سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰

گپ بازیگر سینما و تلویزیون با ما؛

توکلی: نقش ضد قهرمان سریال «برادر» را بازی می کنم/ آغاز نگارش فیلمنامه سینمایی در رابطه با رشادت های دلاورمردان نیروی هوایی ارتش

رضا توکلی

سینماپرس: رضا توکلی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در رابطه با جدیدترین فعالیت های خود گفت: حدود ۲ ماه است که به جمع بازیگران سریال «برادر» به کارگردانی جواد افشار که قرار است در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه دوم سیما روی آنتن برود پیوسته ام و در این سریال نقش ضد قهرمان و منفی را بازی می کنم.

کارگردان فیلم سینمایی «سگ های پوشالی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در «برادر» من نقش یک قاچاقچی برنج را بازی می کنم که دشمن فردی به نام حاج کاظم با بازی حسن پورشیرازی است که مردی خیر و از تجار سرشناس برنج ایران است و با تأکید بر حمایت از تولید ملی، فقط در زمینه تجارت برنج ایرانی فعالیت می‌کند اما این فرد که وارد کننده برنج های خارجی است می خواهد با حاج کاظم به مبارزه برخیزد.

وی ادامه داد: با اینکه در اغلب فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی نقش های منفی بازی کرده ام در «برادر» نقش متفاوت و جدیدی را بازی می کنم و نوع طراحی گریم و لباسم نیز بسیار متفاوت است و تمامی این ها کمک می کند تا مخاطب پیشینه قبلی که از بنده در ذهن داشته را دور کرده و به شخصیت من در سریال نزدیک شود.

توکلی سپس با بیان اینکه همواره از کلیشه شدن پرهیز می کنم اظهار داشت: من به ماندگاری در عرصه هنر فکر می کنم و به همین دلیل هم انتخاب های بسیار کمی دارم و سعی می کنم همواره جزو بازیگران گزیده کار باشم چرا که نمی خواهم مخاطب از دیدن چهره من روی صفحه تلویزیون و یا روی پرده سینما خسته شود و فکر کند که من مرتباً در حال تکرار نقش های قبلی ام هستم.

بازیگر سریال های محبوب «زیر زمین» و «او یک فرشته بود» خاطرنشان کرد: طی این مدت که درگیر بازی در سریال «برادر» بودم به این نتیجه رسیدم که این سریال می تواند در ایام ماه مبارک رمضان مخاطبان زیادی را جذب کند چرا که کارگردانی با حوصله دارد و فیلمنامه سریال هم ریزه کاری های بسیار خوبی دارد و درام در این سریال برای مخاطب بسیار پر کشش است.

این بازیگر ادامه داد: متأسفانه ما امروزه به کیفیت تولیدات چندان توجهی نداریم که دلیل عمده آن مسائل مالی هستند که بر سر راه پروژه ها قرار می گیرند و به همین جهت سازندگان بالاجبار به صورت باری به هر جهت مبادرت به ساخت فیلم و سریال می کنند که همین امر باعث گریزان شدن جدی مخاطبان و گرایش آن ها به سمت برنامه های شبکه های ماهواره ای شده است.

توکلی در بخش دیگری از این گفتگو از  آغاز نگارش فیلمنامه سینمایی در رابطه با رشادت های دلاورمردان نیروی هوایی ارتش خبر داد و گفت: مدتی است با مشاوره چند تن از افراد قدیمی ستاد مشترک ارتش در حال مذاکره هستم تا نگارش فیلمنامه ام را بر اساس واقعیت های موجود در رابطه با رزمندگان دلاور نیروی هوایی به پایان برسانم.

وی افزود: این فیلمنامه در صورت ساخته شدن اثری بسیار متفاوت در سینمای ایران خواهد بود و به جرأت می توانم بگویم اولین اثری است که وقایع جنگ را به صورت حقیقی به تصویر کشانده و نقشه های جاسوسی دشمنان ایران را آشکار می سازد و در آن از نظرات کارشناسان خبره ارتشی استفاده شده است.

این بازیگر در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: من فعالیت هنری ام را با فیلمبرداری در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده ام و همواره در طول زندگی هنری ام احساس دین زیادی به رزمندگان دلاور این بخش از ارتش دارم که امیدوارم با ساخته شدن این فیلم که هنوز عنوانی قطعی برای آن در نظر گرفته نشده است بتوانم دین خود را به ایشان ادا کنم.

گفتنی است؛ در خلاصه داستان این سریال مناسبتی آمده سات: حاج کاظم پهلوان مردی خیر و از تجار سرشناس برنج ایران است که با تأکید بر حمایت از تولید ملی، فقط در زمینه تجارت برنج ایرانی فعالیت می‌کند. او به همراه پسرش مسعود و دخترش مریم که یک روزنامه نگار پر جنب و جوش است، بر ضد واردات قاچاق برنج های تاریخ گذشته و مسموم به ایران مبارزه می‌کند. این اقدام باعث دشمنی دلالان و قاچاقچیان این تجارت با وی شده است. دشمنان با اغفال ناصر پسر دیگر او، وارد تجارت سالم حاج کاظم شده و همین امر به وقوع ماجراهایی منجر می‌شود که…

عوامل سریال «برادر» عبارتند از: جواد افشار: کارگردان، افشین احمدی: مدیر تصویربرداری، ابوالفضل نباتی: تصویربردار، محمد حسن پور: نورپرداز، فرهاد عزیزی فرد: طراح صحنه، ونوس اباذری: طراح لباس، سید جلال موسوی: طراح گریم، امین پیر حیاتی: برنامه ریز، داود باقری: دستیار اول کارگردان، داریوش اسقایی: منشی صحنه، نازلی هروی: عکاس، مجتبی احمدی:,مشاور رسانه ایی، ناصر هادیانفر: مدیر تولید، مرتضی کریمی: مدیر تدارکات، بابک رضا خانی: تدوین گر، سید محمود رضا موسوی نژاد: صداگذار، آرش آقابیک: جلوه‌های ویژه میدانی، احسان فانیان: جلوه های کامپیوتری. حسن پورشیرازی، پوریا پورسرخ، لیلا اوتادی، سهیلا رضوی، سوگل طهماسبی، کاوه خداشناس، محمد رسول صفری، قدرت الله صالحی، سید مهرداد ضیایی، رضا توکلی، بهنام قربانی، مژگان بیات، علیرضا درویش زاده، امیر منصور فلاح، حسین پارسا، افسانه تهرانچی، سمیرا مهدوی شکیبا، مهرداد ایل بیگی، زهرا فراهانی و... نیز از جمله بازیگران این سریال هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.