چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

صدیق شریف: «رسوایی ۲» متفاوت ترین اثر مسعود ده نمکی است/ در سینما و تلویزیون نیاز به تولید آثاری مبتنی بر فرهنگ اصیل ایرانی داریم

رسوایی ۲

سینماپرس: فخرالدین صدیق شریف بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر کشور همزمان با اکران فیلم سینمایی «رسوایی ۲» گفت: این فیلم سینمایی متفاوت ترین اثر مسعود ده نمکی است و قطعاً می تواند مخاطبان انبوهی را به سالن های سینما بکشاند.

بازیگر سریال تلویزیونی «معمای شاه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینما برای زنده ماندن و به روز بودن نیاز به تولید آثاری دارد که از لحاظ ساختار و محتوا متفاوت باشند و خوشبختانه مسعود ده نمکی فیلمسازی است که همواره نسبت به این مسأله مهم از خود توجه نشان می دهد و هیچ گاه در دام کلیشه و تکرار نمی افتد و همین امر باعث می شود تا آثارش پر مخاطب شده و فروش بالایی داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از خصیصه های مهم سینمای ده نمکی این است که در فیلم هایش پیام های اخلاقی، انسانی و اجتماعی زیادی نهفته شده و از آنجا که این پیام ها حرف دل توده های مردم است تمامی مخاطبان از طیف های گوناگون را در برگرفته و همگان از تماشای فیلم های این فیلمساز لذت می برند.

صدیق شریف سپس با بیان اینکه در «رسوایی ۲» پیام بسیار مهم و ارزشمندی نهفته شده است اظهار داشت: ده نمکی در این اثر سینمایی فاصله زیاد میان مردم و مسئولان را گوشزد می کند و این اخطار را به تمامی مسئولان می دهد که بایستی فاصله خود را از عامه مردم کم کرده و به فکر رسیدگی به وضعیت زندگی مردم باشند؛ البته علاوه بر این، پیام های بسیار دیگری نیز در این فیلم سینمایی وجود دارد.

بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی ها» در بخش دیگری از این گفتگو سینمای مسعود ده نمکی را سینمایی «شیرین» برشمرد و گفت: جنس ارتباطات، نوع دیالوگ نویسی، نوع بازی گرفتن از بازیگران، شخصیت پردازی ها و... فیلم های ده نمکی از دل مردم جامعه برخاسته و به همین علت است که مردم به راحتی می توانند با آثار این فیلمساز ارتباط برقرار کنند چرا که ده نمکی هیچ گاه به مخاطب خود دروغ نمی گوید و تنها بخش کوچکی از جامعه را هدف اصلی فیلمش قرار نداده و به عامه مردم توجه دارد.

وی در ادامه به نقش خود در این فیلم سینمایی اشاره کرد و گفت: نقش من در اين فيلم متفاوت از تمام نقش ‌‌هايم است و بسیار خوشحالم که توانستم در شخصیتی نو ایفای نقش نمایم؛ من شهردار یک شهر فرضی هستم که درگیر ارتفاقات زیادی می شود و احساس می کنم شخصیتی ملموس و باورپذیر را بازی کرده ام.

صدیق شریف که این روزها سریال تاریخی «در چشم باد» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی را در حال بازپخش از شبکه «آی فیلم» دارد در پاسخ به سوألی مبنی بر اینکه تلویزیون تا چه میزان نیاز به تولید آثاری این چنینی دارد اظهار داشت: ما در سینما و تلویزیون نیاز به تولید آثاری مبتنی بر فرهنگ اصیل ایرانی داریم و خوشبختانه «در چشم باد» یکی از معدود سریال هایی است که توانسته در این زمینه قدم بسیار مثبتی بردارد.

وی ادامه داد: قصه این سریال از زمان میرزا کوچک خان آغاز می شود و تا تاریخ هشت سال دفاع مقدس ادامه پیدا می کند؛ «در چشم باد» تاریخ ایران را به راحتی و با صداقت بررسی می کند و دیدگاه های یک ملت نسبت به تجاوز بیگانه ها در آن بررسی می شود و این نکات مسائلی هستند که می توانند موجب اقبال یک سریال در بین عموم شوند.

بازیگر فیلم سینمایی «روز واقعه» خاطرنشان کرد: منش ها و معرفت ها و مرام ایرانی به خوبی در این سریال تلویزیونی به تصویر کشیده شده اند؛ ما تنها ملتی در سطح جهان هستیم که دارای چنین خصایصی هستیم و مسئولان و برنامه سازان باید نسبت به تولید این گونه آثار که در واقع فرهنگ ملی، بومی و تاریخی ما را می توانند به خوبی به جهانیان عرضه نمایند توجه کرده و مرتباً دست به تولید چنین آثاری بزنند.

این بازیگر در خاتمه این گفتگو افزود: نگاه ها در سینما و تلویزیون باید نگاه های کلان باشد و تمامی دست اندرکاران تولید آثار نمایشی برای این دو رسانه بسیار مهم و قدرتمند باید در صدد این باشند که پایه های فرهنگی کشورمان را مستحکم تر کرده و با ساخت آثار نازل خود را درگیر فضای مسمومی نکنند که برخی از دشمنان هویت ملی و تاریخی ما همواره در پی آن بوده اند.

گفتنی است؛ عوامل اصلی تولید فیلم سینمایی «رسوایی ۲» عبارتند از: نویسنده: مسعود ده نمکی/ مدير فيلمبرداری: فرشاد گل سفيدی/ مدير توليد: محمود محمدطائمه/ تدوين: اميرشيبان خاقانی/ موسیقی: امیر توسلی/ مدير صدابرداری: محمود خرسند/ طراح گريم: امير اسکندری/ طراح صحنه و لباس: علي نصيری نيا/ صدابردار: محمود خرسند/ دستيار اول کارگردان: نورالدين گودرزی/ برنامه ريز: آلما سعادتی/ عکاس: حسن شجاعی/ مديران تدارکات: پرويز کاظم لو، اصغر همت بازیگران: اکبر عبدی، سحر قریشی، محمدرضا شریفی‌نیا، امیر نوری، مهران رجبی، فخرالدین صدیق‌ شریف، رامین راستاد، ابوالفضل همراه، اسماعیل خلج، امین ایمانی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.