثابت کرده که در مسائل و مدیریت کلان سازمان صدا و سیما بیش از اینکه نظرات برنامه سازان و اهالی تلویزیون تعیین کننده باشد، روابط تعیین کننده اند؛ البته شاید دلیل آن این باشد که برنامه سازان تلویزیون از مسائل سازمان مطلع نیستند و از سوی دیگر هم رسانه ملی به نوعی با مسائل سیاسی و جناحی درگیر شده و به مشکلاتش اضافه شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه تمامی مسئولان و مدیران سازمان صدا و سیما به خوبی می دانند که باید با به وجود آوردن چه شرایطی بتوانند به رقابت و مقابله با شبکه های ماهواره ای برخیزند و دست به تولید برنامه هایی بزنند که بتواند برای بسط و گسترش مسائل فرهنگی مناسب باشد؛ اما این امر به دلیل اینکه سازمان همواره از مشکلات بودجه ای و... رنج می برد محقق نشده و امیدوارم که در دوره مدیریتی آقای علی عسگری بتوانیم شاهد حل این مسائل باشیم.

احمدجو سپس با بیان اینکه من به هیچ عنوان مایل به غر زدن، اضافه خواهی و گلایه کردن نیستم اظهار داشت: همه به خوبی آگاهیم که طی سال های اخیر بسیاری از اهالی فرهیخته تلویزیون کشور بالاجبار خانه نشین شده اند و شرایط کار برای آن ها فراهم نبوده است؛ ما به این گونه مسائل عادت کرده ایم و تنها آرزومندیم که بتوانیم مانند گذشته برای سازمان صدا و سیما و مردم کشورمان تولیدات ارزشمندی داشته باشیم و آن ها را به جای تماشای برنامه های شبکه های ماهواره ای که همگی درصدد تخریب فرهنگ ملی و بومی ما هستند ترغیب به تماشای تولیدات داخل کشورمان کنیم.

کارگردان فیلم سینمایی «شاخه های بید» در بخش دیگری از این گفتگو با لحنی طنز خطاب به رئیس جدید سازمان صدا و سیما گفت: من همیشه با مدیران سازمان صدا و سیما در هر دوره ای این شوخی را می کنم و چندی قبل هم در دیداری که با آقای سرافراز داشتم این را بیان کردم که متأسفانه دوران مدیریتی ایشان دوامی نیاورد؛ من از رئیس جدید سازمان می خواهم سهم مرا برای تولید سریال هرچه زودتر بدهند!

وی افزود: در زمان مدیریتی آقای هاشمی من تنها یک سهمیه در سازمان داشتم و توانستم سریال پر بیننده «روزی روزگاری» را بسازم، در دوره آقای لاریجانی هم موفق به ساخت سریال تاریخی «تفنگ سرپر» شدم و در دوره مدیریتی آقای ضرغامی هم تنها توانستم سریال «پشت کوه های بلند» را بسازم؛ پس در هر دوره از مدیریت سازمان صدا و سیما برای من تنها یک سهیمه موجود است و امیدوارم که آقای علی عسگری هرچه سریعتر این سهیمه ام را به من بدهند!

این فیلمساز در خاتمه این گفتگو متذکر شد: من این روزها انرژی بیشتری نسبت به گذشته دارم و خوشبختانه هر روز با روحیه و انرژی مثبت مبادرت به نگارش فیلمنامه های خود می کنم و آرزومندم که هرچه سریعتر شرایط کار نه تنها برای من که مدت ها است خانه نشین هستم بلکه برای تمامی همکاران سینه سوخته و دغدغه مندم فراهم شود.

نظرات

  • محسن فاضلی ۱۳۹۵/۰۳/۰۶ - ۰۷:۳۴
    0 0
    بنده به استاد گرامی ونازنین سلام عرص می کنم. وبیاد ان سالهای که با او مدت کوتاهی در تلویزیون ابادان کار کردم واز ایشان اموختم واکنون چهل سال از ان دوران شیرین می گذرد وخاطره اش برایم ماندگار شده ارزو می کنم. که دوباره با یک سریال موفق وتازه وشیرین او را همراهی کنیم.
  • ۱۳۹۵/۰۳/۰۷ - ۱۰:۱۵
    0 0
    جون من سریالی مثل پشت کوهای بلند نسازی
  • جواد ۱۳۹۵/۰۶/۲۸ - ۱۵:۲۰
    0 0
    با آرزوی سلامتی آقای احمدجو. به نظرم ایشان اسلامیترین کارهای سیما را ساخته اند. و از تمام کارهاشون مشخصه با خلوص نیت کار میکنند. مشتاقانه منتظر کارهای بعدی شون هستم. مخصوصا سریال سلمان فارسی ک با آقای میرباقری همکاری میکنند.ایشالا خدا قسمتشون کنه اون دنیا برن بهشت پیش دوست و رفیقاشون 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.